Sampler met Mac

rennified

Nieuwkomer
Lid sinds
28 augustus 2006
Berichten
10
Locatie
Amsterdam
Met mijn synthjes en mijn programma's kan ik leuke klanken produceren, maar ik mis de expressie die ik wel eens heb gezien op youtube filmpjes met de Akai MPC1000. Nu is de prijs hiervan nog tussen de 800 en 1000 euro. Ik heb een trial van Kontakt gedownload, maar kan hier nog niet zo heel goed mee overweg. Het liefst kan ik eerst met de hardware prutsen en misschien daarna een keertje met een software oplossing.

Nu zie ik op vele plaatsen de S2000 voor een prijs variërend van 50 tot 100 euro (ligt aan de uitbreiding) en kan mijn Mac dingen wegschrijven naar een SCSI externe HDD. Dus dat zou moeten werken. Maar de hele sequencer opties die op een MPC zitten zijn helemaal niet aanwezig op de S2000.

Heeft iemand ervaring hoe je toch met een S2000 loops kan maken, zonder de samples via een midi keyboard een voor een aan te spreken? (Plus, ik weet dat er MESA voor windows en Mac Classic is, ik vermoed dat er voor OSX geen software voor zal zijn).

alvast bedankt!!!


r.
 
Thanks, ik denk dat de combinatie van een midi controller (met pads) en Kontakt als sampler goed samen zou werken. Zijn er ook controllers met daarin squencing mogelijkheden, of is dat gelijk weer het nadeel van met computer werken? Ik weet dat je met zo'n MPC makkelijk kan sequencen en loops kan muten/unmuten . . .


8~

Alle ervaringen, tips and tricks zijn welkom!!!
:)
 
Of een Akai S5000 (met USB optie) scoren, deze is via AK-sys wel via OSX te editten.
(AK-sys is overigens gratis van de Akai pro site te dowwnloaden).
Ook deze heeft geen interne syquencer ala MPC, dit moet via midi extern.
Klopt het dat je nieuw bent in sampler land?
 
Origineel geplaatst door rennified
Thanks, ik denk dat de combinatie van een midi controller (met pads) en Kontakt als sampler goed samen zou werken. Zijn er ook controllers met daarin squencing mogelijkheden, of is dat gelijk weer het nadeel van met computer werken? Ik weet dat je met zo'n MPC makkelijk kan sequencen en loops kan muten/unmuten . . .


Een S2000 heeft ook geen onboard sequencer, dus dan maakt het weinig uit of je een racksampler of software sampler hebt. Zeker niet wanneer je ook nog eens van plan bent je samples op je computer te editen. Het enige wat ik bij het werken met HALion mis, is het data wheel van m'n S2000 om het start- en eindpunt van de sample in te stellen, maar voor de rest kan ik met m'n Axiom 25 en m'n X-Keys keypad voor de key commands prima uit de voeten. Grafisch gezien vind ik het werken met HAlion (of andere samplers als Kontakt en Reasons NN-XT) aanzienlijk beter dan met de S2000 (mini-display).
 
Thanks voor jullie hulp.

Wat samplen/sequencen betrefd ben ik inderdaad nogal nieuw in het wereldje. Ik heb eens gekeken puur naar Midi step/phrase sequencer programmaatjes en ik heb iDrum voor OSX gevonden wat nogal goed werkt. Ik kan via midi een paar samples aansturen die de sequencer dan netjes onthoudt. Dus ik denk dat ik op de goede weg ben. Een externe sampler heeft dan ook eigenlijk alleen maar nadelen. Ik ga nog een nieuw programmaatje proberen. Ableton Live heet het, dat schijnt ook te kunnen, maar is gelijk wel weer een heel stuk complexer.

Ik ga gewoon verder stoeien!
 
Origineel geplaatst door rennified
Ableton Live heet het, dat schijnt ook te kunnen, maar is gelijk wel weer een heel stuk complexer.

live is dan wel een flinke bom duiten maar je hebt dan wel een tof programma, ik kocht het in combinatie met een stukje hardware daar zat dan de Lite versie bij maar dat werkt goed genoeg. het is echt niet een moeilijk programma. als je een tutorial doet die bij de demo zit dan heb je de basis al.

op het gebied van sampling moet je toch echt eens naar de megeleverde samplers impuse en simpler kijken.

simpler is echt SIMPEL je sleept een er sampletje (maakt niet uit waar vandaan) naartoe en je kan gewoon beginnen met spelen.

ik kom wel heeeeeel enthousiast over he? succes met je keuze!

bliepbliep
 
Back
Top