philips pmc100 gebruiksaanwijzing

j.baars

vintage eigenheimer
Lid sinds
22 februari 2005
Berichten
12.349
Locatie
bij de oranje ster recht-door de galaxy, linksaf,e
hallo allemaal,
ik heb hier een pmc100, zo'n geweldige sequencer/synth van flipse.
de cassetterecorder is overleden, dus nu ben ik het ding maar een beetje aan het benden.
weggooien is ook zonde.
alleen ben ik de gebruiksaanwijzing op raadselachtige wijze kwijtgeraakt.
en door ketelsteen in de hersenpan weet ik ook niet helemaal meer hoe het ding werkt,
het is ook niet echt een toegankelijk apparaat.
wie heeft voor mij een kopietje, of een scan.
de schema.s van het benden en de geheugen uitbreiding met battery backup ( heb je wel nodig zonder cassette) zet ik binnenkort op mijn site, www.electricdog.eu

ben ook nog op zoek naar een schema van een s10(roland) en een elka 22
groeten,
jeroen
 
dat is misschien niet eens zo'n slecht idee.
ga ik doen.
ik heb wel en gebruiksaanwijzing nodig.
een schema zou voor de midi trouwens ook wel handig zijn.
 
Ik heb die handleiding, zal ik maandag anders wel ff kopieren op mijn werk.
Moet je me ff een mailtje sturen met je postadres.

Ik hoor het wel.


Kosten....? Welke kosten!! :D
 
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een handleiding voor de PMC100.
Mag ik ook een copietje RockSteadyBeat® ?

Ik zou er erg mee geholpen zijn.
 
komt helemaal goed, de scanner staat al warm te draaien, het ftp programma om het naar de server te pompen
is al reeds geopend.
als ik de kopietjes komende week heb, dan staat het er waarschijnlijk de volgende dag op.
iemand mag mij natuurlijk ook eventuele scans via de elektiese post toesturen, dan kan het er vandaag nog opstaan.
wel eerst even een mailtje vooraf zodat ik eerst de brievenbus kan legen , anders past het er misschien niet in.
 
Ik had em ooit 2x gekopieerd en aan forum leden gegeven. Het formaat van de orginele handleiding is niet echt handig.
Jammer dat ik de kopie nooit gescand heb. Maar met de camera heb ik nooit aangedacht.
 
Origineel geplaatst door j.baars
dat is misschien niet eens zo'n slecht idee.
ga ik doen.
ik heb wel en gebruiksaanwijzing nodig.
een schema zou voor de midi trouwens ook wel handig zijn.

Het is ook jammer dat er niet wat opties inzitten om het geluid te beinvloeden.
Met die FM chip zou toch veel meer mogelijk moeten zijn.
 
wat betreft de fmsynth is het qua geluid en programmeerbaarheid helaas pindakaas.
het zijn presetgeluiden, de 2423 chip is een totaal uitgeklede opl synth.
zonder grof geweld is daar niet veel aan te veranderen.
en dat is dus wat ik ga gebruiken, grof geweld.
ben nu bezig met een aparte clock voor het chippie, kijken of ik de pitch kan beinvloeden.
 
Uit de mijne komt nogal veel "ruis"/zoem...:erm:

Ik vond nog dit stukje op internet dat over de pmc100 ging en waar iemand beweerd het apparaat ontworpen te hebben en je met hem contact kan opnemen.

Hi! My name is Bill Hewlett. Interesting to see that people still find my product interesting! I worked for Philips in the Netherlands for may years and I was responsible for this product concept, developing the business and marketing plans and obtaining funding from Philips for this project. It was based on a music cartridge application for MSX home computers (remember them?!) - I was confident that for the same price (99 pound retail) I could develop a complete music composer that would incorporate a cassette recorder for recording data and musical compositions. It was designed by Philips Industrical Design (thanks Gavin!), engineered by Richard Watts Associates (Lindsay was lead engineer) based on a Yamaha FM sound chip, and I had the unit manufactured independently in China. We sold around 50 thousand products worldwide (Spain was a big market) before Philips pulled the plug. Yamaha liked the idea so much they went on to produce a similar (cut-down) product.
If anyone is interested in getting more background on this product then get in touch with me at hewlett@planet.nl (I still have a few units here, plus collateral, manuals, accompaniment tapes, music books, etc.).
 
geen idee welk yamaha apparaat ie bedoeld.
ik heb de man een mailtje gestuurd, geen reactie.
ik heb een mp3tje van de eerste bend op mijn site gezet.
www.electricdog.eu
nu nog de manual.
 
Ik kan helaas de manual niet vinden, ik vrees en hoop dat het ergens in een verhuisdoos verzeild is geraakt. Ik heb wel (als beloofd) een PDF gemaakt van de quicksheet. Niet dat je daar echt veel aan hebt maar ach, het is wel zo leuk voor de overlevering :)
 

Attachments

  • philips_pmc100_quicksheet.pdf
    395,7 KB · Bekeken: 118
Back
Top