Cubase 4 officieel

Cubase 4 en Cubase Studio 4 staan nu officieel aangekondigd op de site van Steinberg.

visual_products_cubase4_nottofind_01.jpg


The new generation of Cubase supports the creative workflow of audio professionals in exciting new ways never before seen in music production software. The brand new VST3 effect plug-in set and new first-class VST instruments are only the beginning. SoundFrame™ manages all your audio files, patches and sounds in a powerful new database, while the new Control Room section integrates Cubase 4 into any analog monitoring environment. Cubase Studio 4 offers a streamlined feature set for composers, musicians and project studios, including many of the new Cubase 4 functionality at a lower price point.

Availability
The English-language version of Cubase 4 will be available internationally at local stores from October 9th.
Cubase 4 Retail Version 879 €*
Cubase Studio 4 Retail Version 399 €*

http://www.steinberg.net
 
Last edited by a moderator:
Vandaag m'n oude 2.0 GHz processor vervangen door een 2.8 GHz processor en dus wilde ik weleens zien of ik verschil kon merken. SX2 draait iig soepel. Projecten blijken bij mij in 4 toch een hoger percentage te halen dan in SX2. Net even naar aanleiding van wat pieken een testje gedaan door een project eerst in SX2 te draaien en daarna in 4 en in SX2 bleef de performance onder de 10% en in 4 bijna twee keer zo hoog. Niet dat ik daar met zulke lage percentages wakker van zal liggen, maar ik ben toch benieuwd wat er gebeurt als ik een zwaarder project draai. Wordt de performance in 4 dan ook bijna twee keer zo hoog of komt er slechts zo'n 10% bij? 8~

Hoe is jullie ervaring met de VST Performance van Cubase 4 tot nu toe?
 
Origineel geplaatst door Lotuz
Vandaag m'n oude 2.0 GHz processor vervangen door een 2.8 GHz processor en dus wilde ik weleens zien of ik verschil kon merken. SX2 draait iig soepel. Projecten blijken bij mij in 4 toch een hoger percentage te halen dan in SX2. Net even naar aanleiding van wat pieken een testje gedaan door een project eerst in SX2 te draaien en daarna in 4 en in SX2 bleef de performance onder de 10% en in 4 bijna twee keer zo hoog. Niet dat ik daar met zulke lage percentages wakker van zal liggen, maar ik ben toch benieuwd wat er gebeurt als ik een zwaarder project draai. Wordt de performance in 4 dan ook bijna twee keer zo hoog of komt er slechts zo'n 10% bij? 8~

Hoe is jullie ervaring met de VST Performance van Cubase 4 tot nu toe?

Gebruik je dan ook Cubase plug-ins of eq ?
 
Zou er geen project zijn waarmee je de performance van diverse PC's/programmaversies kunt vergelijken? Hoe zouden bladen als Interface dat doen? Dan kunnen de diverse Cubase gebruikers hier dat op een gelijke manier uitproberen.
 
De eerste update heb ik meteen geïnstalleerd, dus ik zou niet weten of versie 4.0 een nog hoger percentage had.
 
Origineel geplaatst door Lotuz
Hoe is jullie ervaring met de VST Performance van Cubase 4 tot nu toe?

Het is natuurlijk subjectief, maar voor mijn gevoel is de performance lager dan in sx3. In ieder geval gebruiken bestaande sx3 projecten van mij minder cpu in cubase 4. (nou moet ik wel zeggen dat ik default de eq settings naar vst3 gezet heb in het preference menu van cubase 4. dus dat kan een oorzaak zijn).

ik ben trouwens echt extreem enthousiast over cubase 4. Wat een workflow. muis is compleet overbodig geworden met wat keymapping en alles is te doen vanuit je projectwindow. Van creeeren van midi channels tot instrument channels en het koppelen aan de fx.

goed gedaan steinberg :)
 
Origineel geplaatst door quifster
muis is compleet overbodig geworden met wat keymapping en alles is te doen vanuit je projectwindow.

Een beetje off topic, maar aangezien ik ook probeer het gebruik van de muis te verminderen, ben ik hier wel benieuwd naar. Gebruik jij een standaard toetsenbord voor alle key commands met eventueel stickertjes op de toetsen of een speciaal toetsenbord zoals die van X-keys? Ik heb zelf de 20 toets versie daarvan en daarin kun je 38 key commands opslaan. En je kunt je eigen legends voor de toetsen maken. Is een stuk handiger dan een standaard toetsenbord, vind ik. Wel prijzig, maar ik had het geluk een goedkope op Ebay te vinden. :)
 
Origineel geplaatst door bikkel
4.1 update? Dit pakket is toch pas een week uit? :D

de update was al uit voordat hij in Nederland te krijgen was. De update is namelijk al van 29 september....:D

en ik moet zeggen dat ik ook heel weinig me muis gebruik, heel veel doe ik ook met me toetsenbord en het werkt echt perfect!
 
Ik merk ook duidelijk dat de belasting van de CPU met Cubase 4 (vergeleken met SX2) zwaarder is geworden. Zelfs zoveel meer dat ik tikjes in de audio kreeg. Met wat extra Windows XP tweaks heb ik dat overigens wel verholpen, maar met SX2 had ik ze dus niet. En de Lounge Lizard crasht Cubase 4 makkelijk.

Weet iemand ook of de Control Room een verdere belasting op de CPU zal veroorzaken?
En komt er met de Control Room nog latency bovenop de latency die de ASIO buffer al veroorzaakt?
 
Wat voor soort processor heeft iedereen dan?
Ik heb Pentium 4 3.4 Ghz, en werkt gewoon goed. Ik schat 10% op z'n top.

Gr,
Patrick
 
Desktop:

Pentium 4 op 3.2 GHz met hyperthreading aan.

1 GB ram. Windows XP sp2. EMU 1820 geluidskaart.

Laptop:
Core Duo op 2.16 GHz. Focusrite Saffire. 2 GB ram. Windows XPsp2.




Heeft iemand bij het demo project "All4You" ook dat de quicktime video niet goed synchroon loopt met de audio?
 
Origineel geplaatst door Beik888
Desktop:

Pentium 4 op 3.2 GHz met hyperthreading aan.

1 GB ram. Windows XP sp2. EMU 1820 geluidskaart.

Laptop:
Core Duo op 2.16 GHz. Focusrite Saffire. 2 GB ram. Windows XPsp2.




Heeft iemand bij het demo project "All4You" ook dat de quicktime video niet goed synchroon loopt met de audio?

Jij hebt dan bijna hetzelfde als mij, maar ik krijg geen tikjes hoor. Ook heb ik geen windows tweaks hoeven doen.

Die demo werkt ook al perfect.

Ik heb wel mijn computer geformatteerd voor Cubase. Misschien is dat een aanrader voor de meeste mensen hier. met formatteren is je computer weer lekker snel.

Gr,
Patrick
 
Formatteren? Ik hoop dat je defragmenteren bedoelt. :)
 
Origineel geplaatst door Lotuz
Formatteren? Ik hoop dat je defragmenteren bedoelt. :)
nee hoor, Format c:/ en windows opnieuw installeren.
Daar kan geen defrag tegen op!

Gr,
Patrick
 
Opnieuw Windows installeren werkt inderdaad lekker op de prestaties. Ik heb een Unattended installatie-CD gemaakt, met nog wat hotfixes en een driver geslipstreamed, dus dat gaat bijna helemaal vanzelf. Geen gezeur meer.

Hmmm, als er verder niemand is met de quicktime video "out of sync", wat zou er bij mijn systeem dan aan de hand zijn?
Ik heb dus een EMU 1820; quicktime gaat bij mij nooit goed met het geluid.
 
aarrgghhh ik wacht al een dikke week op Cubase Studio 4. En er komt nog een week bij :( :(
Dikke vette MIN voor MI7 :kont:
 
Origineel geplaatst door koekebakker
aarrgghhh ik wacht al een dikke week op Cubase Studio 4. En er komt nog een week bij :( :(
Dikke vette MIN voor MI7 :kont:
http://i4-muzique.nl/
Hier heb ik hem gekocht. Er stonden meer doosjes met Cubase S4.
Gewoon cancellen bij mi7, en daar bestellen. Nog goedkoper ook!

Gr,
Patrick
 
Nou ik heb em al volledig betaald (385 euro) bij Feedback. Voor die prijs moet ik nog een
weekje afzien :) Als ik em niet betaald had en hij was 409 euro zou ik em idd cancellen.

edit: Wow! bij I4 Muzique issie wel errug goedkoop. voor 23 euro doe ik nog net niet moeilijk :)
 
Origineel geplaatst door koekebakker
Nou ik heb em al volledig betaald (385 euro) bij Feedback. Voor die prijs moet ik nog een
weekje afzien :) Als ik em niet betaald had en hij was 409 euro zou ik em idd cancellen.

edit: Wow! bij I4 Muzique issie wel errug goedkoop. voor 23 euro doe ik nog net niet moeilijk :)
hehe, bij I4 krijg zelf aan de kassa kost hij ook 409 euro. Ik wees hem even netjes op hun eigen website, en voilá een heerlijk scherp geprijst pakketje.

hoewel scherp... we hebben het over bijna 1000 euro! vroeger mocht ik magix soundstudio niet eens kopen voor 30 gulden :)
 
Back
Top