Synth gitaar snippets

mooi quifster!! heel fraai, veel 'diepte' in de soundscape...

als echte gitaren ook mogen, dan wil ik graag m'n whine-rock nummer 'where you are' voordragen, ook op www.soundclick.com/jointfunkture. De solo (van vriend Klaus) komt pas helemaal aan het einde, en ik heb nog veel meer solo-materiaal dus ik denk dat er nog het een en ander gaat veranderen. Dat geldt ook voor de sound. Die's lekker IMHO, maar misschien een tikje 'te' (wat denken jullie?).

Niettemin...een super solo vind ik, vooral als 'ie halverwege gewoon de akkoorden de akkoorden laat en dan wat de jazzers 'outside playing' noemen doet. Dit is nog serieus work-in-progress maar toch alvast al leuk om te horen denk ik. De gitaar was een Strat, de versterker 'amplitube' (ik heb zelf een fender bassman die doet alleen maar clean). Verder hoor je in actie

Samiha (vocals)
en mezelf op de cp70, ARP Prosoloist (leads tussendoor), Melodica (solo), CheezeMachine (strings) en m'n net nieuwe NI Battery voor de drums.
 
Goed werk hier allemaal! :halleluja

Ik had 'm al es ergens gepost, maar toch een bescheiden bijdrage aan deze fijne thread: Midnight Takedown
Yamaha VL-1 met een drumloopje.
 
Origineel geplaatst door Hanz
Goed werk hier allemaal! :halleluja

Ik had 'm al es ergens gepost, maar toch een bescheiden bijdrage aan deze fijne thread: Midnight Takedown
Yamaha VL-1 met een drumloopje.

drums zijn erg goed!
de vl1 klinkt alsof het door een vocoder is gehaald, zeeeeeer fijne leadsound.

@stage73, gaaf nummer weer, vooral die atonale zang erover heen vind ik er erg mooi bij passen.
 
@Quifster...Atonaal? zijn allemaal gewone akkoorden verder, maj7 en 9, dm9, A6sus..? de zang is licht vals op een paar plekken. Ik kan 't de zangeres niet echt aanrekenen, de sprongen in dit liedje zijn niet zo eenvoudig. Misschien nemen we nog een keer opnieuw op als ik de tijd heb. Let ook op de CP70 overal! In elk geval hjeb ik weer een nieuwe versie online...
 
Origineel geplaatst door Stage73
@Quifster...Atonaal? zijn allemaal gewone akkoorden verder, maj7 en 9, dm9, A6sus..? de zang is licht vals op een paar plekken. Ik kan 't de zangeres niet echt aanrekenen, de sprongen in dit liedje zijn niet zo eenvoudig. Misschien nemen we nog een keer opnieuw op als ik de tijd heb. Let ook op de CP70 overal! In elk geval hjeb ik weer een nieuwe versie online...

ik bedoelde het juist positief, met name de blue notes in de zang vind ik er mooi bijpassen, geeft een heerlijke spanning tov de muziek.

@ bartology: wederom een goeie sound, maar deze solo vind ik iets te gezocht, iets van herhaling zou het al beter maken voor mij.
 
Re: Nieuwe snippet

Re: Nieuwe snippet

Origineel geplaatst door Bartology
Fifteen (snippet)

Probeersel met een gitaarachtige synthlead met funky drum en bassline.
Wow, wat een heerlijke sfeer! Hele gave leadsound, lekker gespeeld, niet te veel en niet te weinig.


@Stage: ook erg mooi nummer, vooral die opvullingen door de leadgitaar op de achtergrond rond 1:00 klinken erg goed.
 
en weer een nieuwe snippet ingespeeld. dit keer een wat meer akoestische gitaar (damn dat is toch stukken moeilijker dan een electrische).

alle sounds komen van de vsynth op de percussie na, het zijn een aantal factory presets en een aantal eigen patches (de choir bijvoorbeeld) die ik overgezet heb naar de vsynth.

hier kun je hem vinden: Vsynth Heavenly
 
http://www.yousendit.com/transfer.p...&key=d77f78e63c85a1d276451cfb76d1b8b8fd3ba09e
dit heb ik al bijna een jaar in mijn files zitten. is zeker niet de definitieve versie. de laatste update ervan heb ik op een floppy en die kan ik (hopelijk) voorlopig niet op mijn pc zetten omdat mijn 01W (waar het rechtstreeks van afkomstig is) het al een tijdje niet doet;{
graag een seintje geven als het trackie niet geopend kan worden dan post ik de link opnieuw via de wijzig - functie.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door quifster
en weer een nieuwe snippet ingespeeld. dit keer een wat meer akoestische gitaar (damn dat is toch stukken moeilijker dan een electrische).

alle sounds komen van de vsynth op de percussie na, het zijn een aantal factory presets en een aantal eigen patches (de choir bijvoorbeeld) die ik overgezet heb naar de vsynth.

hier kun je hem vinden: Vsynth Heavenly

Deze is ook erg mooi, quif!! lekker ritme zit er in!
Mooie pads en choir.

Acoustische gitaar, hmm... zal ik ook eens mee gaan experimenteren.
 
Hier een 3 tal snippets in één mp3. De bitrate moest wel erg omlaag trouwens :stupid
 

Attachments

  • gitaarsolo-01.mp3
    954,3 KB · Bekeken: 63
Ik heb een poging gedaan om ook iets leuks in elkaar te zetten. Gebruik gemaakt van de Casio DG-20 als midi controller.
Het opnemen ging nog niet geheel vlekkeloos aangezien er één snaar een beetje vervelend doet en dat hoor je doordat je op de meest vreemde momenten dus niks hoort. Maar voor de rest erg errugh jaren 80.

My first digital guitar solo.mp3
 
@ed : het 1e stuk komt erg overtuigend over, of is dat een echte gitaar :D

@madonna: als je die midi controller onder controle krijgt komt dit wel extreem dicht in de buurt van het echte spelen kwa gitaar spel.
 
Nee is gewoon de vst slayer2 en met behulp van je pitch en modulation wheel kan je er best wat leuks van maken :)
 
Origineel geplaatst door quifster
@ed : het 1e stuk komt erg overtuigend over, of is dat een echte gitaar :D

@madonna: als je die midi controller onder controle krijgt komt dit wel extreem dicht in de buurt van het echte spelen kwa gitaar spel.

De Casio kan alleen 2 belangrijke gitaar-"technische" dingen niet, bend en thril. Dat is jammer, het wordt dus beperkt tot een soort van jazz achtige benadering.
 
Deze leuke thread wil ik weer leven inblazen. Er staan te gekke snippets in.

Wie o wie gaat er weer eentje met een lekkere gitaarachtige lead plaatsen?
 
Kirk eat your heart out!

Kirk eat your heart out!

rockerrr fx2.mp3 - 0.61MB

Dit is mijn poging om een "metal" gitaar solo te emuleren.

Ik heb dit gedaan met ableton door gebruik te maken van de legato optie.

Tis niet echt gemixt ofzo, maar je snapt de bedoeling.
 
rockerrr fx2.mp3 - 0.61MB

Dit is mijn poging om een "metal" gitaar solo te emuleren.

Ik heb dit gedaan met ableton door gebruik te maken van de legato optie.

Tis niet echt gemixt ofzo, maar je snapt de bedoeling.


:slotje:

Mega vet! All I can say! :okdan:
 
Back
Top