Samson C-Control

JimmySX

Hangend lid
Lid sinds
28 Maart 2006
Berichten
465
Locatie
Brooklyn
Ik heb dit kastje nu een aantal dagen in huis en ik moet ff kwijt hoe handig dit kastje is. Het is dus een controlroommatrix voor een eurootje of 129 (das wat ik heb betaald)

Je kunt er 4 apparaten op aan sluiten, 3 set speakers, er zit een talkbackfunctie+mic op en een aan en uitknop!!! 8o)
Oja, ook als je met bv Cubase of Nuendo werkt (dus bekend bent met het gemis van de monoknop) zit die dus op de C-Control!!!

Kortom, ideaal voor mensen die alleen met de computer werken en mixen In The Box, maar toch nog controle willen hebben!

Dit is geen spam, maar omdat dit kastje een hele hoop voor mij heeft opgelost prijs ik dat graag aan!

Gr. Jimmy

ps voor meer info kijk je op de site van samson
 
Origineel geplaatst door THP
Is ie passief of actief?

Hoe bedoel je? Er zit een adapter aan voor de stroom, dus ik denk dattie dan actief is ;)
 
Origineel geplaatst door JimmySX
Hoe bedoel je? Er zit een adapter aan voor de stroom, dus ik denk dattie dan actief is ;)

Hij is actief.

Ik heb hem zelf ook gehad. Hij verneukt je sound helaas. Omdat ik binnen mijn setup en actieve monitormixer nodig had, heb ik hem vervangen door de mackie big knob. Deze is ook niet 100% neutraal, maar vele malen beter als deze samson.

sorry, enkel mijn persoonlijke mening.

gr,
Marc
 
Ik ben zelf op zoek naar iets dat ik als volumeregelaar voor mijn KRK's kan gebruiken. De c-control heeft wat ik nodig heb. Twee x l/r rca-inputs en rca-outputs. Hoe verhoudt ie zich tot de Soundcraft Compact 4 mixer? Die heeft ook genoeg rca-inputs voor mij. Ik zoek iets dat mijn geluid niet (teveel) beïnvloedt. Andere passieve volumeregelaars die ik had gevonden hebben te weinig rca-inputs.
 
Ik ben het helemaal eens met de topicstarter! Wat een handig ding is die C-Control!

En hoe erg kan hij je sound nou verneuken? Ik merk er niet zoveel van... en maak me er ook niet zo druk om. Direct op de uitgang mijn Blue Sky boxen. En op de ingangen de CD speler, platenspeler, computer etc. De C-Control maakt deze combinatie mogelijk op mijn actieve Blue Sky's. En dat is me meer waard dan de iet wat verslechtering van het geluid.
 
Origineel geplaatst door mavn
Hij is actief.

Ik heb hem zelf ook gehad. Hij verneukt je sound helaas. Omdat ik binnen mijn setup en actieve monitormixer nodig had, heb ik hem vervangen door de mackie big knob. Deze is ook niet 100% neutraal, maar vele malen beter als deze samson.

sorry, enkel mijn persoonlijke mening.

gr,
Marc

Hé persoonlijke meningen horen er toch bij!!!

Ik ben wel benieuwd hoe je de verneukerij ervaart. Wat wordt er precies veneukt dan?

Op de plek waar ik werk, hangen ze aan een PT HD3 set met PMC AML1 speakers, en het geheel klinkt als een klok.
Bij mij thuis hangttie na de Fireface400 en als monitoring Genelec's 8040's en ook dat klinkt als een klok.
 
Ik heb de c-control nu ongeveer iets langer dan een jaar. Ik vind er eigenlijk niet veel aan. Ik heb hem al moeten laten herstellen na een paar maanden (kraken van pot, wegvallen geluid) en nu weer paar maand later is nieuwe pot ook alweer aan het kraken.
De enige reden dat ik hem nog heb is omdat hij zo weinig kost, de bigknob enzo kost toch al meteen een stuk meer...
 
Back
Top