CakeWalk of hardware... of beiden?

Tauri

Nieuwkomer
Lid sinds
12 september 2006
Berichten
1
Locatie
Koekelare (Belgie - West Vlaanderen)
Hey, ik ben een leek als het aankomt op het maken van eigen sounds... met fruityloops ben ik er wel es in geslaagd, maar de song klinkt niet echt 'vet'.... Ik zou graag es vernemen, uit jullie ervaring dan, wat ik het best zou kunnen aanschaffen....

Schijnbaar is Cakewalk goed, maar is die dan zo goed dat je er veel kanten mee uitkan zoals Trance maken, usb-controllers inpluggen, vst plugin ondersteund (dat wel, maar alle vst-plugins?) of is dit programma niet zo goed als dat men beweert?

Ik heb echt wa informatie nodig wat er het best is om trance te maken (mellow, melodic of hard-trance)

Can someone help me

PS. Ik weet dat deze tread al meerdere keren is gestart maar door die extra vraagjes dan maar een nieuwe tread?

Greetzzzzzzzz
 
hard- OF software moet je zelf bepalen...software is makkelijker 'te testen' zonder investering : download Ableton Live Demo + wat gratis VST's en je bent vertrokken. Qua toewijzing van parameters aan USB controllers vind ik dit ook het eenvoudigste pakket (een knop toewijzen kost je 3 muisclicks).

Trance ? hang er dan nog een Virus aan en je hebt gelijk wat hardware staan...maar dat kost natuurlijk wel geld

dus, Ableton en Trancen maar...je ziet dan vanzelf wel wat je eigenlijk nog nodig hebt.

en -heel bizar- ondanks 't feit dat ik het hélemaal niet met Trance heb, vind ik het niet zo moeilijk om je desondanks een antwoord te sturen...bij de meesten laat je het woordje Trance beter niet vallen hoor als je hulp wil ;-)
 
Re: CakeWalk of hardware... of beiden?

Origineel geplaatst door Tauri
Hey, ik ben een leek als het aankomt op het maken van eigen sounds... met fruityloops ben ik er wel es in geslaagd, maar de song klinkt niet echt 'vet'....
Het klinkt niet vet omdat je het hoogstwaarschijnlijk niet gemasterd hebt.

Probeer het eens door T-Racks of Izotope Ozone te jagen en kijk of het daarmee beter wordt. Gebruik de standaard Fruity-plugins niet en pak andere VSTs. Kijk hoever je daarmee komt.

Ik zou graag es vernemen, uit jullie ervaring dan, wat ik het best zou kunnen aanschaffen....
Niks mis met FL Studio.

Schijnbaar is Cakewalk goed, maar is die dan zo goed dat je er veel kanten mee uitkan zoals Trance maken
Pro-tip: Trance heeft werkelijk maar dan ook werkelijk geen enkele zak te maken met welke sequencer je gebruikt :P. Dus, door een andere sequencer te gebruiken ga je geen betere muziek maken; behalve als de workflow je beter ligt. Kun je met FL Studio snel overweg? Hoe lang heb je het al gebruikt? Waarom ben je een leek in het maken van geluiden; snap je de theorie erachter niet of ben je er nog gewoon niet lang genoeg mee bezig? Fouten maken mag en de knopjes bijten niet.

usb-controllers inpluggen, vst plugin ondersteund (dat wel, maar alle vst-plugins?) of is dit programma niet zo goed als dat men beweert?
Waarom zou FL Studio geen VST plugins ondersteunen? Beetje raar, die kan dat namelijk gewoon, hoor. USB controllers, dito, geen probleem. Ken genoeg mensen die er precies op die manier mee werken.

Ik heb echt wa informatie nodig wat er het best is om trance te maken (mellow, melodic of hard-trance)
Het eerste wat je aan informatie nodig hebt is dat trance niet uit synth X, plugin Y of programma Z komt. Als dat zo was vond er niemand meer nieuwe muziek uit, behalve de bedrijven die de software programmeren.

Heb je een MIDI-controller? Nee? Vind je dat je er een mist? Haal er een.
Heb je een fatsoenlijke audio-interface? Nee? Haal er een.
Heb je fatsoenlijke monitorspeakers om op af te luisteren? Nee? Haal ze.
Wat is je budget voor al dit spul?

Heb je http://www.soundonsound.com/sos/allsynthsecrets.htm al doorgenomen?

Als je de basis doorhebt; LAAT VOORBEELDEN HOREN. Stukjes mp3. Van jezelf. Van artiesten waarvan je wil weten hoe ze het hebben gemaakt (NIET welke plugin ze hebben gebruikt; dat is vrijwel altijd inwisselbaar. Kortom, die plugin maakt vaak geen moer uit, hoe 'ie geprogrammeerd is des te meer).

Ik zeg "zak" en "moer" omdat dit hele belangrijke dingen zijn die z.s.m. tot je door moeten dringen zodat je de goede richting uitkan :).

Hardtrance kan gereduceerd worden tot een formule (dit kan met een hoop muziek). Behalve de geluidjes is de opbouw ook belangrijk. Ooit al eens geprobeerd een hardtrance track 1-op-1 na te maken? Doe dat eens voor de gein; de bassdrum hoeft niet hard te schoppen en het leadgeluidje hoeft niet zo hard te snerpen, als je maar doorhebt wat er in de muziek gebeurt. Opbouw maakt of breekt een track net zo goed als geluiden dat doen.

Weet je hoe compressors en equalizers werken? Nee? Zonder die dingen ga je het ook niet redden. Wat Izotope en T-racks voor je doen is alles in 1 kastje stoppen en het voor je automatiseren; je zult het uiteindelijk toch zelf moeten leren. Experimenteer, en opnieuw, die knopjes bijten niet en fouten maken mag. Ik zie zoveel vragen van mensen die beginnen over "welke VST moet ik kopen om artiest X na te doen". FOUT. FOUT FOUT FOUT. Zo kom je a) nergens en b) doe je alleen maar artiest X na. Stel je voor dat je de verkeerde VST hebt, dan kun je gelijk geen trance meer maken. Absolute bullshit natuurlijk :P. Overigens garandeerd het kopen van dezelfde VST al helemaal niet dat je er ook gelijk een vette sound uit trekt.

Goed.

Natuurlijk roept dit stuk weer meer vragen op. Stel ze :).
 
Back
Top