Sysex sturen

Frenkel

paars paard
Lid sinds
26 april 2004
Berichten
1.032
Locatie
Thuis
Ik ben eerlijk gezegd nog zowat niet bekend met sysex. Ik heb er het een en ander over gelezen en wilde zonet eens wat proberen te versturen naar een apparaat van me om te kijken hoe het precies werkt.
Ik heb Midi-ox gedownload en deze geïnstalleerd, de juiste midi-poort aangegeven waar het desbetreffende apparaat aan hangt, vervolgens laad ik de .syx file in die ik wil gaan versturen, maar op de een of andere manier stopt hij midden tijdens het versturen en krijg ik de volgende melding op mijn pc; "SysEx Output Devices: De poort is bezig met het versturen van gegevens naar het apparaat. Wacht tot de gegevens zijn verstuurd en probeer het opnieuw."
Ik heb intussen ook al wat gespeeld met de buffer size, en de pauzes tussen de buffers, maar dit wil ook niet helpen, ik weet eerlijk gezegd ook totaal niet waar ik moet zoeken, met de help file kom ik er niet echt uit.. Kan iemand me helpen??
 
edit; mijn apparaat staat uiteraard wel al ingesteld dat hij die sysex file kan ontvangen.. dus dat is het probleem niet (volgens mij)
 
De sysex file is een file met patches erin (ik wil eens kijken of ik nog iets kan leren van die patches)
Ze zijn bestemd voor de Alesis Ion. Ik werk met een Midex8.
Het vage is; de eerste keer dat ik het probeerde kwam er inderdaad een progressiebalkje op het scherm van de Ion te staan, toen kreeg ik op de pc die melding van hierboven.. De keren erop dat ik het probeerde zag ik geen balkje meer op het scherm van de Ion... Strange..
 
meeste syx files zijn er ook wel in midi formaat, en anders kun je ze wel omzetten naar midi formaat..

persoonlijk gebruik ik gewoon altijd een normale sequencer (cubase in dit geval)

importeer midi file
zorg dat syx filtering uitstaat..
juiste midi out port selecteren
kanaal 16 of any geselecteerd
40/50 bpm snelheid
en afspelen..

heb eigenlijk nog nooit problemen gehad op deze manier, en al heel wat geupdate van grote tot kleine dingen werkt altijd perfect, en mocht t toch niet goed gaan gaat t meestal beter als je de bpm nog iets lager zet :okdan:
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
meeste syx files zijn er ook wel in midi formaat, en anders kun je ze wel omzetten naar midi formaat..

persoonlijk gebruik ik gewoon altijd een normale sequencer (cubase in dit geval)

importeer midi file
zorg dat syx filtering uitstaat..
juiste midi out port selecteren
kanaal 16 of any geselecteerd
40/50 bpm snelheid
en afspelen..

heb eigenlijk nog nooit problemen gehad op deze manier, en al heel wat geupdate van grote tot kleine dingen werkt altijd perfect, en mocht t toch niet goed gaan gaat t meestal beter als je de bpm nog iets lager zet :okdan:

Hoe zet ik zo'n .syx file dan om naar midi, want in cubase kan ik voor zover ik heb gezien, en uit heb zitten proberen geen .syx file importeren...
Nog een vraag; hoezo zou ik kanaal 16 of any moeten selecteren? Ik moet toch gewoon het kanaal waarop de synth zit (in mijn geval zitten ze gewoon allemaal op 1) nemen?
 
syx commands gaan meestal via kanaal 16 (correct me if im wrong) of any als je t niet zeker weet..

denk dat je in sounddiver o.i.d. wel een bank kan laden vanaf syx. en vervolgens weer saven als midi file
 
volgens mij maakt dat niet uit hoor. Ik gooi ook sysex naar m'n Yamaha AN1x op kanaal 1
 
klopt idd niet, sysex doet niets met midikanalen. In de string zit altijd verwerkt voor welk apparaat de sysex bedoeld is. Andere apparatuur in hetzelfde midi-pad zal daarom niets met die sysex doen/kunnen.
 
Back
Top