Welke tools voor live act met veel edits in muziek?

Hoe meer je beschrijft wat je precies wilt hoe meer je uitkomt bij Ableton Live.
Ik heb met de demo een dagje gestoeit en flexibeler dan dit kan denk ik niet,en al helemaal niet met hardware.
Dus zoals al eerder sugested,Ableton Live vol tanken met al je "edits" en met een fijne controller afschieten op je publiek.
En goed laten zien dat je echt bezig bent met met je trax,heb je niet het "laptop aanzetten en staar naar 't scherm image".

succes.
 
Reaktor kijk maar eens naar die clip van Exile op de NI Pagina:halleluja
 
3 cdj1000's met card's .. kan je prima mee werken en hoef je helemaal geen zooi mee te nemen ..

ohja hoi jamie ! :doei: }:|
 
geen mpc!!

geen mpc!!

Jamie, als je live iets anders wil doen dan alleen draaien en met jou wensen wat betreft werken met loops, van eigen producties (en edits van anderen) is Ableton de enige logische optie.
Een mpc zou ik zeker niet doen, dat werkt veel te omslachtig, vooral als je studiowise ook geen hardware gebruikt.
Je wil als dj dikke verbs, delays en beat repeats gebruiken, en dan is ableton (plus dat het heel erg simpel te gebruiken is, maar je moet er wel wat voor doen) de top.
Het is alleen veel werk, en daar moet je zin in hebben. je bent daar niet 1 2 3 mee klaar. Dat moet je goed beseffen.

Als je verdere vragen hebt kun je me mailen, ik werk met ableton en de xone 3d.

info@normansoares.nl
 
ableton

ableton

ga nu maar maar gewoon voor ableton, met evt een midi controller, daarnaast
kan je aan ableton ook nog hardware koppelen (gebruik zelf oa 303 evolver ed) maar dit kan ook een blofeld of plugiator .

ik werk al vanaf versie 1 met ableton en wil nooit meer terug.

als je wil kan je altijd langs komen, dan kan ik zo de aan de hand van mijn eigen live set uitleggen hoe wij werken
 
@soaresbeats: je reageert nu op een draad uit 2006

jamie heeft voor zover ik weet inmiddels zowel ableton als een mpc,
tenminste dat had hij toen ik vorig jaar de korg legacy collection van hem overnam.

Beetje onzinnig om 2 jaar later te gaan reageren vind je ook niet?
 
O shit, ik zie het ja, niet goed gekeken! :P

maarreh....je hoeft er ook niet zo neurotisch over te doen hoor, just tryin' to help someone..

www.normansoares.nl

Trek het je niet aan, hoor.
De laatste tijd is bijna iedereen een beetje prikkelbaar; zal wel storm komen.. :D

't Gaat idd om 't gebaar. :biertje:


Overigens een tipje: je kan je linkje naar je site ook gewoon in je signature zetten, dat scheelt iedere keer intypen. ;)
 
Back
Top