Koptelefoons

Origineel geplaatst door SteveJ
hd-25-1, groot verschil dan kwa geluid vergeleken met die hd-25-13?

de 13 is voor zwaardere apparaten heb ik me laten vertellen. dus een ipod (of ander ''licht'' materiaal) zal moeite hebben hem te trekken en of dat het geluid of je ipod ten goede komt ;)
 
Origineel geplaatst door MusiQmaN
de 13 is voor zwaardere apparaten heb ik me laten vertellen. dus een ipod (of ander ''licht'' materiaal) zal moeite hebben hem te trekken en of dat het geluid of je ipod ten goede komt ;)

ah, ok.. duidelijk ;)
 
Origineel geplaatst door Negative Plus
Afhankelijk van je smaak.

Ja, dat klopt, it all depends on someone's taste! :)

Ik heb zelf de AKG K701 en vind deze absoluut de betere keus dan de Sennheiser HD-650. Beide zijn geweldig goed hoor, het zijn absoluut concurenten van elkaar.. de AKG is voor mij de winnaar omdat het geluid echt ongekend mooi stereo beeld heeft, soms denk ik dat ik mijn speakers heb aan laten staan, zo ruimtelijk klinkt het! En het feit dat de HD-650 mijn inziens iets te weinig definitie heeft in de lage frequencies, iets waar de K701 echt in uitblinkt (zonder dat het TE aanwezig is..)

Tel daarbij op dat ik niet €399,= heb hoeven neerleggen voor mijn koptelefoon, maar "slechts" €268,= incl. porto maakt het ook wel een winnaar!
:D
 
Nog altijd verliefd op mijn V700 (na enkele verstevigingen met tiewraps en superlijm :D) en de V900 voor het luisterwerk.
 
Ik lees veel goeds over de bas van de DT990 pro, en aangezien basweergave bij hoofdtelefoons vaak een zwak punt is, vind ik dat boeiend. Ik ben geen bass addict of blaasbas fan, let op. Ik ben erg kieskeurig op wat ik goede laagweergave vind :). Maareuh hoeveel moet een BEYERDYNAMIC DT 990 PRO tweedehands (goede staat natuurlijk) kosten?
 
Er staat hier een 2de hands AKG K240 voor 27 euri meer dan hij nieuw kost bij Thomann.

Nuja, hij is dan wel al "ingedragen" en dat mag ook iets kosten zeker... :D
 
:)

Ik denk dat de beyerdynamic meer iets voor mij is vanwege de laagweergave en het verder neutrale karakter dus. Nuja, als ik mijn financieën op een rijtje heb kan ik eens een zoekertje plaatsen.

Mijn probleem is namelijk dat ik fantastische versterking en speakers heb, maar ik die in nieuwe woonst waarschijnlijk niet zo kan plaatsen dat ze geschikt zijn wanneer ik instrumenten bespeel of opnames mix.
 
Op MP staat een DT990 pro voor 150€. Vind ik veel te veel, gezien hij nieuw voor 159 gekocht kan worden. Ik vind 50% van de nieuwprijs voor een hoofdtelefoon normaler dan 95%.

Edit: ik heb hem nieuw zelfs voor 133€ gevonden (komt nog verzending bij, maar het gaat om de kale prijs van de hoofdtelefoon). Sommige mensen moeten dringend hun 2ehandsprijs bijstellen. Ik weet dat hij vroeger pakken meer kostte, maar niemand koopt 2ehands duurder dan nieuw als hij van de huidige prijs op de hoogte is.
 
Laatst gewijzigd:
hoe werkt het met Ohm.
kijkende naar de beyerdynamic DT 100.
hebben ze een 16 & 400 ohm versie hoe werkt dit precies en wat is het vershil??

en is de DT150 de 25 euro extra waard ??
 
Op MP staat een DT990 pro voor 150€. Vind ik veel te veel, gezien hij nieuw voor 159 gekocht kan worden. Ik vind 50% van de nieuwprijs voor een hoofdtelefoon normaler dan 95%.

Edit: ik heb hem nieuw zelfs voor 133€ gevonden (komt nog verzending bij, maar het gaat om de kale prijs van de hoofdtelefoon). Sommige mensen moeten dringend hun 2ehandsprijs bijstellen. Ik weet dat hij vroeger pakken meer kostte, maar niemand koopt 2ehands duurder dan nieuw als hij van de huidige prijs op de hoogte is.
Ik gok dat die €133,- in Duitsland is, daar komt dan €25,- verzendkosten bij is €158,-. Bij feedback kost 'ie (hoe toevallig) €155,-. Tweedehands prijzen zijn inderdaad vaak schandalig hoog. Opletten dus. die DT990 Pro is trouwens echt een top-koptelefoon :W
 
Ik gok dat die €133,- in Duitsland is, daar komt dan €25,-

25 euro verzenden? 8 euro is zo'n beetje de standaard bij de Duitse muziekwinkels. Bij Music Store Köln zelfs gratis verzenden als je boven de 100 euro koopt. Hij kost daar overigens 139 euro, maar daar komt dus niks meer bij.
 
Laatst gewijzigd:
Sinds 2003 een AKG K240 Studio en ik vind het nog steeds een top koptelefoon. Nooit geen problemen, zit lekker ook in zomer als er wat meer gezweet wordt, en het geluid is ook heel goed. Had daarvoor een Sennheiser HD565; klinkt iets minder en met die kabels heb ik heel veel problemen gehad. Ik heb in 2003 ook die Beyer DT990 geprobeerd maar die vond ik wat wollig klinken.

Misschien wordt het eens tijd voor een koptelefoon poll?
 
2 hooftelefoons hulp gevraagd + 1 oortjes systeem

2 hooftelefoons hulp gevraagd + 1 oortjes systeem

Aangezien ik in het algemeen al niet van typische Hifi hooftelefoon geluid hou, deze zijn vaak: wollig,bol,te vol, gekleurd en te bassig zoek ik dit in alle functies hooftelefoon al niet.

Dus Geen: * volle bas geluid * wollig * te dik/vol * te gekleurd

Hoofdtelefoon 1:

Doel: muziek luisteren/recreatie/analyseren van muziek/checken van oa. mixen.

Eisen/kenmerken:
*open/half open * mooi geluid * Helder * sprankelend * detail * vol * ruimtelijk * rustig basgeluid * vaste kabel * eerlijk * redelijk tot goed * open geluid *draagcomfort * goed stereo A-merk.

Hoofdtelefoon 2

Doel: zang opname event. checken van mix.

Eisen/kenmerk:
* Gesloten * mooi geluid * Helder * sprankelend * detail * vol * ruimtelijk * rustig basgeluid * vaste kabel * eerlijk * redelijk tot goed draagcomfort* open geluid * goed stereo. A-merk

oordopjes systeem:

Doel: recreatief luisteren/testen van mix/ analyseren van muziek.

oordopjes systeem:
* mooi geluid * Helder * sprankelend * detail * vol * ruimtelijk * rustig basgeluid * vaste kabel * eerlijk * redelijk tot goed draagcomfort * open geluid * goed stereo * stevige kabels * stevige constructie * A-merk


budget: Hoofdtelefoon 1: tot 200 euro's (liefst goedkoper), Hoofdtelefoon 2 tot 175 euro's (liefst goedkoper), oordopjes 3; tot 50 euro's (liefst goedkoper)

merken dacht ik aan: senheiser,Akg,Beyerdanamic.

Welke zoek ik wel en welke niet volgens jullie gezien mijn richtlijnen?
 
veel mensen met wintersport blijkbaar?
 
ik heb net een beyer dt-990 gekocht, heel erg blij mee. maareh... als je geen volle bass wilt, dan zou ik je een andere aanraden. de beyers hebben redelijk wat bass aan boord. wel een strakke bass overigens, geen flubber sound.
 
Back
Top