Koptelefoons

Ik heb m'n 650 aan m'n computer gehangen en iTunes een paar dagen laten lopen. Dat was waarschijnlijk wel voldoende. Hoe dan ook, de inlooptijd kan geen reden zijn om je keus te laten beinvloeden.
 
Ik heb veel (te) dure sennheisers gehad. Heb voor opname een bayer gekocht.

Echt ik wil nooit meer een snertheiser. te schel, vooral in het hoog. En oorschelpen die toch vrij snel minder worden.

Bayer dts serie is echt super. Al zou hij 300 euro kosten dan had ik het er nog voor over.

Bij sennheiser heb ik dat nooit eigenlijjk gehad. Dunne kabeltjes die vaak storing gaven etc.
 
misschien moeten we eens een SF koptelefoon meeting houden. Op zich wel fijn, het is niet makkelijk om een winkel te vinden om koptelefoons te testen!

Of een soort database voor mensen die een nieuwe koptelefoon zoeken en bij een lid kunnen beluisteren. Het is een moeilijke klus om een goede te vinden, ik denk dat de SF broederschap hierbij wel kan helpen :)

Zelf ben ik heel benieuwd naar de HD650, hoe deze is in vergelijking met de mijne. de 650 is toch een standaard. Ik heb nogal een vreemde eend in de bijt (Ultrasone Pro 750) maar ligt wel in de zelfde prijsklasse.

Al kan ik iedereen aan raden om voor een koptelefoon niet te krenterig te doen. Ik wil iig nooit meer goedkopere cans!
 
Laatst gewijzigd:
Jelle, als het goed is kom je hier binnenkort die Eminent ophalen.
Ik zou zeggen; neem je koptelefoon mee en vergelijk hem met mijn HD650 :)
 
al 30 jaar sennheiser , nu pas m'n 3de , 2de verkocht na enkele maanden omdat ik geld had voor een 650. herken me dus helemaal niet in verhaal van kabeltjes en oorschelpen.
misschien ben ik wat voorzichtiger met m'n spullen ?
 
Ik ben kort geleden aan mijn 3e Sennheiser begonnen in 25 jaar. Wel gehad dat het schuimrubber op een gegeven moment "gaar" was maar wat wil je na zo'n 12 jaar gebruik? Nog nooit last gehad van kabelbreuk.

Ha, dit was mijn eerste :)
Als je niet van zwart met geel hield moest je maar een ander merk kopen.
images
 
Laatst gewijzigd:
al 30 jaar sennheiser , nu pas m'n 3de , 2de verkocht na enkele maanden omdat ik geld had voor een 650. herken me dus helemaal niet in verhaal van kabeltjes en oorschelpen.
misschien ben ik wat voorzichtiger met m'n spullen ?

Als iemand echt een fiemel is ben ik het. :P

Ik had een sumphony nogwat :-).

Daar zat zo ielig dun kabeltje aan.. reed 1 keer prongeluk met me burostoel over het kabeltje :P en krrk. NIeuw kabeltje gehaald.
Maar toch had ik vaak dat ik moest draaien aan het plugje om fatsoenlijk geluid te hebben over 2 oren. Vaak veel 1 kant weg etc.
 
mogelijk het maandagochtend model ?, of gewoon pech ?
denk dat bij koptelefoons ook heel belangrijk is of hij je persoonlijk bevalt. dus toch even uitproberen , bij mediamarkt of waar dan ook , cd'tje met eigen testnummertjes maken en gaan voor die banaan.
 
Nou mijn broer had ook zo'n sennheiser, precies hetzelfde probleem. MOet ik wel zeggen dat is al een jaar of 6 terug? :) Dus ze zullen wel verbeterd zijn.

Maar toen ik ben gaan kijken voor een andere koptelefoon. Vond ik persoonlijk, dat die bayers echt fijner zaten. Mooie grote oorschelpen, goede kwaliteit en sloot goed af.

Veel mensen zijn helemaal gek van die AKG's. Persoonlijk vond ik dat ook maar echt prul dingen.

Denk dat het ook een kwestie van smaak is :)
 
Heb je bij half-open koptelefoons eigenlijk meer last van bleeding van het geluid dan bij een volledig gesloten koptelefoon? ( bijv. AKG K-701 / AKG 650 zijn allemaal half-open )

Ik zoek namelijk een goede koptelefoon voor de opname van vocals.
 
Heb je bij half-open koptelefoons eigenlijk meer last van bleeding van het geluid dan bij een volledig gesloten koptelefoon? ( bijv. AKG K-701 / AKG 650 zijn allemaal half-open )

Ik zoek namelijk een goede koptelefoon voor de opname van vocals.

Ja (half) open hoofdtelefoons bleeden allemaal.
Voor opname vocals gebruikt volgens mij elke studio gesloten hoofdtelefoons.
 
misschien een leuke tip: bij de Media Mark hebben ze de AKG 701, en het topmodel van Senheiser. Die kan je daar met heel veel anderen luisteren.
standaard hebben ze alle koptelefoons aangesloten om te beluisteren.

zo ben ik bij de AKG 242 uitgekomen, alleen was ie bij mediamarkt te duur.
er zijn trouwens wel winkels in NL die AKG verkopen voor ''Duitse'' prijzen.

(de 242 heeft zijn typenaam en kleur mee tov de 701)
 
Bij "mijn" MediaMarkt hebben ze niet het topmodel Sennheiser hangen. Is blijkbaar niet bij iedere vestiging hetzelfde.
 
Bij mediamarkt zwolle hebben ze ook de k701 en hd650.
Alleen die hebben ze aan een flut cd-speler hangen met een slechte hoofdtelefoon versterker. Ik kon daar echt niet de hoofdtelefoons goed beoordelen.
Als je bij mediamarkt gaat luisteren zou ik je eigen laptop/dac/hoofdtelefoon versterker meenemen.
 
Trouwens inmiddels de HD800 thuis gehad.
En vond hem niks. Deed aantal dingen heel geweldig, maar was allesbehalve neutraal / vlak, typisch sennheiser geluid nogsteeds, en heel erg niet muziekaal op een bepaalde manier.

Inmiddels de AKG K1000 :)
Deze is echt geweldig. Eerste hoofdtelefoon waar ik happy mee ben.
Geluid heeft boel van high end studio monitors.
Zou er nog steeds niet op mixen denk ik maar wel heel nuttig in de studio.
 
Heb je bij half-open koptelefoons eigenlijk meer last van bleeding van het geluid dan bij een volledig gesloten koptelefoon? ( bijv. AKG K-701 / AKG 650 zijn allemaal half-open )

Ik zoek namelijk een goede koptelefoon voor de opname van vocals.

Pas op: De K701 is niet half open, maar volledig open! De K240 is bijvoorbeeld wel half open.. en ja, die hebben ook last van bleeding, maar niet zoveel als de volledig open.. :)
 
@nisei , hebben 'jullie' dan ook niet zo mmmmmmmmmmeeeeeeeeeggggggaaaaaaaa LCD TV? (zo'n 160 hoog echt huge)

die muziek die ze erop zetten ik ook ruk, maar het is beter dan niks,
en je kan igg de pasvorm proberen, is ook erg belangerijk en persoonlijk.
en dan ff goolen voor de beste prijs , bespaar je al gauw 100 euro mee.
 
Back
Top