Cubasis bestanden niet te openen met Cubase VST

Interceptor_NL

Nieuwkomer
Lid sinds
25 augustus 2006
Berichten
8
Hallo allemaal,

Lange tijd heb ik inmiddels achter de rug met het maken van tracks in Cubasis. Met dit programma was het zeer prettig en makkelijk werken, maar ik wilde de overstap maken naar een sequencerprogramma met meer mogelijkheden. De switch naar Cubase VST heeft vorige week plaatsgevonden. Dit betekende ook dat ik naar een serieuzere geluidskaart moest gaan zoeken, omdat ik met 24-bits kwaliteit verder wilde. SoundBlaster kaartjes waren namelijk toch in de eerste plaats bedoeld voor 'gamers'? :)

De mogelijkheid om plugins te kunnnen gebruiken heeft mij voornamelijk de stap naar VST doen zetten. Eerder had ik mijn twijfels over de kwaliteit van de plugins. Zouden de synthesizers wel krachtig genoeg klinken en kunnen zij zich kunnen meten met de orginele, oude bakken? Het heeft even geduurd, maar ik ben overtuigd. Veel plugins klinken goed helder en krachtig genoeg voor mij.
De mogelijkheden in Cubase VST zijn enorm en ik werd er bijna duizelig van. Cubasis was namelijk de meest kale versie van Cubase en als je dan Cubase VST voor je ziet.... Je denkt dan bij jezelf: Hoe heb ik zóóoó lang kunnen werken met een programma als Cubasis??! Eén ding is zeker, ik wil niet meer terug. En zeker nooit meer willen werken met Vienna Soundfontbanks. Vreselijk frustrerend. Het duurt namelijk ontzettend lang voordat je een geluidsbank in elkaar had gezet.

Maar goed, na dit verhaaltje even een probleempje. Het lukt mijn helaas niet om mijn nummers (gemaakt met Cubasis) in Cubase VST te openen. Weet iemand van jullie hoe dit opgelost kan worden? Alvast bedankt voor je reactie!!

Groeten,
 
Mag ik vragen waarom je cubase VST hebt gekocht?
 
welke versies gebruik je?
wat is de versie van cubasis en van de vst?
je kunt in geval van nood ook exporteren als .mid
dan heb je in ieder geval je midi data..
fx e.d. kun je verder ook exporteren en weer importeren?

in geval van nog ergere nood kun je mij eens een xxx.all of xxx.arr. pb-en kijken of ik hem kan openen .ondanks dat hij
"plugin x en plugin y niet kan vinden"
ik heb verschillende versies

succes
 
Re: Cubasis bestanden niet te openen met Cubase VST

Origineel geplaatst door djtt
Mag ik vragen waarom je cubase VST hebt gekocht?


Origineel geplaatst door Interceptor_NL
ik wilde de overstap maken naar een sequencerprogramma met meer mogelijkheden.



Origineel geplaatst door Interceptor_NL


De mogelijkheid om plugins te kunnnen gebruiken heeft mij voornamelijk de stap naar VST doen zetten.

:confused:
 
Re: Cubasis bestanden niet te openen met Cubase VST

Origineel geplaatst door Interceptor_NL
De switch naar Cubase VST heeft vorige week plaatsgevonden.

Ik neem aan dat je een oude VST van iemand met dongle hebt overgekocht?
Sinds 2002 mogen we namelijk al gebruik maken van Cubase SX. VST stamt nog uit de 90'er jaren.

En de meeste plugins tegenwoordig vragen toch ASIO 2.0. En dat ondersteunt het oude VST niet.

En over je importprobleempje: misschien was je Cubasis nieuwer dan de Cubase VST versie. En dan lukt het niet.
Toch maar de stap maken naar SX?8)
 
@kraan: snap je hem nu wel?
 
Sorry dat ik zo laat reageer op jullie reacties (ik ben met de afgelopen dagen druk bezig met het uitproberen van de nieuwe software natuurlijk). Wat een dombo was ik :stupid . Ik heb geen Cubase VST gekocht, ik maar heb Cubase SX. Excuses hiervoor. Ik wilde een tijdje terug wel Cubase VST kopen maar heb langer gewacht. Ik had er nog geen echte vertrouwen in. Voordat ik overstapte naar Cubase SX, heb ik een tijd lang naar demo mp's geluisterd van veel verschillende plugins.
Ik heb het programma nu ongeveer een maandje maar ik moet er erg aan wennen. Ik vind dat mijn pc er nog niet erg lekker mee overweg gaat. Het opstarten van het programma gaat niet zo snel, evenals het inladen van de tracks. Het zal allemaal wel te maken hebben met de gekozen plugins behorende bij de tracks?
Mijn pc zou volgens de verkoper goed genoeg moeten zijn.
 
Origineel geplaatst door djtt
@kraan: snap je hem nu wel?

Ik snapte de twee mogelijkheden (a: Interceptor haalt VST en SX/SL door elkaar. b: Interceptor heeft een 2e hands VST gekocht) vanaf het begin af aan al. In beide gevallen is jouw vraag compleet niet relevant.

Waarschijnlijk snapte 99% van de lezers van dit topic die twee mogelijkheden al.

Wat ik niet snapte is waarom jij een vraag stelt die al in de eerste post beantwoord werd. Maar dat snapte waarschijnlijk diezelfde 99% ook al.

Het moraal van mijn verhaal: volgens mij heeft de topicstarter meer aan een inhoudelijk antwoord. Ik kan hem hier niet aan helpen, dus genoeg van míjn offline gelul.

Snappie?
 
Re: Cubasis bestanden niet te openen met Cubase VST

Origineel geplaatst door Interceptor_NL
Maar goed, na dit verhaaltje even een probleempje. Het lukt mijn helaas niet om mijn nummers (gemaakt met Cubasis) in Cubase VST te openen. Weet iemand van jullie hoe dit opgelost kan worden? Alvast bedankt voor je reactie!!

Groeten,

Nu heel concreet dan:

Heb je het al gewoon via het menu geprobeerd?
File ->
Import ->
Cubase song.....
of
Cubase arrangement.....
 
Back
Top