Windows mag mijn scsi hard-drive niet meer willen installeren!

nick nova

Resonator
Lid sinds
24 oktober 2001
Berichten
2.771
Locatie
Mortsel, Antwerpen
Probleem: ik wil dus een scsi harddiskje in mijn pc installeren, die emu-formatteren en dus laten communiceren met mijn sampler. De scsi keten is ondertussen gemaakt.

Maar windows heeft dus de neiging om constant de harde schijf op te eisen, terwijl mijn sampler (emu eIIIxp) die eigenlijk moet behouden. Op tweakheadz.com staat een heel artikel om deze setup te vervolledigen. Daarbij staat dat ik de "auto insert notification" in windows moet uitschakelen in mijn configuratiescherm bij apparaatbeheer.

Ik draai windows2000 en ik kan deze instelling dus niet vinden, maw ze is er gewoon niet. Windows heeft automatisch een driver gevonden voor de harde schijf (DEC dsp3053ls), war die instelling dus niet instaat...

Weet iemand hier een oplossing voor? Dus eigenlijk een instelling waarbij windows de nieuwe hardware gewoon ongemoeid en ongeïdentificeerd laat.

Hopelijk kan iemand me helpen.
 
Die harde schijf driver vervangen voor de 'onbekend apparaat' versie. Dus dan zelf je driver selecteren in de lijst bij systeem apparaten of zo.
Of disable'n in je (enige) hardware profiel.
 
'Auto insert notification' wordt eigenlijk gebruikt voor cd/dvd drives (ide/scsi), deze optie zorgt ervoor dat wanneer er een nieuw schijfje wordt geplaatst deze automatisch wordt opgestart (desbetreffende programma op de cd)... dit is dus niet van belang voor je harddisk.
Kijk eens of je in de eigenschappen van de scsi adapter iets kunt vinden over priority van bepaalde onderdelen....
 
Nee, niets over te vinden, totnogtoe is het nog ni gelukt om de schijf door de sampler te laten herkennen. Bestaan er uberhaupt configuraties waarbij een scsi harddisk in de pc kan communiceren met een sampler?
 
Met een cdrom speler in mijn pc een tekram scsikaartje en een akai sampler is me dat toc wel ooit gelukt.
Windoos 2000 ken ik nie, dus ben bang dat ik je er toch niet verder mee kan helpen.
 
Zou zeggen, pak eens een stuk papier en iets om mee te schrijven en teken de SCSI chain eens voor je uit. Waar zit termination en waar niet. Welke SCSI ID zit waar.
Dat is nl. de allereerste vereiste waaraan je moet voldoen wil je het uberhaupt goed krijgen. En tekenen helpt zoveel meer, ook al weet je het goed zat. :)
Maar lijkt er op dat je als allereerste die schijf aan de samler moet krijgen. Desnoods koppel je alles los van de SCSI behalve die schijf en de sampler en verbind je die twee. En dan weer eens verder kijken.
 
Hmmm, kheb net gemerkt dat die harddisk met scsi2-protocol werkt. Ik dacht gelezen te hebben dat enkel scsi1 mocht gebruikt worden voor de sampler. Da's wel minder. Da's waarschijnlijk het probleem, nee?

Fuse, de chain op zich zit wel lekker, de externe scsi-cdrom wordt wel herkend, zowel door pc als sampler. De id's staan juist, de sampler terminate vanzelf, las ik, en de interne chain is ook gemaakt. Alleen termination op de scsi harddisk in de pc is nog twijfelachtig omdat ik nergens handleiding of jumpers kan vinden.

Pff, ikbegin te begrijpen met wat die kerel van tweakheadz 'the scsi hell' noemt.
 
Back
Top