headroom sampler ???

the tall lad

https://soundcloud.com/ge
Lid sinds
12 juli 2002
Berichten
2.091
Locatie
YOU
zat onlangs op een heel luid volume met mn sampler te klooien (er werd ook audio doorgestuurt)maar na een tijdje bleek er een soort van distortion op te treden ...(een sinusgolf werd als het ware een beetje vervormd .....denk dat het phase distortionn was)
In de utility page van de sampler heb je ook de mogelijkheid om het output vlume van de verschillende uitgangen in te stellen 6,12,18,24db,maar na de overload van mn sampler kon ik de ouputs niet meer boven de 18 db instellen?na een heropstarting van de sampler was alles weer zoals normaal........
Kan het zijn da t de outputs tijdelijk overload waren ,heeft dit zowiezo iets te maken de headroom van de sampler (of eender welk apparaat ....)

thnaks
 
ik heb een yamaha a4000 ...best een goede sampler ..watzeg ik ?een uistekende sampler Met hier en daar een bugje ...
maar ik weet nu nog altijd niet of dit euvel iets te maken had met de headroom ....iemand enig idee?????????????
 
kan best zijn....maar ik gewoon wel benieuwd of het eventueel iets te maken heeft met de headroomvan de sampler...als de headroom overschreden wordt dantreedt er distortion op ,maar is het dan uberhaupt normaal dan je niet meer beoven een bepaalde decibelwaarde kan gaan?heb al veel opgezoht op het net maar zolas altijd is er maar weinig of geen informatie te vinden over de yamaha samplers (en daarmee bedoel ik details)
 
Ik kan me vaagjes herinneren dat dit mij ook een keer overkomen is toen ik bezig was met een dark ambient trackje. Klonk allemaal hardstikke lekker, ranzige geluiden op en top en de volgende dag speel ik het af en klonk het helemaal nergens meer naar, veel te schoon en mooi.

Wat het heeft veroorzaakt weet ik niet, maar ik heb het volgens mij nooit meer gehad.

Wat het eventueel zou kunnen zijn is de scsi aansluititng. Er wordt op de AxK group op yahoo wel eens vaker gesproken over vreemde dingen de de yammies doen door scsi communicatie problemen. Was je destijds bezig met scsi?

en anders......tsja?
 
was maar een eenmalig voorval ..elekronische apparatuur :)


zolang het maar niet teveel voorkomt +...
thx anyway
 
Back
Top