[HARDCORE]Fear Turns To Hate

Resonance

Turn up the reso!
Lid sinds
30 september 2002
Berichten
4.738
Heb (dankzij forum lid DCT 8o) ) weer eens iets in elkaar gesmurft, zowaar lijkt het bijna af..

Ben nog niet echt te spreken over de clap, moet nog iets aan de eindmix gedaan worden en individuele eq..
Laatste minuut moet nog wat meer opvulling bij maar ik zit op t moment ff vast.. Dus ik laat t zoals t is voorlopig

Gebruikt: Virus, Nordrack2 de rest is allemaal 9090 en kicks die ik gesampled heb van mn 9090 door de nodige distortion bakkies..

Melodietjes maken is nog steeds niet weg gelegd voor me, maar vindt toch dat t aardig mee kan met de gemiddelde lauwe hardcore melodietjes :P
 
Laatst gewijzigd:
Nou nou, dat is snel. Je hebt het snel voor elkaar gekregen moet ik zeggen.
De mede forumleden mogen wat mij betreft het meeste commentaar op
de track leveren. Mijn bedoeling was eigenlijk hoofdzakelijk om jou een keer
een hele track te laten maken in plaats van alleen korte stukjes. Als ik naar
jouw gearlist kijk is het ook eigenlijk zonde om alleen maar korte stukjes te
maken, maar goed.

Toch even over de track; Samples gebruiken met achtergrond muziekjes
vind ik altijd tricky. Bij jouw is dat in het begin van de track goed te horen.
De sample eindigd nogal plotseling. Misschien dat je daar iets mee kan doen.

De snare en de clap zitten elkaar naar mijn mening iets in de weg. Dit is juist
weer aan het einde van de track goed hoorbaar.

Met die synth kan je volgens mij ook nog wat gekkere dingen doen. Misschien
nog een andere synth erachter gooien ofzo.....

Goed bezig in ieder geval!!
 
Hier nog even een licht veranderde versie.. heb de clap er ff uit gehaald die komt wel weer terug als de rest ook af is..

Verder dat de samples iets te kort waren had ik opgelost door er alvast een beat in te gooien, was dit alleen vergeten in een eerder stuk van de track.. in mn oren klinkt t wel ok, en tijdens de muziek zelf lijkt de sample ook perfect te loopen

persoonlijk moet ik bekennen dat ik er niet echt veel aan vind.. maar goed.. heb weer wat geleerd, onder andere heb ik nu wel gemerkt dat ik t fijner vindt om met zelf gemaakte samples te werken ipv live de 9090 te laten stampen..
onder andere omdat ik altijd teveel last heb van de ruis en feedback die een goede verkrachte kick met zich mee brengt, en met gates achter de kick kreeg ik niet echt t gewenste resultaat..

maar goed, heb de smaak van tracks bouwen weer een beetje te pakken,
op naar de volgende track, hopelijk dat t nu wel wat wordt :)

bedankt voor t luisteren :)

http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=545514EE4C279219
 
Klinkt vet. Vind het intro erg lekker. Kick vind ik er niet lekker uitkomen. Ps.. ik noem dit nog niet echt een melod maar meer wat synth edtis.

Tof gedaan :halleluja
 
Lekker trackje om mee verder te bouwen,

je percussie werk vind ik iets te overheersend en te veel van hetzelfde (oude hardcore idee)

Melodietjes blijven lastig, heb ik zelf ook veel moeite mee (ondertussen zit hier af en toe een kerel die SUPER key board kan spelen, wat melodietjes in te pingelen, waar ik mee verder kan bouwen)

Is dit een gestapelde kick? zo ja, waar is hij uit opgebouwd?

Je synth zou iets ruwer mogen, scheurender, gezien jouw gear moet dat geen probleem zijn :)

over het algemeen, (je zei het zelf al) btje opvulling, en mag het geheel wat rauwer... maar zou het zeker niet bovenop de welbekende plank leggen ;)

KEEP IT UP....

ciao
 
Origineel geplaatst door eye-con
Lekker trackje om mee verder te bouwen,

je percussie werk vind ik iets te overheersend en te veel van hetzelfde (oude hardcore idee)

Melodietjes blijven lastig, heb ik zelf ook veel moeite mee (ondertussen zit hier af en toe een kerel die SUPER key board kan spelen, wat melodietjes in te pingelen, waar ik mee verder kan bouwen)

Is dit een gestapelde kick? zo ja, waar is hij uit opgebouwd?

Je synth zou iets ruwer mogen, scheurender, gezien jouw gear moet dat geen probleem zijn :)

over het algemeen, (je zei het zelf al) btje opvulling, en mag het geheel wat rauwer... maar zou het zeker niet bovenop de welbekende plank leggen ;)

KEEP IT UP....

ciao

De clap is eruit waardoor er iig een stuk variatie mist in de percussie, vindt iig de track ook net een beetje te eentonig dat ik denk ik idd die synth nog eens over doe met meer variatie ook, en iets ruwer kan misschien idd geen kwaad.
de kick is gestapeld maar niet op een manier zoals je dat met samples zou doen, de kick uit de 9090 is doorgelust op de mixer en naar verschillende bussen op de mixer die weer aangesloten waren op gitaar pedaaltjes en de filterbank, verder als begin station en eindstation de compounder. en daarna heb ik in verschillende standen wat kicks gesampled en achteraf heb ik nog een distortion plugin op de kicks gezet..

bedankt voor t luisteren :)
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
en achteraf heb ik nog een distortion plugin op de kicks gezet..


Ik denk dat als je die iets minder zet en volume eerst wat omhoog gooit dat ie beter klinkt. Misschien idee?
 
Origineel geplaatst door Kasparov
Ik denk dat als je die iets minder zet en volume eerst wat omhoog gooit dat ie beter klinkt. Misschien idee?

had ik geprobeerd, leverde geen gewenst resultaat op, heb vanacht weer een hoop nieuwe kicks gemaakt..
zal vanavond eens kijken of er nog wat bruikbaars tussen zit om wat kicks te vervangen uit dit trackie

bedankt voor t luisteren :)
 
En??

al verder gekomen? is al weer een tijdje geleden, ik wil ook wel wat dingen posten, maar op t moment hang ik snachts met mn laptop op de bank te surfen hier, terwijl mijn muziekcomputer geen internet meer heeft :(

op zich wel weer fijn om zo overbodige programmas en onnodige virussen etc te voorkomen ;)

zal weer eens een nieuwe usb stick aanschaffen om wat dingen te kunnen delen hier!

Op zich wel weer eens tijd voor een nieuwe challenge? ;)

:eureka:
 
Back
Top