Today's Art festival, Galaxy 2 Galaxy (UR, detroit)

o

o

op volle toeren ,...

gepresenteerd door haagse harry ...:halleluja
ikhebter niks van meegekregen altyd jammer dat artiesten niet komen als ze wel op de line up list staan ,...:smeris:
 
Ik was zaterdag in de grote kerk en eboman is echt tof :) gewoon van 2 minuutjes killbill een nummer van een kwartier brouwen. Erg origineel.

Alleen waaaaaaaaaarom 'moet' je als je wil zitten op de koude stenen vloer zitten. Damn irritant. Maar goed niet teveel zeuren, we hebben het overleefd.

En zelfs de dans erna was echt gaaf. Vol op Somewhere Over The Rainbow raven :)
bij het Nationaal Dans Theater.
 
Ongelooflijk wat een stelletje zeikstralen lopen er weer rond zeg.

Staan ze met een mannetje of acht op het podium een LIVE set weg te geven waarbij het grootste deel buiten het basisritme door muzikanten GESPEELD wordt, gaan ze weer lopen mauwen dat er twee nummertjes gespeeld worden en daartussen een plaatje gedraaid wordt. Geen klap beter dan van die Haagse ex-gabbers die 'altèt naah ût Paagt kaume as er Hâhs gedraat wog' en het verder geen kont zegt als ze maar 'wâhs kenne worre'.

Ik heb voor het eerst sinds lange tijd het gevoel gehad meer dan waar voor mijn geld gehad te hebben. Beter dan zo'n autist achter een laptop* die heel geconcentreerd aan het kijken is hoe zijn arrangement voorbij glijdt (of Jenna James hem van drie kanten krijgt, whatever) en me vooral irriteert doordat de nummers niet gemixed zijn, ze slechter maar verder het zelfde klinken als op plaat, en het steeds tracks van dezelfde artiest zijn.


Ik vond ze na een wat tamme start wel steeds beter worden. Dus toen het echt knallen was toen had ik tenminste ook de ruimte.



*niet concreet doelend op specifiek wie dan ook, overigens.....;)
 
Tis weer echt Synthforum. Ik schreef alleen maar dat het mij tegenviel, en dan wordt ik gelijk 'een zeikstraal' genoemd.
Dit was 4de keer dat ik UR zag (eerste keer was in 1992 of '93), en was dus gewoon niet onder de indruk. Ok ze speelden echt (had niet anders verwacht), maar waarom telkens maar twee nummers en dan weer naar de kleedkamer? Dat brak de spanning gewoon. Men (ik ook) ging weer kijken of het in de andere zaal beter was (meestal niet, hoewel Serge z'n best deed en beter draaide dan de DJs in de zaal).
Misschien als je UR nooit eerder gezien hebt dat je onder de indruk bent, ik was het niet. En de mensen met wie ik was ook niet.
 
Ik ben alleen maar Eboman en Orgue Electronique / Legowelt maar ik heb me prima vermaakt.
Eboman was als vanouds erg gaaf, vooral die Kill Bill beats vond ik erg vet.

Daarna naar het Paard, waar Overdose hiphop aan het draaien was. niet echt mijn soort hiphop, maar de 808 beats kon ik wel waarderen.
Toen Orgue Electronique, erg goeie set en een onwijs lekkere groove erin.

Tussendoor nog even naar the Orb gekeken in de andere zaal, wel okay, maar ik had er meer van verwacht.

En als laatste Legowelt. het begin vond ik wat minder maar al snel kwam de gang erin, en ik heb de kleine zaal nog nooit zo vol gezien :D

orgue electronique:
img0458rt4.jpg
 
Origineel geplaatst door bikkel
Waar word jij dan nog wel vrolijk van qua techno-acts live?

Om eerlijk te zijn zie ik tegenwoordig nog vrij weinig live techno/electro, omdat het allemaal niet meer zo boeit. Al die laptopjes-met-ableton optredens al helemaal niet. Daarom waren mijn verwachtingen van UR (te?) hoog gespannen.

Ik vind Cosmic Force nog steeds vet, live. Ondanks dat ik hem al 5 keer gezien heb. Wel een laptop erbij, maar het rockt echt.

Voor de rest zie ik vooral veel optredens waar geen (of weinig) electronica aan te pas komt en die toch erg vet zijn :-)) Maar ja, dat hoort niet zo op dit forum thuis, lijkt me. Kan wel namen noemen maar denk niet dat er veel mensen op dit forum er ook maar één van zullen kennen.
 
Origineel geplaatst door bikkel
Wat mij betreft mag jij ook wel antwoorden :D

Ik ga zelden meer weg moet ik zeggen, vroeger orbital gezien live, in 1991.
Dat was leuk maar vooral om de hele sfeer die er hing toen.
En de laatste paar keren dat ik weg ben geweest, ben ik naar orgue en legowelt wezen kijken, dat was ook een hele leuke avond.
Maar dat komt omdat het ook hele goeie knakkers zijn :D


Voor de rest vind ik electronische muziek live nooit zo boeiend.
Dat koop ik liever op plaat, of cd.
 
Origineel geplaatst door zero1
Om eerlijk te zijn zie ik tegenwoordig nog vrij weinig live techno/electro, omdat het allemaal niet meer zo boeit. Al die laptopjes-met-ableton optredens al helemaal niet. Daarom waren mijn verwachtingen van UR (te?) hoog gespannen.

Ik vind Cosmic Force nog steeds vet, live. Ondanks dat ik hem al 5 keer gezien heb. Wel een laptop erbij, maar het rockt echt.

Voor de rest zie ik vooral veel optredens waar geen (of weinig) electronica aan te pas komt en die toch erg vet zijn :-)) Maar ja, dat hoort niet zo op dit forum thuis, lijkt me. Kan wel namen noemen maar denk niet dat er veel mensen op dit forum er ook maar één van zullen kennen.

Ja precies. Als je dit al slecht vond, had ik al niet het idee dat er nog veel dingen waren die je op electronische vlak qua optredens nog wel goed zou vinden.

Maar bij mij telde ook wel zwaar mee dat de laatste DJ set erg goed was, en de live-act toch steeds beter werd iedere keer dat ze terug kwamen.
 
Origineel geplaatst door sander
Ik hoor het al weer, jullie willen natuurlijk allemaal dat ik weer ga optreden. 8o)


wat een zelfoverschatting weer :z
 
Back
Top