tinnitus / sensorcom.com, wie kent dit systeem?

Wat ik me afvraag heah...stel dat je gehoor met een bepaalde factor achteruit is gegaan ( tesamen met die piep ) en je een gehoorapparaat neemt, vergroot je daarmee ook het geluid van die piep?

Das een goeie. Msichien doen ze eerst je gehoor testen en kijken op welke frequentie die piep zit En dan in het gehoorapparaat een piep in tegenfase erin zetten ofzo?
Heel toevallig ken ik iemand uit Purmerend die Yoran heet. Hij is ook gek op die 'achmed the dead terrorist' en consorten. En hij drumt ineen metalband.. Toeval?
 
Wat ik me afvraag heah...stel dat je gehoor met een bepaalde factor achteruit is gegaan ( tesamen met die piep ) en je een gehoorapparaat neemt, vergroot je daarmee ook het geluid van die piep?

Dat lijkt me niet logisch. Een gehoorapparaat versterkt het omgevingsgeluid, en een piep in je oor a.g.v. een gehoorbeschadiging is geen omgevingsgeluid.
 
Dat lijkt me niet logisch. Een gehoorapparaat versterkt het omgevingsgeluid, en een piep in je oor a.g.v. een gehoorbeschadiging is geen omgevingsgeluid.

Dus eigenlijk zou je kunnen zeggen dat je piep met een gehoorapparaat juist minder wordt...athans...minder lijkt te worden, omdat de rest harder staat en je piep hetzelfde blijft...:dj: ?
 
Dus eigenlijk zou je kunnen zeggen dat je piep met een gehoorapparaat juist minder wordt...athans...minder lijkt te worden, omdat de rest harder staat en je piep hetzelfde blijft...:dj: ?

Nee, die piep wordt geducked als er omgevingsgeluid je gehoorgang binnen komt.
 
parties ga ik bijna nooit meer naartoe

Je hoeft het niet te laten om die piep; ik ken mensen die op parties goeie oordoppen in hebben. Dwz ze beschermen hun oren tegen de luide muziek, maar verstaan mensen nog gewoon prima!! Je hoeft echt niet met van die gele bouwvakschuimpjes rond te lopen hoor 8o)
 
Ja dat weet ik, en ik ga hier op mijn werk (luchtmacht) speciale oordoppen laten aanmeten, want die krijg ik dus blijkbaar (hoorde ik pas achteraf) gewoon betaald door de baas aangemeten omdat ik met vliegtuigen werk, al waren ze daar nou ff 3 jaar eerder mee gekomen......ik wist het iig niet.
 
Offtopic : hoe komt het eigenlijk dat ik mensen beter versta op een feest met mn vingers in mn oren ( dus eventueel ook met oordoppen ) ?
Je zou toch zeggen dat al het geluid met dezelfde kracht/factor wordt gedempt?
Of hebben we hier ook te maken met dezelfde principe als " sidechainen " ?
 
Oud topic van me waar weer leven in is geblazen zie ik..

Tip 1 vd dag:
Als je naar feesten gaat/draait GOEDE oordoppen kopen (ik heb exinore) en die ALTIJD in doen VOORDAT je naar binnen gaat en de hele tijd inhouden.
Ik draai al jaren met doppen in en zou ook echt niet meer zonder willen, ik ben van mening dat je alles zelfs nog beter hoort ook.

tip 2 vd dag:
Je monitoren/koptelefoon kunnen hard maar hoeven dat niet, sterker nog, je hoort alles veel beter als je zachter afmixt en je luistert echt naar je monitoren.
Wat ook bij de meeste monitoren het geval is is dat ze hoog vermogen eigenlijk niet echt aankunnen (design/prijs) en op hoger nivo gewoon gaan limiten/compressen en je dus eigenlijk naar een gelimitte mix luistert IPV de mix zoals ie is.

Mijn Conclusie:
Bijkomstigheden van oordoppen/zachter afmixen, als je een keertej wat harder wilt luisteren omdat dat soms wel is lekker klinkt hoeft het niet zo hard omdat je al gewend bent om alles zachter te horen. Geluid word dan ook snel te hard en onprettig, waarschuwing van je eigen oren dat het niet goed is eigenlijk..
 
Dat zij goede tips. Maar in veel gevallen als de plek waar je staat bv. niet meewerk, helpt het niet. Veel monitors die er staan zijn ook gewoon stage monitors die verschrikkelijk bangen in het mid. Echt kut voor je oren.
 
Dat zij goede tips. Maar in veel gevallen als de plek waar je staat bv. niet meewerk, helpt het niet. Veel monitors die er staan zijn ook gewoon stage monitors die verschrikkelijk bangen in het mid. Echt kut voor je oren.

helemaal NOOIT last van >>>> GOEDE oordoppen.
Ik draai minstens 3x per maand en mijn gehoor is de laatste 3 jaar sinds ik ALTIJD oordoppen in heb alleen maar verbeterd (lees het stukje van Mad-r maar over je oren rust geven)
 
Wat ik ook weleens heb is dat ik in de eerste instantie nergens last van heb...en dan ineens uit het niets....PPIIIEEEPPPPP....alsof je een lichte klap/windvlaag op je oor /in je oor krijgt ofzo...
 
Back
Top