tinnitus / sensorcom.com, wie kent dit systeem?

da goose

DaGooseMusic.nl
Lid sinds
16 september 2001
Berichten
1.914
Locatie
HI Ambacht
Denk dat veel muziekanten/dj's wel met tinnitus rondlopen (fluit in je oren).
Afgelopen weekend moest ik in duitsland draaien en sprak simon van crystal distortion en hij liet me een apparaat zien met laser wat ervoor zorgt dat dit minder word/weggaat.
Hij was zelf superenthausiast en gebruikte hem nu een paar weken en merkte al verschil.
Net heb ik de site ff zitten kijken en heb er mixed feelings bij maar wil het ook wel proberen (kost 195 pond).. ik heb links een lichte vorm van tinnitus en zou daar wel vanaf willen of willen dat het net wat minder was.

Iemand ervaring hiermee of kent iemand het?
Gaat dus om dit ding: http://www.sensorcom.com/pdf/PR_TinniTool_ENTNews_Text.pdf
De tinnitoo:l http://www.sensorcom.com/product.asp?P_ID=1091&PT_ID=339
 
The action of Tinnitool corresponds to photosynthesis occurring in nature. The laser beam penetrates the deep subcutaneous layers and thus acts as a healing biostimulation directly onto the metabolism in the ear. This leads to rapid regeneration of the subcutaneous tissue, stimulation of the immune system, forcing of cell division and activation of certain defence molecules.

Uhhh... 3x woordwaarde?

Maar serieus... http://www.acfriesland.nl/aT_066.html

Tijls tinitool

Tijl Uilenspiegel is weer eens opgestaan. Dit keer heeft hij een vernuftig apparaatje meegebracht waarmee hij - als met een toverstokje - subiet uw tinnitus wegtovert. Hardhorendheid lost u er ook mee op, zo vermeldt Tijls website. Zelfs nog sneller dan de tinnitus. En als u het niet zomaar gelooft mag u deze zg. Tinnitool voor 149 euro proberen. Die 149 euro bent u dan wel kwijt, ook als de tinnitus onverhoopt niet blijkt te helpen of uw gehoor niet terugkeert. De Tinnitool is een soort lampje, waarmee je van de heer Uilenspiegel een paar weken 20 minuten per dag in je oor moet schijnen. En hoppa: gehoor weer terug en tinnitus weg! Althans, dat zegt meneer Tinnitool. Hij kost bijna 300 euro, maar u mag hem 3 maanden huren voor de helft van dat bedrag. U moet weten: Met omhaal van woorden wordt hier een zg. laserpen gepresenteerd.

Een laserpen is een apparaatje is waarmee sprekers door middel van een lichtstraaltje op een projectiescherm iets aan kunnen wijzen. U kunt zo´n ding overal krijgen voor een handvol euro's. Een laserpen met vrijwel dezelfde specificaties als de Tinnitool vond ik op internet voor nog geen 50 euro (incl. BTW). Nu kunt u met zo´n ding natuurlijk dagelijks een beetje in uw oor gaan schijnen, maar of het ergens tegen helpt, is maar zeer de vraag. De zg. onderzoeken die op de website gepresenteerd worden deugen wetenschappelijk namelijk niet. De Tinnitool lijkt vooral te helpen als u er heilig in gelooft, maar dat geldt voor oorkaarsen en de Tomatismethode ook, dus laten we daar niet al te lang bij stilstaan. Maar vooruit, als u voor nog geen 50 euro met een mooie rode lichtstraal in uw oor schijnt en de tinnitus gaat niet over, hebt u er in elk geval toch voor uw 50 euri een mooie laserpen aan overgehouden. Maar als u de Tinnitool na drie maanden vruchteloos gebruik terug stuurt bent u wel 149 euro huur kwijt en hebt u er ook nog eens geen mooie rood-licht laserpen aan overgehouden! Tijl Uilenspiegel, jawel. Ik zei het al.

Nog even voor de technisch geïnteresseerden onder u: de Tinnitool wordt gepresenteerd als een 5 milliwatt softlaser met een golflengte van 650 nanometer. Golflengte is een natuurkundig woord voor 'kleur' en 650 nanometer noemen gewone mensen 'rood'. Het is dus eigenlijk een soft ding waar rood licht uitkomt. Het licht dringt wel anderhalve cm in de huid door, zegt Tijl nog. Een ordinaire zaklamp komt trouwens ook al een heel eind. Schijn daar maar eens mee in u mond en kijk hoe mooi uw wangen oplichten....

Peter Kraft, audioloog

En verder, vanaf het tinnitus forum:

Er zijn geen studies tot nu toe die bewijzen dat apparaten zoals ook
de Tinnitool werken. Ook de studie zoals op de website die je aangaf,
betreft te kleine patientenaantallen om de werking vast te stellen.
Bovendien spelen ze een beetje met de patientenaantallen, ze hebben
het over 96% gebruikt de tinnitool, maar in werkelijkheid (ik heb even
de studie bekeken) zijn er van de 141 mensen slechts 79 geevalueerd,
en van hen heeft 5% het langer dan 6 maanden gebruikt (hoe je het ook
wend of keert) en dat is niet voor niets natuurlijk.

C.L. Zuur, KNO arts, AMC

Ik heb vanavond de tijd genomen de vaklitteratuur door te nemen betreffende de behandeling van tinnitus met lage dosis laser therapie. Van alle studies waarbij sprake was van laserstralen behandeling voor een groep tinnituspatienten vergeleken met een placebogroep tinnituspatienten die dus met "nepstralen" behandeld werden, bleek geen verschil in resultaat tussen de echte bestraalde en de nepbestraalde patientengroep. Daarmede is niet de koude uit de lucht. Andere publicaties van gecombineerd stralen en medicatie versus een placebogroep. Ook geen resultaat.

Pieter Goderie, KNO arts, Hilversum.

Misschien staan er nog zinvolle dingen op http://www.nvvs.nl/forum/tinnitus/ ?
 
Laatst gewijzigd:
Mijn gevoel is hier dus inderdaad wel mee bevestigd, kan me niet voorstellen dat laserstralen op deze manier ook zoiets met je gehoor zou kunnen doen, dan zou het met gewoon licht ook al moeten kunnen werken.
Site ziet er wel pro uit verder daarom ook misleidend denk ik en volgens mij hebben ze wel andere leuke dingen zoals oordoppen, maar die heb ik toch al (exinore).
Het viel me ook al op nadat ik verder zat te lezen dat bepaalde dingen tegengesproken werden, in de FAQ zeggen ze eerst dat je een overdosis kan krijgen en in de volgende vraag spreken ze dat weer tegen.. apart.. :r

helaas.. denk ik dan..
 
Als ik dit lees moet ik weer denken aan die "bio resonantie therapie" dingen.. Zolang er geen wetenschappelijke studies en bewijs wordt geleverd kun je je geld beter in je knip houden OF bij een echte KNO arts langsgaan en te horen krijgen dat de schade aan je oor permanent is..

gr
R
 
Ik heb zelf al jaren vrij zware tinitus aan beide oren maar ik heb geleerd ermee om te gaan en het te negeren. Ik hoor het nu alleen nog als het heel stil is om me heen, 's nachts in bed of zo. Of ik moet er echt naar gaan "luisteren"...
 
weer een broodje aap !

nog een keer : geloof begint waar zeker weten ophoudt.

jammer dat er toch altijd weer mensen zijn die niet kunnen en of willen accepteren dat er grenzen zijn en dus ook geen wonder/paravertebrale gezondheidskunstjes.
tja , kortom : zou m'n geld maar in m'n zak houden.
groet, sunny
 
Het is bij mij ook dit weekend harde erin geklapt dan ooit tevoren. Afgelopen week heel veel met headphone op gezeten. Niet eens op echt hard volumes gezeten, toch enorme last.

Zijn er mensen die monitoren enkel nog maar op de speakers doen en de headphone hebben afgezworen. Werkte dat? Of was dat ook kut?
 
Sinds ik vorig jaar op nature one ben geweest is een van de bunkers waar keiharde hardtechno werd gedraaid heb ik er ook last van, zo´n permanente piep, die niet meer weg is gegaan (zoals daarvoor altijd het geval was), sindsdien heb ik koptelefoons afgezworen, harde muziek in de auto afgezworen en als ik aan het musisceren ben zet ik het geluid aleen af en toe hard om te luisteren of de mix wel goed is, parties ga ik bijna nooit meer naartoe, en de piep blijft helaas gewoon, naja, zo hard issie gelukkig niet maarja, het hoeft niet erger te worden dus heb ik mijn hele leefstijl wat aangepast.
Ik heb nog wat gehoortests gedaan en daar kwam gelukkig uit dak nog goed hoorde, en dat wil ik zo houden tot ik 80 ben :P

Zo´n wonderlaserpen zou ideaal zijn haha, maargoed....
 
Hier nog iemand die er last van heeft. Echter merk ik het bijna niet behalve als het echt stil is. Binnenkort toch maar eens gaan kijken naar goede oordoppen aangezien ik nog steeds regelmatig naar feesten ga en ook wat meer energie in m'n draai aktiviteiten wil gaan steken.

Beetje offtopic maar als iemand ergens goede ervaringen mee heeft mag dat best hier gepost worden 8o)
 
Dat laser verhaal klinkt als een hoop onzin.

Een paar jaar terug las ik (ik geloof in de Scientific American) over therapie waar eerst wordt bepaalt op welke frequenties iemand last heeft van tinnitus, gevolgd door over een wat langere perioden (weken) dagelijks een tijd luisteren naar twee alternerende frequenties, nèt rond de tinnitus frequentie(s). Dit schijnt de klachten flink te verminderen.

Misschien kan je huisarts je helpen zo een therapie te vinden, als dit al 'commerciëel' wordt aangeboden?

Ik heb zelf ook tinnitus, stuk of 4 frequenties, maar ik hoor de piepjes eigenlijk helemaal niet, normaliter, behalve 's-ochtends vroeg. Toen ik ze net had maakte ik me er dan ook veel drukker over dan nu.

Ach, je kunt geen omelet maken zonder eieren te breken. ^^
 
Ik heb hier ook al een tijd last van en ben pas 23...kweet niet of ik me nu zorgen moet maken en/of ik ff beter langs een arts kan gaan voor meer info...maar ik denk dat de beste remedie idd is om beter te letten op het volume van het geluid. ut piepje hoor ik altijd eigenlijk wel, alleen ben ik er niet altijd op gefocussed en irriteerd ik me er ( nog ) niet aan... enne...tsja...een pen...pff...haha... Wat trouwens ook maf is, is als ik de avond ervoor alcohol heb gedronken die piep erger wordt de volgende dag....ben ik nu gek aan het worden? Misschien wat minder drinken :P
 
Ook ik heb al vele jaren een piep in mijn oren. Ik ben geluidstechnicus van beroep en ben er achter gekomen dat als je zeer geconcentreed naar muziek luistert het erger 'lijkt' te worden. ik heb enkele jaren terug een onderzoek op het ziekenhuis laten doen om te kijken of ik dipjes in mijn gehoor had. Wat bleek mijn oren zijn prima in orde. Door de arts werd me verteld dat het meer iets psychisch is. Ik heb er geluk ook mee leren omgaan. Waarom je zo'n apparaat nodig hebt snap ik dan ook niet. Geoon niet te vaak in keiharde muziek gaan staan (hoewel dit voor mij helaas moeilijk is), oordoppen aan laten meten en GEBRUIKEN.
 
... Ach, je kunt geen omelet maken zonder eieren te breken. ^^

Je bent vast een aardige jongen maar dit is MI een zeer domme en gevaarlijke opmerking.

Tinnitus / oorsuizingen veroorzaakt door audiotrauma kunnen op korte en lange termijn zeer ernstige gevolgen hebben voor je geestelijke en lichamelijke gezondheid.
Na > 3 maanden zijn de symptomen bijna onbehandelbaar en kom je er de rest van je leven bijna niet meer vanaf.

Kennis hierover is bij Nederlandse KNO artsen iha gering.

In Duitsland is voor acute gevallen een medisch zinvolle behandeling beschikbaar die in ca. 2/3 van de gevallen enige mate van verbetering kan geven.
Kost je twee weken en ca. 3000 Euro en wordt door de (Nederlandse) ziektekostenverzekeringen niet vergoed.

http://www.hbo-freiburg.de/
 
Wat ik me afvraag heah...stel dat je gehoor met een bepaalde factor achteruit is gegaan ( tesamen met die piep ) en je een gehoorapparaat neemt, vergroot je daarmee ook het geluid van die piep?
 
Kheb ook tiwellus, maar gelukkig de laatste tijd minder last van ,ik moet echt goed luistern wil ik die piep horen dat was het eerste jaar wel anders.
Als ik bestek n de la pleurde deed het al zeer.
 
De werking is vergelijkbaar met fotosynthese. Ik wist niet dat we plantencellen in onze oren hadden zitten. Een laser die zo sterk is dat het de celdeling beinvloed zou hartstikke gevaarlijk zijn en volgens mij de hele boel beschadigen met celdood of tumorgroei als gevolg.

Maarja, ik kan me wel voorstellen dat mensen dit graag geloven om van hun tinnitus af te raken.
 
Maar geen headphone meer, enkel monitors zal de boel verbeteren?
 
Heeel heel lang geleden volgde ik een thread op een audio-forum. Over hromoon therapie kort na gehoor-beschadiging. Iets met cortizonen die kort na gehoorbeschadgiging werden ingesppoten in je oor. Waar precies in je oor weet ik niet. Ik had toen een freak-accident met een koptelefoon, Toen ik heel snel te werk ging met cool-edit. De volume heel ff heel hoog moest zetten en dat weer vergat ;-(
Die *&$^&% cool-edit speelt dus ook binaries/programmas af als je het bestandsvenster opent om een bestand te kiezen. Guess what. Een vette knal van ruis in me rechter oor. Die kk. huisarts wilde me niet helpen toen ik dat cortizonen therapie aanmerkte. Nu heb ik ws. een deuk in gehoor enkelt omdat die nuchtere kut hollander (sorry, ik ben ook hollander) er niets in zag en mij maar liet zitten. 'Nehoor meneer, u kunt mij nog verstaan dus u hoeft niet geholpen te worden, en als het zover is dan bent u echt doof dan bent u toe aan een gehoor apparaat'
a. dat ik een goed gehoor had, kon em niets schelen
b. dat muziek alles voor me was, kon em ook niets schelen.
c. preventief werken, had hij noot van gehoord,
alleen als je onder een auto was gekomen en 'dan had ik daar nieteens gezeten' (??)
d. dat hij in de toekomst ws. ook anderen kon helpen met geoorbeschadiging
en daarmee in de kranten kon kwam, wilde hij ook niets van weten. Want van de tv had ie nooit gehoord in dat boeren gehucht genaamd Purmerend.

Wtf? Je krijgt bij die medici dus alleen hulp als je een been bent kwijtgeraat of als iets zo ernstig is dat het echt niet terug te draaien is? Ik moet nogsteeds een baksteen door ze ruiten gooien of zn praktijk in de fik steken. Ok. die is eruit ;)

Serieus: Probleem is dat dat soort dingen alleen in belgie en verder waren In nederland doen ze daar niet aan. En ze helpen je alleen als je gehoor echt onomkeerbaar verpest is. Maar dan krijg je dus een apparaatje.
 
Back
Top