[track] nova_jam

maxdox

rode peper en knoflook
Lid sinds
12 juli 2001
Berichten
1.143
Locatie
Maastricht
Hè, hè.. Eindelijk is het zover. Al die tijd lid van dit forum en vollop commentaar gehad op andermans tracks! Nu waag ik het er op zelf een trackje te posten. :L

Vorige week zat ik alleen in een hotel-kamer met een diep triest uitzicht op het novatel op het RAI-industrieterrein in A'dam =( .
Gelukkig had ik mijn partner meegenomen :luv: , en was daardoor snel mijn heimwee vergeten. Lekker bezig geweest, en waarempel tot een hoogtepunt gekomen!!

.... Ik weet het nu zeker: I love my rm1x!!! :halleluja

Ok, genoeg emotionele synth bullcrap :[>

Behalve mijn toilettas had ik dus mijn rm1x en laptop meegenomen. Ik heb daarom savonds deze jam-sessie van scratch gebouwd en opgenomen op mijn laptop uitgerust met een wamibox. Alles komt uitsluitend van -en uit mijn yamaha-blauwe maatje. Ik heb er een intro van eerder die avond slordig ervoor geplakt, maar verder is alles helemaal live en ongemoeid gelaten (te lui om te bewerken/masteren... :z ). Das ook wel te merken, maar het is dan ook nog geen serieuze poging......
Monitoring op sony MD-v500 koptelefoon gedaan. Nogal beperkt, dus de kans is groot dat het dus niet klinkt op jouw set!

Ik vind zelf het best een lekkere track.
Zoals altijd in mijn jams, is het vrij "minimal" en zorgen buitenaardse krachten ervoor dat het hoogtepunt nooit opgenomen wordt, zoals ook het einde van deze track het geval is! (nou ja, nu was gewoon de batterij van mijn laptop leeg.., gelukkig wél net nog mijn sessie kunnen saven toen ie weer terug van suspend kwam...pfew).

Nou, luister en huiver zou ik zeggen :)
Alle commentaar is welkom!

nova jam - maxdox
 
Last edited by a moderator:
Lekker nummertje hoor!
Ik kan hier niet zo hard luisteren, dus een goede boordeling geven is moeilijk.
Volgens mij staan sommige geluiden wel een beetje hard en wordt het af en toe een beetje eentonig, maar ik kan dit wel waarderen.

Niet te hard, niet te zacht, lekkere sfeer...:)
 
vind het persoonlijk een beetje een 13 in een dozijn track..de melodie is erg uitgekauwd maar kan de pret niet drukken..

persoonlijk mag er van mij wat meer energie in ,hij blijft een beetje hangen..+gebeurd niets spannends.

maar dit is persoonlijk
 
Meningen zijn altijd ok :) !!

Mee eens ook! Ik vind het meestal veel te leuk om met de paar loops die ik geprogrammeerd heb, erop los te knallen;
fout, fout! want eigelijk zou ik door moeten gaan met nieuwe dingetjes erbij te zetten, zodat ik meer variatie kan maken wanneer ik aan de knopjes ga draaien. Ook moet ik nog goed oefenen met (live)arrangeren, er zit nu inderdaad veel te weinig vette opbouw in. Of ik moet leren losse tracks op te nemen en hier iets mee te doen... dit laatste is wel productief, maar zelf vind ik het erg saai om zo muziek te maken.

Nou ja, de volgende keer neem ik ook mijn sampler mee wanneer ik op reis ga :) (oef dat wordt slepen in trein)

Nog misschien concrete tips om spanning te creeeren in deze track?
 
Back
Top