Electribe S (getting started...)

Michaels Keys

Ouwe rot
Lid sinds
1 augustus 2006
Berichten
1.142
Beste forumgangers. Niet zo lang geleden heb ik een Electribe S mkII aangeschaft. Ik loop aan tegen een aantal opstartprobleempjes. Zijn er ervaren Electribe bezitters die mij een beetje op weg kunnen helpen?

* Wat is de makkelijkste manier om een lege pattern zelf te vullen met een bepaald ritme?
* Hoe krijg ik de Smartmedia kaart aan de praat? Op mijn computer heb ik een card reader aangesloten, daarin een 32Mb Smartmedia kaart. De computer geeft aan vier nieuwe schijven te detecteren: E: / F: / G: / H: Geen van de schijven krijgt hij geopend: er moet een andere kaart worden ingevoerd. ???

Alle tips en trucs zijn welkom!
Alvast bedankt!
 
Re: Electribe S (getting started...)

Origineel geplaatst door Michaels Keys
* Hoe krijg ik de Smartmedia kaart aan de praat? Op mijn computer heb ik een card reader aangesloten, daarin een 32Mb Smartmedia kaart. De computer geeft aan vier nieuwe schijven te detecteren: E: / F: / G: / H: Geen van de schijven krijgt hij geopend: er moet een andere kaart worden ingevoerd. ???

Controleer even of de smartmedia kaart is geformatteerd. Dit kan je doen o.a. in de Electribe, zie de handleiding.

Andere tips: er zijn meerdere Yahoo groups over de Electribes. Hier is interessante informatie te vinden en ook het een en ander te downloaden.
 
Smartmedia aan zet

Smartmedia aan zet

Dag Hanz, dank voor de tip. Het wil alleen helaas niet lukken: bij het formatteren geeft de S een foutmelding: Er. 7.
Zou er iets mis zijn met de kaartjes?
 
Weet je zeker dat je smartmediakaartje goed is? En ook zeker dat-ie 32mb groot is?
Ik krijg ook een error 7 als ik probeer een 128mb kaartje te formatteren.

Probeer anders eens het kaartje eerst op de pc te formatteren, dus net als een floppy zeg maar.
Lukt dat ook niet dan is je kaartje brak.
 
Electribe (opstarten)

Electribe (opstarten)

Dank voor de tip, inderdaad, de kaartjes waren 'gaar'. Heb nu (gratis!) een 8 MB kaartje meegekregen van een fotozaak, die werkt prima!

Een klein volgend probleempje (misschien nog tips van Electribe kenners?): als ik een song wil deleten, gebeurt er niets.
Ik geloof toch dat ik exact de handleiding volg, maar het liedje blijft staan. Daar komt bij dat deze song 6x in het geheugen staat, dus 1x is meer dan genoeg...

Wie weet raad??
 
Electribe Samples (toonhoogte)

Electribe Samples (toonhoogte)

Erg geinig, die Electribe S. Alleen wat 'opstartprobleempjes'...

Als ik samples van mijn computer op een Smartmediakaartje zet en ze via het kaartje in de ES laadt, blijkt dat de sample in de Electribe een aantal tonen te hoog of te laag is ... ?!? Hoe kan dit en hoe is het te voorkomen/ op te lossen? Alle suggesties en tips zijn welkom!

Groeten, Michael
 
Kloppen de samples naar de inlees specificaties v/d Electribe?
Dus bv beide 16 bit 44.1khz?

Of staat de FX niet perongeluk aan (Pitch Shifter bv)?
 
Heeee, de Electribe S ondersteund # Sampling Frequency: 32kHz !!!!!
Dus samples converteren (als ze 44.1khz zijn) naar 32khz.
Of intern samplen/opnemen, dan doet ie het al automatisch.


SmartMedia Data Storage

The Electribe-S mkII uses SmartMedia to store your samples, original patterns, and songs. You can also load AIFF or WAV files via SmartMedia, utilizing data from your computer. The Electribe-S mkII can use any 3V SmartMedia card, from 4 MB to 64 MB.
 
Re: Electribe Samples (toonhoogte)

Re: Electribe Samples (toonhoogte)

Origineel geplaatst door Michaels Keys
Erg geinig, die Electribe S. Alleen wat 'opstartprobleempjes'...

Als ik samples van mijn computer op een Smartmediakaartje zet en ze via het kaartje in de ES laadt, blijkt dat de sample in de Electribe een aantal tonen te hoog of te laag is ... ?!? Hoe kan dit en hoe is het te voorkomen/ op te lossen?

Wat dacht je van de pitch / tune-knop die je voor iedere sample hebt? ;)

Voor het converteren van de samples raad ik iedereen Audacity aan... ook al omdat je in de Electribe niet makkelijk van stereo naar mono kan omzetten, en deze wel als aparte types samples worden behandeld.
 
http://www.techno-id.com/news.htm#SmartNamer

Hier kun je een handig programmatje dowloaden om de sample's op de smartmedia kaart te zetten...
Staan ze ook meteen met de juiste benaming anders herkend de es-1 ze niet -->( 00.wav, 01. wav, 02.wav, enz...)

Er is ook nog een site die vol staat met sample packs van de 909 808 707 enz. die in het juiste formaat staan voor het over zetten op een ES-1 maar ik vind die niet direct terug ik zal nog eens rond kijken en dan misschien nog posten...
 
Re: Electribe Samples (toonhoogte)

Re: Electribe Samples (toonhoogte)

Origineel geplaatst door Michaels Keys
Erg geinig, die Electribe S. Alleen wat 'opstartprobleempjes'...

Als ik samples van mijn computer op een Smartmediakaartje zet en ze via het kaartje in de ES laadt, blijkt dat de sample in de Electribe een aantal tonen te hoog of te laag is ... ?!? Hoe kan dit en hoe is het te voorkomen/ op te lossen? Alle suggesties en tips zijn welkom!

Groeten, Michael

ff ter aanvulling op hanz.
Dit komt omdat je dan 44khz samples hebt ingeladen en als die daarne dus intern omgezet worden ofzoiets pitch de ES de samples naar beneden (boven?)

Oftwel eerst je samples omgooien naar 32khz 16bit mono (stereo, zonde van de ruimte)
Ik gebruik daar soundforge voor btw
 
Niet echt nodig hoor... ik heb ook helemaal niets gedownconvert. Alleen stereo->mono batchconversion met Audacitiy is ergggg handig als je samplekits wilt inladen in de Electribe. Niet alleen wegens de ruimte, maar ook omdat de electribe stereo samples als iets heel anders ziet als mono samples. Kun je dus niet inladen in elke slot.

Die smartrenamer is trouwens toch van forumlid Burp? Superhandig stukje software! :halleluja

Origineel geplaatst door Arnoid
Er is ook nog een site die vol staat met sample packs van de 909 808 707 enz. die in het juiste formaat staan voor het over zetten op een ES-1 maar ik vind die niet direct terug ik zal nog eens rond kijken en dan misschien nog posten...

Zie de diverse Yahoo groups voor de Electribe.
 
Niet echt nodig. Nee, maar dat is wel waarom je samples anders gepitched zijn in de sampler dan op je pc/mac
Zo pitch ik lange samples weleens express omhoog voordat ik ze in de sampler laad om ze daarna weer naar beneden te pitchen op de ES en het origineel weer hebt.
Zo houd ik meer memory over ;)

u get the point :geslaagd:
 
Ja, da's een bekende ouwe truc voor bijv. MPC's en SP1200's etc.
Ik heb het bij de Electribe nog niet nodig gehad. :)
 
samples Electribe S

samples Electribe S

Dank voor alle tips, geinig programma ook, dat Audacity, je kunt er zelf eigen samples mee creeren.
Het valt mij trouwens wel op dat het geheugen vrij snel vol zit als je wat stukjes audiotrack invoert.
Nog tips om daar iets aan te doen? (geheugen uitbreiden is geloof ik geen optie).

En altijd handig om te weten, waar kun je nou die vette base en snare drum samples vinden (zonder dat je meteen moet gaan betalen voor de samples?)

Al heel wat sites afgestruind, maar veel bevatten veel meuk...

Tot slot nog een technische vraag voor de echte Electribe S kenners: als ik een pattern zoveel mogelijk leeg maak, blijft er op de 1e tel een soort vaag base drum geluid achter dat niet te wissen valt. Komt dit probleem bekend voor? Any suggestions?
 
Back
Top