Open source sampler OS... Waarom niet?

lo-fi

...Het maakt geluid...
Lid sinds
21 juli 2001
Berichten
1.926
Locatie
A'dam
Ik ben zelf geen programmeur, maar 'n vriend van me wel, en 'n hoop forumleden ook heb ik gemerkt. Kan iemand voor mij de bovenstaande vraag beantwoorden?

Ik heb 'n S5000 met 'n mooie 'undo' knop, die nooit geimplementeerd is. Het os is (nu) verder best okee, maar ik denk dat er best wat slimme jongens rondlopen die voor hun lol wat verbeteringen zouden kunnen aanbrengen, met name in het disk/file management gedeelte... Ik bedoel, als je FreeBSD en Linux bekijkt, is het OS van 'n S5000 peanuts zou ik denken.

En why not? Ik snap dat Access niet graag alle algoritmen van hun Virus prijsgeeft, maar bij 'n sampler moet dat toch minder van toepassing zijn. Een beter OS zou alleen maar de waarde van hun samplers kunnen vermeerderen toch? Natuurlijk kunnen er ook crappy versies gemaakt worden, maar bij Linux kun je ook zonder je zorgen te maken 'n Red Hat of Mandrake distributie halen. Wat zie ik over het hoofd?
 
Ik denk dat als je weet hoe de software werkt, dat je dan ook makkelijker zo'n sampler na kan maken. Misschien niet precies, want hardware is nogal complex, maar op een andere manier zal het bestwel te doen zijn.

Zou het trouwens niet veel beter werken als je een simpel OS op een PC of MAC laat draaien met maar 1 doel: sampler.
 
De Yamaha TX-16w? sampler had toch ook zo'n gehackt OS, Typhoon geloof ik...
 
Er zijn al sjakies die de boel aan't reverse engineeren zijn.

Er was er ook een bij die het OS van een synth op een andere gekregen had. (Waldorf naar Virus?)

Maar lijkt me geen standaard 'Ikea klus' om je eigen OS in elkaar te flansen.
 
Ik weet niet wat voor processor er in de 5000 zit maar Akai geeft geen source vrij. Verder laten ze niet graag weten hoe "hun" programmeertaaltje in elkaar steekt.

Met de mpc2000xl was het iig onbegonnen werk had ik begrepen.