J-Run (net bezig mijn muziek te maken)

J-Run

Bak koffie of geluid??
Lid sinds
28 november 2001
Berichten
875
Wazzup Allemaal,

Hallo mij naam is J-Run, (dus gewoon Jeroen) en ik maak electronische muziek (duh). Ik woon in Leiden en zit op het VWO en ga daarna hopelijk studeren. Ik ben 17 jaar en heb dus niet veel geld voor synths.

Daarom is mijn krachtigste synth mijn computer. (Athlon 1 Ghz, 384 MBRAM en 46,3 GB Harddisk) Zit een Echo Mia 24-96 geluidskaart in en ik maak gebruik van het Steinberg's Cubase 5 als sequencer stuff.

Mijn hele set is virtueel. Maak veel gebruik van de computer en heb daarnaast een Korg Z1 (Vet!!) als keyboard en finishing touch die ik overal bij inzet. Heb ook een Roland Juno1 maar daarvan 90% van het geheugen kapot. Zit alleen nog een vette UFO sound in.
Ik heb geen bepaalde voorkeur voor electronische muziek zolang het geen super hardcore gabber is. Verder download ik veel bruikbare samples met mijn ADSL verbinding.

Ik heb ontzettend veel ervaring met akkoorden en arpeggio's. Heb niet voor niets 10 jaar op piano gezeten, dus ben wel redelijk muziekaal te noemen. Had voornamelijk klassieke muziek gespeelt dus misschien dat ik dat op een electronische wijze kan veranderen met bijvoorbeeld veel strings en pads.

Waar ik helemaal ging verstand van heb is drum en percussie geluiden. Ik hoop dat een drumaddict hier daar mee kan helpen.

Verder weet ik een heleboel van 3D animaties af wat natuurlijk helemaal niet met synthesizers te maken heeft. (behalve dan dat ik er een videoclip bij kan maken).

CU M8's

J-Run*D
 
goed, pianoles dan, moet zeggen dat ik daar een klein beetje jaloers op ben :)

Mij rest alleen nog maar te zeggen ...

-Welcome-

Tazex.. (is gek op drums!)
 
hey jeroen welkom
er zijn trouwens genoeg drumaddicts hier die je mag lastig vallen hoor :)
 
Ola! Klassiek is cool!

Wij hebben vorig week nog Allegro Moderato van Franz Schubert in een 303 geprogrammeerd.... VET!!!! Wat slides en accenten erbij en gaan.....

Klassiek roelt, naast Willy Alberti natuurlijk!
 
Wij hebben vorig week nog Allegro Moderato van Franz Schubert in een 303 geprogrammeerd.... VET!!!! Wat slides en accenten erbij en gaan.....

Is inderdaad top. Was ook van plan om een sonate van Beethoven in een dreamdance 2001 remix versie te maken. Weet nog niet.Maar als ie klaar is kunnen jullie hem natuurlijk luisteren 8)

CU M8's *D

J-Run

PS mis nog een leuke SIG. Moet ik ook ff maken.
 
welkom :) voor alternatieve new age drumloopjes mag je hier aankloppen ;)

En klassiek...hmmm...de wat simpelere nummers vond ik me altijd het meest aanspreken, en de erg bombastische nummers zoals Carmina Burana (met name natuurlijk O Fortuna) als je dat tenminste klassiek mag noemen.

De Widor Tocata en de 40ste van Beethoven vond ik ook altijd erg goed :)
 
Dat geldt toch alleen als de desbetreffende componist nog geen honderd jaar dood is ofzo? Volgens mij verjaren rechten op muziek een tijd na overlijden van de auteur. Ze hadden het met O Fortuna gewoon pech. Maar als je een stuk Bach ofzo wilt gebruiken kan dat volgens mij gewoon. Voor zover daar uberhaupt nabestaanden van bekend zijn...
 
Hoe heet dat oude volkslied van de voormalige Sovjet-unie ook al weer? Hebben ze die laatst niet in ere hersteld?
 
Orgineel geplaatst door 4-Tek
Dat geldt toch alleen als de desbetreffende componist nog geen honderd jaar dood is ofzo? Volgens mij verjaren rechten op muziek een tijd na overlijden van de auteur. Ze hadden het met O Fortuna gewoon pech. Maar als je een stuk Bach ofzo wilt gebruiken kan dat volgens mij gewoon. Voor zover daar uberhaupt nabestaanden van bekend zijn...

neen niet altijd.

Als je een remix hebt gemaakt, wilt uitbrengen en de nabestaand e en dus de rechtenhoudende familie is het niet eens met je bewerking kunnen deze bezwaar maken tegen het nieuwe arragement waarin het nummer staat.

Is in het verleden al een gebeurd met O Fortuna.

deze hebben ze na een rechtzaak ook uit de handel moeten halen.
 
volgens mij hebben Bach, Mozart en Beethoven geen copyrights meer. Alleen op de bladmuziek van bepaalde uitgeverijen. Maar wie kan nou weten welke bladmuziek van welke uitgeverij je gebruikt om een liedje te maken?

CU M8's *D

J-Run
 
De reden dat O Fortuna uit de handel was genomen is omdat Carl Orff nog geen 100 jaar dood is. (hij is pas in 1982 overleden) Dus de rechten op zijn werk zijn nog niet verjaard. Dit zijn trouwens niet de copyrights maar de autheursrechten.

Copyrights zijn de rechten op een opname. Dus je mag een uitvoering van Bach niet zomaar sampelen omdat de platenmaatschappij of het orkest op de uitvoering copyrights hebben. Je mag wel een eigen uitvoering van de compositie gebruiken.
Autheursrechten zijn de rechten op een compositie. Deze rechten blijven altijd eigendom van een componist en zijn/haar nabestaanden. Een componist kan altijd bezwaar maken tegen een bepaalde uitvoering van zijn/haar werk.

Ik zit trouwens nu net te luisteren naar het nummer Love Never Dies van Apoptygma Berzerk waarin ook dikke samples uit de Carmina Burana zitten. Dit hebben de nabestaanden van Orff blijkbaar nooit gehoord. :)
 
Back
Top