J-Run (net bezig mijn muziek te maken)

J-Run

Bak koffie of geluid??
Lid sinds
28 november 2001
Berichten
875
Wazzup Allemaal,

Hallo mij naam is J-Run, (dus gewoon Jeroen) en ik maak electronische muziek (duh). Ik woon in Leiden en zit op het VWO en ga daarna hopelijk studeren. Ik ben 17 jaar en heb dus niet veel geld voor synths.

Daarom is mijn krachtigste synth mijn computer. (Athlon 1 Ghz, 384 MBRAM en 46,3 GB Harddisk) Zit een Echo Mia 24-96 geluidskaart in en ik maak gebruik van het Steinberg's Cubase 5 als sequencer stuff.

Mijn hele set is virtueel. Maak veel gebruik van de computer en heb daarnaast een Korg Z1 (Vet!!) als keyboard en finishing touch die ik overal bij inzet. Heb ook een Roland Juno1 maar daarvan 90% van het geheugen kapot. Zit alleen nog een vette UFO sound in.
Ik heb geen bepaalde voorkeur voor electronische muziek zolang het geen super hardcore gabber is. Verder download ik veel bruikbare samples met mijn ADSL verbinding.

Ik heb ontzettend veel ervaring met akkoorden en arpeggio's. Heb niet voor niets 10 jaar op piano gezeten, dus ben wel redelijk muziekaal te noemen. Had voornamelijk klassieke muziek gespeelt dus misschien dat ik dat op een electronische wijze kan veranderen met bijvoorbeeld veel strings en pads.

Waar ik helemaal ging verstand van heb is drum en percussie geluiden. Ik hoop dat een drumaddict hier daar mee kan helpen.

Verder weet ik een heleboel van 3D animaties af wat natuurlijk helemaal niet met synthesizers te maken heeft. (behalve dan dat ik er een videoclip bij kan maken).

CU M8's

J-Run*D
 
goed, pianoles dan, moet zeggen dat ik daar een klein beetje jaloers op ben :)

Mij rest alleen nog maar te zeggen ...

-Welcome-

Tazex.. (is gek op drums!)
 
hey jeroen welkom
er zijn trouwens genoeg drumaddicts hier die je mag lastig vallen hoor :)
 
Ola! Klassiek is cool!

Wij hebben vorig week nog Allegro Moderato van Franz Schubert in een 303 geprogrammeerd.... VET!!!! Wat slides en accenten erbij en gaan.....