probleem midi-interface

meyer

Ingeburgerd
Lid sinds
29 Maart 2006
Berichten
40
Locatie
deinze
beste forumleden,

Ik heb onlangs een RoMI/O midi-interface gekocht. Maar ik heb problemen met de aansluiting ervan. Men bedoeling was om met men roland XP-30 synthesiser aan te sluiten op men laptop (Acer aspire 1690 WLMI) om zo met reason 3.0 te kunnen werken via men synthesiser.

Ik heb de bijhorende cd-rom geïnstalleerd, maar bij het einde van de installatie verschijnt er een bericht “de software die u installeert voldoet niet aan de eisen van de windows-logo test, die op compatibiliteit met windows XP controleert”, dan klik ik op “toch doorgaan” en is de installatie klaar.

Dan volg ik de bijhorende handleiding, ik ga naar configuratiescherm, dan naar eigenschappen voor geluid en audio-apparaten en bij audio, selecteer ik (zoals in de handleiding staat) bij afspelen van midi-apparaten “2 RomI/O”.

Bij mijn Roland XP-30 steek ik de midi IN in OUT en de midi OUT in IN. (het maakt niet uit welke midi OUT ik erin steek toch, want ik heb 1 midi-IN en 2 midi-OUTs?), en ik zet de schakelaar achteraan men roland op MIDI.

Bij reason ga ik naar preferences, dan naar advanced midi en selecteer ik bij bus A
“1-RomI/O MIDI” ( je hebt blijkbar ook nog bus B,C en D waar je hetzelfde kunt doen) en bij port selecteer ik ook “1-RomI/O MIDI”.

Tot zover gaat de handleiding, ik weet nu niet goed hoe ik verder moet.

Bij reason in preferences bij “control surfaces ans keybords” vindt reason men synthesiser niet (automatisch), ik kan hem dan wel manueel toevoegen daar maar dan reageert hij niet als ik een toets aansla.

Als ik bij configuratiescherm naar hardware ga, staat de RoMI/O by ESI tussen de andere hardware en ze werkt correct.

Dit is ongeveer wat ik al heb geprobeerd, nu zit ik vast en ik zou niet weten waar men fout zit. Ik heb al zitten rondzoeken hier op het forum en op internet maar heb niet echt iets gevonden.
Misschien zien jullie wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt,

meyer
 
staan je midi channels wel goed?

je hebt er 16 namelijk...

dus op je keys en je software...
 
ja, had dit blijkbaar over het hoofd gezien...

Ik weet niet of anderen er ook last van hebben maar men geluid komt ietsje achter nadat ik men toets heb aangeslaan. Dit is eigelijk heel vervelend aangezien je dan moeilijk in de maat kunt spelen met je redrum.

weet iemand soms aan wat dat kan liggen en of het te verhelpen is??
 
welke sequencer heb je?
je kan altijd je audio latency wat lager zetten (maar dit gaat ten koste van je cpu load)

of anders flink quantitizen
 
Back
Top