{Mc-909} Pattern editing.. kan het ook sneller? (en nog een paar vraagjes)

The Headacher

Prutser
Lid sinds
29 juni 2006
Berichten
76
Locatie
Een donker&kil hol waar de beats stampen
Hoi, ik heb woensdag een MC-909 gekocht en ben er zeer mee in mijn nopjes. Maar er is een ding wat me dwars zit:
Ik krijg het niet voor elkaar om een beetje snel patterns te sequencen. Ik zal even vertellen hoe ik het doe.

1) ga naar Pattern Edit
2) ga naar Microscope screen
3) create een noot en verander toonhoogte, volume en lengte.
4) Nu kan ik of iedere keer een nieuwe noot creëren, of als ik een noot wil die ik eerder heb 'gespeeld' deze kopiëren en vervolgens plakken en naar een andere plek verplaatsen.

Is het mogelijk om een repeterend stukje te kopiëren? Stel: ik sequence A-C|A-D|A-C|A-B. Kan ik dan het eerste stukje (A-C-A) kopiëren en vanaf de derde beat op nieuw gebruiken? Of zijn er andere manieren om sneller te sequencen?
Kun je bijvoorbeeld de standaard lengte van een noot veranderen?

Ik vraag me ook een beetje af wat het idee is van die "RPS sets". Kun je deze in songs/patterns gebruiken, en zo ja, hoe?

Ik heb de manual min of meer doorgewerkt, maar ik kan geen antwoorden vinden op deze vragen.

Bij voorbaat dank voor reacties!
 
Laatst gewijzigd:
Re: {Mc-909} Pattern editing.. kan het ook sneller? (en nog een paar vraagjes)

Origineel geplaatst door The Headacher
Hoi, ik heb woensdag een MC-909 gekocht en ben er zeer mee in mijn nopjes. Maar er is een ding wat me dwars zit:
Ik krijg het niet voor elkaar om een beetje snel patterns te sequencen. Ik zal even vertellen hoe ik het doe.

1) ga naar Pattern Edit
2) ga naar Microscope screen
3) create een noot en verander toonhoogte, volume en lengte.
4) Nu kan ik of iedere keer een nieuwe noot creëren, of als ik een noot wil die ik eerder heb 'gespeeld' deze kopiëren en vervolgens plakken en naar een andere plek verplaatsen.

Is het mogelijk om een repeterend stukje te kopiëren? Stel: ik sequence A-C|A-D|A-C|A-B. Kan ik dan het eerste stukje (A-C-A) kopiëren en vanaf de derde beat op nieuw gebruiken? Of zijn er andere manieren om sneller te sequencen?
Kun je bijvoorbeeld de standaard lengte van een noot veranderen?

Ik vraag me ook een beetje af wat het idee is van die "RPS sets". Kun je deze in songs/patterns gebruiken, en zo ja, hoe?

Ik heb de manual min of meer doorgewerkt, maar ik kan geen antwoorden vinden op deze vragen.

Bij voorbaat dank voor reacties!

Hoi Headacher,
paar tips, uit me hoofd;

- Een pattern maken kun je beter maken in recording mode (step/realtime etc).
- Die microscoop editor gebruik ik zelf meer voor foutjes repareren, of kleine edits.
- Een stukje kopieeren doe je VOOR het microscope scherm. (copy from bar 1 to bar 2 ofzo)
- Standaard lengte van noten regel je in het recording scherm
- RPS doek zelf nix mee

Alle vragen worden beantwoord in de manual, dus ik zou em d'r even naast leggen.

check ook eens;

http://errorprojects.com/mc-909/

voor extra functies

mhika ra
 
Back
Top