SmartMedia kaartje voor MC-505

Status
Please reply by conversation.

Musiquence

Midioot
Lid sinds
16 december 2002
Berichten
761
Locatie
Woerden
Hallo!

... ik ben op zoek naar een SmartMedia kaartje voor mijn Roland MC-505.

Roland leverde zelf 2MB en 4MB SmartMedia kaarten (5 volt) met typenummer S2M-5 en S4M-5. Misschien weet iemand of andere merken geheugenkaartjes ook zullen werken? Als ik bijvoorbeeld op eBay kijk, kost een 128MB SanDisk kaartje echt geen drol en voor een Roland van 4MB wordt zomaar 5, 6 tientjes gevraagd! En het lijkt mij stug dat Roland die dingen ooit zelf gefabriceerd heeft... het is alleen de vraag of een 128MB zomaar gaat werken.

Maar goed, misschien heeft iemand nog wel een Roland kaartje. Die dingen gingen ook in de SP-202 en misschien nog wel meer apparaten.
 
Andere merken werken wel, het probleem is alleen dat de 'huidige' SmartMedia standaard 3.3 volt is. De standaard die roland gebruikte in de MC-505, XP-serie, JP-8080 etc werkt op 5.5 volt. Je moet dus een 5.5v kaartje hebben. Deze heb ik nog niet hoger zien gaan dan 4mb, maar mocht je ze van meer vinden, denk ik ook niet dat het apparaat daar mee overweg kan.

Omdat de 5.5 standaard eigenlijk nooit echt aangeslagen is, zijn er maar weinig van deze kaartjes in omloop, vandaar de prijs.

Succes met zoeken!! :)
 
Ah, vandaar! Mjah, de nieuwere (en dus met grotere capaciteit) werken inderdaad op 3,3 volt.

Nou, op zoek naar die vijf volt kaartjes dus! Bedankt voor de info!
 
Interessant lijstje gevonden:

RolandSmartMedia.JPG
 
ik zag er net eentje staan op ebay België ... voorlopige prijs 12€ (en nog 5 dagen te gaan) ...
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top