Novation Remote SL problemen

erik_w

lid
Lid sinds
23 augustus 2002
Berichten
220
Locatie
Tilburg
In het begin was ik enthousiast over dit apparaat maar dat is nou wel wat minder. Ik heb er namelijk nog geen moment comfortabel mee kunnen werken;

Probleem 1:
Bij bepaalde handelingen in Cubase SX (o.a. mixer scherm openen) veranderd soms het geluid van een VST-synth of een externe hardware synth. Heel irritant!

Heeft dit misschien te maken met overlappende midi CC's??

Probleem 2:
Ik heb de Remote opnieuw geïnstalleerd in Cubase. Gewoon volgens de handleiding (template inladen en in de Device manager de remote file importeren). Alleen nou reageert Cubase niet meer op de controllers (knoppen, sliders), nog wel op de toetsen. Ik krijg hem niet meer fatsoenlijk aan de praat. Ik ben het langzamerhand een beetje beu aan het worden...

Zijn er Remote SL gebruikers die mij toevallig met deze problemen kunnen helpen?
 
Nieuwe OS in je Remote zitten ?

Is ie als Remote Device ingesteld ?

Gebruik je de Remote default template ?? (wat moet als je hem in SX wilt gebruiken)

Gebruik je de USB/MIDI of misschien beiden ?



Ik gebruik het ding dagelijks en doe er de meest idiote dingen mee en alles zonder problemen :)
 
Origineel geplaatst door Carnivore
Nieuwe OS in je Remote zitten ?

Is ie als Remote Device ingesteld ?

Gebruik je de Remote default template ?? (wat moet als je hem in SX wilt gebruiken)

Gebruik je de USB/MIDI of misschien beiden ?



Ik gebruik het ding dagelijks en doe er de meest idiote dingen mee en alles zonder problemen :)

- Laatste OS zit erin.

- Ik zou niet weten of ie als Remote device staat ingesteld. Hoe bedoel je dit? In de device manager in cubase staat hij wel aangegeven als remote device... Bedoel je dit?

- Ik heb die Remote template alleen tijdens het installeren gebruikt.. Dus die moet je gewoon vast voor je projects gebruiken? Misschien is dat de reden dan voor het eerste probleem..?

- Ik gebruik USB en MIDI. Alleen Midi out, omdat ik met USB dikke latency had.
 
Er zat een .cpr file bij, die moet je volgens Novation steeds als basis voor je tracks in SX gebruiken idd.

Ik had in het begin ook wat probleempjes, maar naar nieuw OS en USB only (externe hub) werkt het ding vlekkeloos.
 
Alles opgelost!

Het eerste probleem had te maken met dat ik ipv de USB1 port met een gewone midikabel via de midi out de boel aanstuurde.

Ik gebruikte eigenlijk de gewone midi out omdat ik via USB latency heb met het inspelen. Dit is nog steeds wel verrot dus, want ik kan zo geen strakke partij inspelen...
 
Back
Top