Probleem met Logic 5.5.1 dat vooral zijn uitwerking heeft op Virus Ti Control

Kristof

Nieuwkomer
Lid sinds
8 juni 2006
Berichten
20
Reeds gepost bij de topic over Virus Ti, maar staat daat misschien niet op zijn plaats dus bij deze:

Ik heb de virus Ti nu ongeveer een week, en met de update is het sync-probleem opgelost lijkt me, maar ik zit met een probleem in Logic 5.5.1 dat ook zijn gevolgen heeft voor de Virus control:
Op de transport staat onder je bpm een knopje, dat, als je er op duwt, vraagt om je geheugen te ordenen; nu, als ik een song heb met een hele hoop sporen en vsts springt da tellertje of wat het ook wezen mag soms terug naar bv 1000; normaal gezien is dit bv 2487563, maw bij elke edit die ik doe, bv tekenen bij automatie dan geeft ie een melding (warning: memory is getting short, your undo history might get smaller, en uiteindelijk: not enough memory)...Nu, de enige oplossing, een zeer omslachtige oplossing, die ik hierop gevonden heb is dat ik een nieuwe Lso-file open, dan op het minnetje klik bovenaan, zodat de andere file met te weinig geheugen terug verschijnt, en als bij wonder springt dan in die transport het cijfer onder de Bpm omhoog, en is het geheugen-probleem opgelost!
Nu het feitelijke probleem: als ik een file open waar ik dit truckje wederom moet toepassen, dan wil de virus control daarna niet meer openen, althans: hij geeft gewoon een zwarte "plug" ipv de gebruikelijke interface...ik kan wel raden waarom hij dit doet,hij geeft het ook aan op de desktop zelf maar is er iemand die het eerste probleem herkent en er een oplossing voor heeft?
Want mijn omweg lukt wel met vsts, maar niet met de virus!
Aan het geheugen lijkt het niet te liggen, allé ja, de pc zelf bolt goed, er zit voldoende geheugen in, de processor is krachtig genoeg!
Indertijd, toen ik deze problemen voor het eerst ondervond, had ik een producer aan de telefoon die me zei dat ik dan op geheugen ordenen moest klikken, maar dit heeft absoluut geen nut!

Iemand enige tips, of ervaring met het probleem? Laat het me gerust even weten!

Grtjes Kristof
 
Misschien wordt het tijd af te stappen van Logic 5... pakket wordt niet meer ondersteund.. en draait lang niet altijd lekker op de nieuwe CPU's ... (sommige wel hoor, maar niet alle)...

Als je met logic wil blijven werken over stappen naar de Mac..
 
OK,
Daar heb je gelijk in, dat heb ik ook al talloze keren overwogen, maar het is geen oplossing voor het huidig probleem, :)
En vroeger, op een minder snelle pc zelfs, had ik dit probleem niet met Logic, dus vermoed ik toch dat het een combinatie van factoren is..
 
Logic 5.5 wordt niet ondersteund door de Access Virus TI volgens mij.

Stuur anders de jongens van Out-Back hier op het forum even een bericht. Ze zijn vanwege dit probleem volgens mij overgestapt op Cubase SX 3 vertelden ze me toen.

Succes.

:)
 
Kan kloppen,maar de virus werkt wel goed in Logic 5 op zich hoor, het is alleen vanaf het punt dat hij het geheugen plots zeer klein maakt, (door welke factoren weet ik niet) en je dat memory probleem moet oplossen dat de problemen komen..
Maar ik zal hen een bericht sturen, als ik kan uitvinden hoe :)
 
als ik jou was zou ik Access zelf even mailen met je probleem...

het is natuurlijk wel zo dat Logic 5.5 niet wordt ondersteund door de TI...
 
Origineel geplaatst door dione
als ik jou was zou ik Access zelf even mailen met je probleem...

het is natuurlijk wel zo dat Logic 5.5 niet wordt ondersteund door de TI...

Ik hou het maar bij men kc :) Het verschil tussen de TI en de kc is miniem.
Het voordeel dat de TI heeft is dat hij softwarematig kan gestuurd worden in tegengestelling tot de kc.
En uiteraard enkele effects extra maargoed daar dok ik geen 500 extra voor ;)

ps: Kristof,ik zou alvast de stap wagen naar Cubase sx 3 ;)
 
heb net naar acces gebeld, eigenlijk was emagic beter geweest, maar uiteindelijk zijn die gasten een beetje in alles thuis wat met muziek gerelateerd is;
Hij had het probleem nog nooit gemerkt, maar het leek voor hem vooral een graphic probleem, omdat ik het pas heb sinds ik logic op een nieuwe pc gebruik, en de graphic card in die pc eigenlijk minder krachtig is dan die in mijn oude pc (Kostenbesparing noemt men dat dan :))
Alleszins, hij zei dat je beter een krachtige videokaart hebt, OOK als het enkel voor muziek is,
Ik ga de kaarten dus maar eens omwisselen en kijken of het probleem opgelost is..

grtjes
 
Hey Kristof

Ik heb je mail net gelezen en het klopt dat wij ook problemen hebben gehad met de Ti en Logic 5, maar niet de problemen die jij hebt... heel vaag.. wij hadden meer problemen met latency en vooral dat logic in samenwerking met de Ti een heel eigen geest had leek het wel... heel wispelturig gedrag... dan wel goed en dan niet en dan weer meer latency of minder.. dus wij zijn overgestapt naar cubase sx3 en hebben er op echt geen spijt van... cubase sx3 heeft alle nieuwe features en dingentjes.. dus ik zou als ik jou was die stap ook maken.. in het begin ff wennen met vooral de automation data... want dat is echt een groot verschil met logic.. cubase zet ze eronder en is als het daarom gaat echt onoverzichtelijk arrangement maar het is ff wennen...

Succes;)
 
Voila, en dat is de reden waarom ik eigenlijk niet WIL overschakelen :) haha
Het probleem is een beetje dat ik een paar releases gepland staan heb, een anthem voor pleasure island en de nieuwe Zino Tracks, en ja, ik had de virus er graag in verwerkt, in de Zino Tracks is dat gelukt via midi, maar nu..ik heb het probleem kunnen oplossen door bepaalde programmas die op de achtergrond draaiden uit te zette, maar zoals je zegt: de virus leidt een eigen leven in Logic lijkt het wel, soms speelt ie andere noten af, dan loopt ie perfect gelijk, dan zit er delay op, ach..erg spijtig, want als ik zou mogen kiezen zou logic 7 pro er direct zijn voor PC..niet dat ik iets tegen cubase heb, maar de automatie kan me idd flink storen, om niet te zeggen dat ik er eigenlijk van gruwel :)

Maar erg bedankt voor je antwoord, heb jij nog platen in het vooruitzicht?
(Ik heb de indruk dat er veel mensen op dit forum zitten die ongelooflijk veel kennen van producen en technische termen, maar toch ken ik er zeer weinige vanuit het dj-wereldje eigenlijk)

Grtjes Kristof
 
heb ik gedaan tot de 1.1.1 public beta er was :)
Das toch een heel andere manier van werken vind ik hoor, ma soit, ik zeg nu elke keer wel iets, maar eigenlijk moet ik bedankt zeggen voor de vele tips :)

grtjes
 
Origineel geplaatst door NLS
Misschien wordt het tijd af te stappen van Logic 5... pakket wordt niet meer ondersteund..

Tijd?

Laten we gelijk ook alle Atari's en oudbakken HW sequensers in de vuilbak keilen...

:stupid
 
Back
Top