[Prog./trance] Cloudbusting

spookkoops

Plaats voor een geweldig
Lid sinds
4 december 2005
Berichten
540
Locatie
Eext
Nou, ben benieuwd naar jullie feedback :)!Bij elke nieuwe track leer ik weer wat, vooral met behulp van tips en info van dit mooi forumpje!

Stijl: Ik swing nogal van de ene stijl naar de ander,vorige posts waren meer minimal techno maar bij deze track komen zowaar strings voorbij.....De titel verwijst trouwens niet naar het nummer van Kate Bush...

http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=83E1851A0F57BC16
 
Laatst gewijzigd:
Iemand? Ik ga nog wel ff werken aan de intro en de beats poets ik nog wel even op :)

Klik maar ff hier
 
Laatst gewijzigd:
hop
 
Tip 1 : noem het niet Prog/trance, daar ben ik en wel meerdere mensen een beetje allergies voor.
de geluiden kunnen wat beter worden uitgemixed(dynamiek)
probeer wat effecten te gebruiken over de geluiden.
 
Bij de term trance ed heb ik ook altijd een beetje "handjes-in-de-lucht-met-met-je-glow-stick" gevoel, maar wist het niet beter te omschrijven (misschien weg moeten laten?).

Ik zal eens kijken of ik wat meer fx kan toepassen zonder dat er sprake is van een overkill, misschien ook wat leuks doen met het stereobeeld etc......

De afmix ga ik ook wel wat meer aandacht aan besteden, is tot nu toe niet cht aan mij besteed (maar daar leer ik weer van).

bedankt voor de feedback :)
 
Zoals beloofd ;)

Zoals beloofd ;)

Op zich is dit iets dat potentie kan hebben. Doet me ergens denken aan het latere werk van Kevin Saunderson. Ik vind de kick te plat klinken, mag wel wat romiger. De "lead"heeft teveel reverb, klinkt daardoor wat te schel. Drums mogen wel meer funky, meer 707/909 hats ;). Zo gaat het idd een beetje naar trance (niet dat dat uitmaakt), maar zelf zou ik het leuker vinden als het meer gaat naar wat bijv Kevin Saunderson maakt. Dit is puur smaak, dus of je er wat van aan moet trekken is aan jou :) Eerste 2 minuten vind ik sterk potentie hebben (maar rot op met die veel te dikke verb :D) Zoals je aangaf mag er zeker aandacht besteed worden aan mastering, misschien is dit een leuk nummer om daar mee te oefenen, omdat het volgens mij een breed spectrum beslaat. Verder lekker bezig en vooral doorgaan....

:okdan:
 
hey bedankt voor de feedback! Ik zal de reverb wat indammen (iig proberen want het is zo lekker mits gedoseerd toegepast!). De beats zitten idd geen hi-hats in, deze kan ik nog wel erin gooien. Deze zaten er niet in omdat oorspronkelijk de beats wat minder standaard moesten zijn (ergo wat SID-geluidjes) en ik een weg buiten de hi-hats zocht (niet gevonden maar dat leer ik allemaal nog wel hoop ik). Ik ga nog wat oefenen op deze track met afmixen, compressie ed. Nog geen sjoege van maar dat moet ik maar snel leren want ik merk dat bepaalde geluiden elkaar iets wegdrukken en dat is nogal jammer!
 
vooral die basslijnen aan het eind vond ik verrassend ! met die strings geeft dat een dikke sfeer
maar er moet veeeeel meer funk in wil je het op kevin saunderson laten lijken .. zoek eens funk funk funk van de man op .. op fragile ooit uitgekomen .. dergelijke hihats en beats moeten erbij ..

die overheersend kick moet iig weg en dat gestofzuiger in de eerste 3 minuten mag ook wel weg wat mij betreft .. het gaat om die basslijnen achtige geluiden op het eind ! ( is het een gated filter over die stofzuigerbass ? )

pb me maar als je er weer aan begint ! hier zit zeker potentie in
 
Back
Top