RS7000 - maak een remix van deze track

wokenangel

www.munami.nl
Lid sinds
16 Maart 2003
Berichten
155
Locatie
Nijmegen
Omdat er genoeg volk rondtypt op dit forum in het bezit van een Yamaha RS 7000; een remix thread voor de RS!!!

Ik heb een sectie in elkaar geflanst, en het geheel de toepasselijke titel Cheeze Lied gegeven. Het is expres een rauwe track, zonder percussie of leuke truukjes. En iedere rs eigenaar is natuurlijk geheel vrij er zijn eigen draai aan te geven!

Regels:
1. Gebruik de file cheeze_l.r2p als basis van je remix
2. Gebruik geen externe effecten of synths voor je track - alle geluiden en effecten zijn dus afkomstig uit de RS.
3. Maak geen gebruik van geimpoteerde samples - uitzondering: je mag wel je microfoon op de rs aansluiten, en iets inzingen, of in je handen klappen ofzo.
4. Het resultaat mag je natuurlijk in audio op het forum zetten, maarrr, altijd met het bronbestand van de rs erbij!

Download de files en ga aan de slag!

Groet,

Jonathan
 
File 1

File 1

rename deze file van cheeze_l.mp3 naar cheeze_l.r2p
 

Attachments

  • cheeze_l..mp3
    23,5 KB · Bekeken: 42
rename deze file van cheeze_2.mp3 naar cheeze_l.r3p
 

Attachments

  • cheeze_2.mp3
    4,5 KB · Bekeken: 27
Er zijn wel is meer van die initiatieven geweest op het RS7000 forum. Nooit echt van de grond gekomen omdat:
  • iedereen een eigen muziekstijl heeft
  • Iedereen een andere werkmethode heeft
  • de meeste willen beginnen met een eigen basis..
 
@nolet: ik heb er niet op gelet, maar bij nader luisteren blijkt track 15 er wel naast te zitten. Des te meer uitdaging er wat moois van te maken!

@arv: kan ik me zeker wat bij voorstellen. Ik vind het zelf vooral interessant wat iemand doet binnen een RS. De techniek die erin zit gebruiken om er zoveel mogelijk uit te halen.
 
Origineel geplaatst door wokenangel
@arv: kan ik me zeker wat bij voorstellen. Ik vind het zelf vooral interessant wat iemand doet binnen een RS. De techniek die erin zit gebruiken om er zoveel mogelijk uit te halen.

Ik werk meestal zonder dat ik dingen inprogrammeer. Dus filtersweeps of midi fx ofzo zijn on the fly, dus die zal je niet terugvinden in de .r2p.. Hele songs programmeren is niet mijn ding..
 
Back
Top