Welke Kawai kan dit zijn?

Origineel geplaatst door mono-poly
> Has a licensed Arp filter, supposedly an Arp oddy sound a like of sorts

Nope, only PPC pads were patented by ARP. Same with the after touch
circuitry of the SX-400 which also saw the light at the ARP stables. Teisco
used a Moog-style transistor ladder filter in the S-110F IIRC.

zijn de filters van de SX-400 te vergelijken met de teisco 110f?

ik sta nog in dubio om de sx400 te kopen (ook van iemand uit Assen ;) )

begreep wel van de verkoper dat ie redelijk makkelijk gemod kan worden voor extern in.. maar dan is het wel belangrijk om te weten dat de filters hetzelfde zijn als de 110F
 
It's funny that these rumors can put up the price of average synths..To get an oddy it's about the sum of all it's parts and not just the filter.
If you want the moog sound then buy a moog....There is also debate about arp ie 4075 filter.
 
Ik heb hier nog een Kawai 100F liggen en moet je eerlijk zeggen dat ik er bijna niets
mee doe. Voor een 1 OSC synth klinkt die behoorlijk vet en doet niet onder voor 2 OSC.
Hoop modulatie mogelijkheden.
Ik kan me herinneren dat de tracking niet helemaal zuiver was, viel wel mee als je b.v. het hoog
goed stemde dan had je een 'vet' laag. :-)
Voor een leuke prijs mag die van mij zo weg.
 
Daar gaan we weer:

Zowel de Teisco S-110F en de SX-400 maken gebruik van US patent 3,965,789: http://patft1.uspto.gov/netacgi/nph...50&s1=3965789.PN.&OS=PN/3965789&RS=PN/3965789 Dit patent heet 'electronic musical instrument effects control' en het gaat over druksensoren waarmee de klank van een synth beinvloed kan worden. Bij de S-110F worden hiermee de drie pressure pads bedoelt die links naast het keyboard zitten. Bij de SX-400 gaat het om de aftertouch sensor, die onder het keyboard zit.

Als je de schema's van de S-110F en de SX-400 bekijkt, dan zie je dat beide synths een Moog-like transistor ladder filter hebben.

De heren van de Bluesynths site hebben hun huiswerk bij het schrijven van hun S-110F review dus niet goed gedaan.
 
Hier nog even een 11 jaar! oude foto van mij met m'n 100f samen op het 1e concert wat ik toen gaf.

1.jpg


Ik zal hem eens helemaal nakijken. Zag ergens in een andere thread hoe je evt. de osc range kan bijstellen dus misschien is dat dan ook verholpen. Tja wat vraag je voor zo'n ding? 200 euro?
 
Back
Top