Stevige Broken Beats

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Wat, ben jij nu ook al aan de brokenbeat?

ook al ? jij zat toch in de jazz ? maar me loopjes gehoord ? is niks broken bij hoor ..
maar ik luister het al een paar jaar hoor ..
 
[listening]Whaa, inderdaad funk, stemmen naar de achtergrond zetten zijn bijproduct op de gehele track vandaar,... bassline is goed,... , shakers goed... bouncing... [/listening]

goed nummer joh,... houwum heel,...
 
Origineel geplaatst door MadR
ook al ? jij zat toch in de jazz ? maar me loopjes gehoord ? is niks broken bij hoor ..
maar ik luister het al een paar jaar hoor ..

Ach, brokenbeat is toch gewoon jazz met een spastische drummer? :D

Maar goed, het blijkt weer dat brokenbeat weer een van die genres is die heel simpel lijken, maar heel lastig zijn om goed voor elkaar te krijgen.
 
En dan hebben het alleen maar over de beats, wat dacht je van vocals, lyrics, keys, akkoorden en goeie basslines.
Echt te hoog gegrepen voor velen.
 
Origineel geplaatst door bobaphat
En dan hebben het alleen maar over de beats, wat dacht je van vocals, lyrics, keys, akkoorden en goeie basslines.
Echt te hoog gegrepen voor velen.

Ach, ik ben ook bezig in die richting. Ik zal eens wat plaatsen, dan hebben jullie weer lekker wat om af te zeiken ;)
 
ey dit mp3tje blijft hangen, eens even een zetje geven.

:dj:

klinkt misschien een beetje flauw maar die beat is echt het minst groovende wat ik sinds tijden gehoord heb. probeer de 2e snare eens gewoon op de 4e tel te zetten telkens, dat is al gek genoeg...

verder is het wel tof maar wat rommelig, dat komt vooral door die beat.

de breaks zijn erg toffffff!!!!!!!

er is meer uit te halen denk ik...

halverwege ben ik maar gestopt met luisteren, sorrie

bliepbliep.

(no offence) dat spul van C-Code vind ik wel erg goed btw, tis weer appels met peren vergelijken
 
haha hier moet ik even op reageren..

de naar voren geschoven snare (dus van de 2e en/of 4e tel naar de laaste 16e van de tel ervoor) is een van de ongeveer genre-definierende kenmerken van broken beats. Als je die weglaat, krijg je breakbeat, nu jazz of wat dan ook. Maar geen west-london broken in ieder geval.

Kan best zijn dat je dat niet vind grooven, of dat je vindt dat ik me niet aan genre conventies moet houden. maar dat doe ik in andere tracks die ik maak ;)
 
ey maar zo vind ik em wel grooven:

deze heb ik net speciaal voor jouw in elkaar gezet. het gaat niet om de sounds maar om de groove, dit stottert toch al een stuk minder lijkt me.

bliepbliep
 

Attachments

  • broken beat.mp3
    652,6 KB · Bekeken: 53
Origineel geplaatst door bliepbliep
ey maar zo vind ik em wel grooven:

deze heb ik net speciaal voor jouw in elkaar gezet. het gaat niet om de sounds maar om de groove, dit stottert toch al een stuk minder lijkt me.

bliepbliep


hmmja, maar dit is toch gewoon breakbeat? :P
 
tja, tis mn genre misschien niet zo, hij had het in zijn post over die snare 1/16 voor de 4e tel... mijn voorbeeldje heeft dat ook, maar wat nou verder het verschil is?? broken beat is toch meer met raar verknipte drumloops en zo? mijn voorbeeldje is een simpele 909 achtige drumgroove.

ik ben erg slecht in hokjes en genre's. ik hoop dat de topicstarter er wat aan heeft want ik heb geen idee welke kant hij nou op wil. ik zou niet echt kunnen dansen op zijn beat, en echt luistermuziek is het ook niet. :)

is broken beat niet een sub-genre van breakbeat?

ach ja, ik heb een poging gewaagd,

bliepbliep
 
gaap.. Dit is denk ik het meest ongeinspireerde wat ik tot zo ver op dit forum heb gehoord. Misschien word ik wel gewoon oud of zo.. Het is niet vet, grooved niet, geluiden zijn saai.. what can i say..
 
Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Ach, brokenbeat is toch gewoon jazz met een spastische drummer? :D

Maar goed, het blijkt weer dat brokenbeat weer een van die genres is die heel simpel lijken, maar heel lastig zijn om goed voor elkaar te krijgen.

de kracht van broken beat is de mix van stijlen .. broken beat of ook wel west london sound genoemd is een mix van alle culturen die je allemaal in west london vindt. Basement jaxx heeft dat ook heel erg ..

die rare drum programmeringen komen vooral uit de freaky afro beat van zoals tony allen .. die heeft volgens mij nog nooit een snare alleen op de 2 en de 4 gespeeld .. maar er zijn natuurlijk nog veel meer invloeden

En dat niet op kunnen dansen heb ik geen probleem mee .. maarja ik ben ook redelijk een neger op de dansvloer :D

anyway ik zit de laatste tijd aan electronische 105 bpm shit ..zie https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=63591&highlight=105+bpm
 
Origineel geplaatst door payt
gaap.. Dit is denk ik het meest ongeinspireerde wat ik tot zo ver op dit forum heb gehoord. Misschien word ik wel gewoon oud of zo.. Het is niet vet, grooved niet, geluiden zijn saai.. what can i say..

je zal idd wel oud worden .. wel eens eens een dansvloer van dichtbij gezien ?
of wacht er zit zeker geen 909 in ? hahahahaha ..

ga de volgende dingen maar checken :

jazztronik, domu, dkd, dax i kue, bembe segue, dego, afronaut, tony allen, ty, marc de clive low, kaidi tatum, jazzanova

en dit zijn alleen de bekende nog maar ..
 
Origineel geplaatst door payt
gaap.. Dit is denk ik het meest ongeinspireerde wat ik tot zo ver op dit forum heb gehoord. Misschien word ik wel gewoon oud of zo.. Het is niet vet, grooved niet, geluiden zijn saai.. what can i say..

DUDE, als je niets zinnigs hebt te melden hou dan gewoon je:bekdicht:
mischien wordt je idd oud.
 
Back
Top