eerste track; fonky

Hey Catalunya,
bedankt voor je compliment!
wat betreft de timing (ik neem aan dat je de kick bedoelt?) begrijp ik niet precies wat je bedoelt. Hier en daar is ie inderdaad nog niet lekker geplaatst, maar de hele drum is wel op het grid ingetekend, dus een metronoom zou niks uit moeten maken. Wel heb ik afwissselend 1/16 shuffle en triolen gebruikt, waardoor de timing misschien wat apart is. Zou je specifieker aan kunnen geven waar het mis gaat?

groet Jelle

ps. Ik ben dit weekend weg, maar volgende week zal er een geupdate versie komen.
 
Origineel geplaatst door J3773
Hey Catalunya,
bedankt voor je compliment!
wat betreft de timing (ik neem aan dat je de kick bedoelt?) begrijp ik niet precies wat je bedoelt. Hier en daar is ie inderdaad nog niet lekker geplaatst, maar de hele drum is wel op het grid ingetekend, dus een metronoom zou niks uit moeten maken. Wel heb ik afwissselend 1/16 shuffle en triolen gebruikt, waardoor de timing misschien wat apart is. Zou je specifieker aan kunnen geven waar het mis gaat?

groet Jelle

ps. Ik ben dit weekend weg, maar volgende week zal er een geupdate versie komen.

Tot aan 2 min dacht ik, hoor ik achter de kick een bijgeluidje. Een soort mislukte double bass sound (met terugslag bedoelde ik het pedaal wat na intrappen terugschiet, maar dat dit met zo'n vaart gebeurt dat die weer tegen het vel aankomt. Alleen zet dit mij als luisteraar op een verkeerd been, waardoor de timing niet strak is. Kijk anders is naar de bas. Misschien remt ie ook wel wat af. Natuurlijk hoeft het niet superstrak allemaal. De baspartij in stukken hakken en wat verslepen wil ook wel helpen misschien.

Nu ik het nog eens hoor, kan het ook ontstaan door de bas, die net achter de kick komt.
 
@catalunya:
aah, nou hoor ik het ook.. de attack van de basgitaar rammelt inderdaad net achter de kick aan. Misschien de bas maar eens opnieuw opnemen, nou ik het zo terughoor bevalt de sound me ook niet meer helemaal, met name die attack dan. Ik zal bj mijn volgende update aangeven wat er allemaal gewijzigd is.

Groet
Jelle
 
ok, hier is weer een update:

http://minorincident.nl/msc/uitgefonktv3.mp3

De belangrijkste wijzigingen zijn:
- baslijn opnieuw opgenomen, ik ben er nog niet helemaal tevreden over
- Gitaren breder gepand, beiden via een send over een grote verb die weid gepand is (Met als idee dat je ruimte hoort doordat de gitaar die links staat rechts reflecteert en andersom)
- Voor de drums heb ik iets soortgelijks gedaan, maar dan met een kleinere reverb
- Ik heb de kick gelayerd om hem dikker te maken

en verder nog wat kleine dingetjes, ik weet al niet meer precies wat.

Wat vinden jullie ervan? Begint het ergens op te lijken, qua mix? Ikzelf heb in ieder geval het idee dat ik al een hoop geleerd heb dankzij jullie reacties :okdan:
:doei:
Jelle
 
Klinkt goed ... gitaar heeft alleen geen lekkere timing; zit daardoor niet lekker in de groove.
Verder wordt 't een beetje saai; mag er wel iets spannends in gebeuren -een solo of zo-
De sound is goed!
Verder is kritiek geven makkelijker dan zelf doen :)
 
Thnx Jerremo!
Wat betreft de saaiheid heb je idd wel gelijk, ik denk dat deze track zang nodig heeft, maarja mijn stem zou de boel geen goed doen. Ik denk dat ik de gitaartjes ook maar es opnieuw op ga nemen, dat kan zeker strakker.

Maarja, ik ben ook altijd bang dat het spontane gevoel er een beetje af gaat als ik alles zes keer opnieuw opneem...

groet
Jelle
 
Back
Top