Delta 66 Geluidskaart gekocht = mixer nodig?

Efron

Nieuwkomer
Lid sinds
19 mei 2006
Berichten
11
Locatie
Sneek
Beste mensen,

Vandaag helemaal gek geworden van het volgende:

Ik heb net een compleet opname hok gebouwd om (de naam zegt het al) opnames te doen.
Nu ik eindelijk vandaag mijn nieuwe Delta 66 geluidskaart binnen had gekregen en had geinstalleerd, viel het mij op dat het vrijwel onmogelijk is om via software matige weg vocals op te nemen terwijl je de beat eronder hoort
(dus in je soundbooth staan, koptelefoon op, beat op de achtergrond en de 50 cent uit lopen hangen terwijl je je stem netjes over je headphones hoort....niet echt bepaald 50 cent, maar het idee snap je)

Ik heb daarbij ook 2 nieuwe actieve monitors krk rokit 6'jes gekocht (brrr, klinkt zwaaaar lekker) en ik heb een preampje staan van behringer (mic is helaas een mxl 990 maar er komt een nieuwe aan, keuze moet ik nog maken).

Mijn vraag dus: MOET ik perse een mixer kopen (wat ik al las is de Soundcraft Compact 4 een erg goeie voor dit doeleinde) om mijn eigen stem samen met de beat op de headphones te horen??? (ook al heb ik een Delta 66 geluidskaart (die met breakoutbox))

Gelieve een antwoord op deze mooie (niet zozeer goed uitgelegde, maar toch redelijk te snappen..ongeveer) vraag.

Alvast bedankt!!

Groeten,

Efron

:okdan:
 
Je hebt in- en outputs genoeg, dus wat je wilt zou geen probleem moeten zijn.

Microfoon -> preamp -> input op de soundcard
Beat + input monitoring -> output van de soundcard
 
MMmm jah idd, dat dacht ik dus ook al, genoeg inputs en outputs...

Maar kan ik via softwarematige weg alles zo instellen dat ik de beat op de headphones hoor en de stem op de headphones hoor? (gewoon via adobe audition 2.0 dus) Als ik namelijk al wat door krijg via de headphones, dan is het alleen de beat of me stem en dat op 1 kanaal (dus de linker of de rechter)

daarbij heb ik ook geen zin om steeds aan de instellingen te kloten om me geluid weer op de monitors te krijgen (deze wil ik dus tijdens de opnames gewoon kunnen muten)

Moet ik de headphones op mono zetten (hoe?!!? :P)?
of zijn het instellingen via windows te doen?

Als er iemand is die zelf ook een delta 44 of 66 kaart heeft, dan gerne hulp

David sowieso bedankt voor je reply! :okdan:
 
Origineel geplaatst door Efron
daarbij heb ik ook geen zin om steeds aan de instellingen te kloten

"Aan instellingen kloten" is nu juist de "core issue" van het studiogebeuren.

Wat jij zegt is namelijk ongeveer hetzelfde als : "Ik wil met de auto rijden zonder te sturen"
Leuk idee, maar niet haalbaar.
Maar om te antwoorden op je vraag : (hoewel ik geen Delta bezit, maar wel veel straffer materiaal en ook vééééél ervaring heb:D )
Natuurlijk is het mogelijk om zonder mixer en alleen via de software van je Delta muziek te monitoren en enkel stem op te nemen.
Hoe dat precies in z'n werk gaat staat meestal in een handleiding.
Succes !
 
Jah oke, dat had ik gelukkig ook door haha :). en kloten is vaak de beste oplossing voor problemen...mja na 4 uur kloten komt het je strot uit (grrrr)...In het boekje staat verder niet het antwoord op mijn vraag:

In de soundbooth de beat+de vocalen op de headphones (in stereo) horen, daarbij de krk monitoren (actief, zonder mixer of tussenversterker) uit kunnen schakelen door simpelweg op mute te drukken..

Kzou graag willen weten of het slim is om de soundcraft te kopen, of van iemand willen horen (die hetzelfde heeft meegemaakt) hoe het softwarematig ingesteld kan worden.

Boekje lezen was mijn eerste poging tot oplossing van het probleem...helaas is dat niet gelukt..
Toch bedankt voor de tip ;)
 
Routing....

Routing....

Hoi Efron,


Ik heb zelf de m-audio delta 66 en spreek in die zin uit enige ervaring....

De setup die jij hebben wilt is mogelijk met de delta kaart. De kaart ondersteunt full duplex audio streams, oftewel (in gewoon Nederlands:)): je kunt gelijktijdig op het ene kanaal opnemen en op het andere voorluisteren....

Dit betekent dus dat de kaart de mogelijkheden biedt....de vraag is alleen of de software die je gebruikt die mogelijkheden ook daadwerkelijk benut.

Ik heb even geprobeerd wat jij wil en in Ableton Live had ik het binnen 1 minuut voor elkaar. Ook cubase kan dit, maar dat gebruik ik niet.

Voor ik je verder kan helpen zul je moeten aangeven welke software je gebruikt voor het opnmen en afspelen van je muziek, zodat er wat aanwijzingen kunnen worden gegeven voor het routen van je signalen.

Groeten,

Merlin
 
Oke dan! tof dat je me wilt helpen hiermee!

De software die ik gebruik voor opnames is Adobe audition 2.0
Verder gebruik ik de standaard software mixer van m-audio. Dat was het wel zo'n beetje...

Als je mij zou kunnen vertellen hoe ik het spul kan instellen in windows, de software mixer van m-audio en adobe audition dan graag!

Hartstikke bedankt alvast!

Groeten,
Efron :halleluja
 
Ps. Ik wil dus wel mijn stem (die ik natuurlijk mono opneem) ook op de headphones horen samen met de beat.
Daarbij moeten mijn monitor boxen gemute kunnen worden.
Thnx!
 
PPS!
Ik kan een mixer (de soundcraft compact 4) voor 70 euro van een vriend kopen, doen?
 
Voor de mensen die me tips enz hebben gegeven thnx!!
Kben toch maar zo slim geweest om een soundcraft compact 4 te kopen, en damn wat een goeie keuze!!!
shit is veel makkelijker met opnemen enz, en daarom raad ik het ook iedereen aan!

Geluid is super en totaal geen kleuring (tenminste tot zover nog niet opgemerkt)

De topic kan gesloten worden met de tip: Koop een Soundcraft compact 4!
 
Back
Top