Samplertje kiezen

DJefke

Ingeburgerd
Lid sinds
5 mei 2006
Berichten
51
Locatie
Lochristi
Ik wil mij een goedkoop 2e hands samplertje aanschaffen. Ik dacht initiëel aan een S1000/S1100 of een S2000, maar na wat verder zoeken en hier een hoop threads gelezen te hebben, ben ik toch gaan twijfelen voor andere merken.
1 van deze 4 lijkt me wel wat:
Akai S1000 (of S1100)
Roland S770
Emu esi32
Emu E64

Het probleem is dat ik nogal weinig info vindt om deze te vergelijken. Over de Akai vind ik bergen info, daar is gene probleem. Over de Emu's valt ook wel wat te vinden. Maar van die Roland vind ik absoluut niks, juist dat een aantal mensen hem superieur vinden aan de S1000. Nuja, ik weet ook dat er een scherm en een muis aankan voor editing, dus dat lijkt mij wel handig.

Wat raden jullie mij aan? Ik ben absolute beginner, dus ik ken nog geen enkele van de gebruiksinterfaces, en ik weet ook niet welke eisen ik aan een sampler moet stellen. Het is dus puur om te starten.
Ik heb al wel een klein lijstje van dingen die de sampler moet kunnen (voor zover mogelijk):
- SCSI (compatibel met ZIP als het even kan), want ik ben geen al te grote fan va veelvuldig floppy-gebruik :)
- Ik zou graag samples kunnen editen via PC (bv overhalen via de SCSI?)
- Meerdere uitgangen zou leuk zijn.
- Gebruiksvriendelijk :P

Ik heb ook geen idee welke opties zeker in de sampler moeten zitten wanneer ik hem koop (want die opties vind ik los toch nooit). Als ik mij niet vergis heb ik bij de S1000 enkel de SCSI-optie en extra RAM nodig en is al de rest standaard? Maar gij de EMU's en Roland heb ik geen idee wat er standaard op zit, en welke opties handig zouden zijn.
Moet ik trouwens letten op versies van de firmware/OS? En passen er standaard (oude) RAMlatjes in die samplers?
 
Ik hebzelf de s1000.Geweldig ding !
Maar is heel oud en moeilijk te integrëeren omdat het hardware betreft.
En geen uitgebreide synth effecten/mogelijkheden zoals,Filters,envollopes.