welk midikeybord?

Wat is belangrijk voor je??

- De degelijkheid van het apparaat zelf?
- Feel van het klavier?
- Aantal controllers?
- Aantal toetsen?
- etc, etc
 
Wat is je budget?

Zonder dat is elke suggestie vrij nutteloos ;).
 
Origineel geplaatst door Yoozer
Wat is je budget?

Zonder dat is elke suggestie vrij nutteloos ;).

Tja, dat wel natuurlijk. De Edirol PCR-M80 staat i.i.g. bij Feedback voor 279,00 euro
 
Vooral belangrijk dus de feel van het klavier.. dat bedoelde ik geloof ik te zeggen met goed bespeelbaar. Nu m-audio ozone staan en dat is gewoon niet te doen.. ene keer bij n harde aanslag velocity van bijv. 30 en keer daarna 110.. kan dat aan bepaalde instellingen liggen? Heb haast geen latency verders. En daarnaast ook maar 2 octaven. Dacht minimaal 5 octaven te willen hebben om beetje leuk te kenne spelen.

Dat zijn dus 2 belangrijkste dingen voor mij. En als dat 500 euro moet kosten dan kost t dat, zoiets zeg maar, wil gewoon iets goeds kopen. En moet zeggen dat die CME me nog t meest trekt, ziet r solide uit. Al heb ik dan nog n vraag voor jullie, dat FireWire optionbord, (zie onderaan link http://www.arbitermt.co.uk/index_cme_images.htm) is dat noodzakelijk als je enkel met n powerboek en midikeybord werkt?

thanks voor de snelle reacties btw!
 
Origineel geplaatst door AcidCasual
Vooral belangrijk dus de feel van het klavier.. dat bedoelde ik geloof ik te zeggen met goed bespeelbaar.
Fatar SL-161. Zelfde toetsenbord als op de Access Virus KB/KC/TIK serie. Heeft alleen totaal geen knopjes.

Nu m-audio ozone staan en dat is gewoon niet te doen.. ene keer bij n harde aanslag velocity van bijv. 30 en keer daarna 110.. kan dat aan bepaalde instellingen liggen?
Meestal kun je wel een velocity curve instellen; dat de velocity-waarde bijvoorbeeld niet evenredig omhoog gaat met de kracht.

En moet zeggen dat die CME me nog t meest trekt, ziet r solide uit.
Die gebruikt een semi-gewogen toetsenbord. Op de Musikmesse was 't ding erg populair.

is dat noodzakelijk als je enkel met n powerboek en midikeybord werkt?
Als je Ozone de enige audio-interface was, ja. Ik heb alleen niet zo'n geweldige dingen gehoord over de drivers voor die CME-dingen, dus ik raad je eigenlijk aan eens te gaan kijken naar een aparte Firewire interface.

De Korg Kontrol heeft leuke displaytjes, maar heeft verder geen audio interface.
 
Origineel geplaatst door Yoozer ...dus ik raad je eigenlijk aan eens te gaan kijken naar een aparte Firewire interface.

zoets hehe? http://www.zzounds.com/item--MTU828MKII

Ben er nog niet echt uit, dank voor de info so far.

En laatste vraag dan waar zouden jullie prioriteit aan geven ?

midikeybord
goeie monitoren
firewire interface
(of n 808 ? :{ )
 
In die volgorde:

- goede monitors
- goede audio-interface
- goede controller.

Van duur naar goedkoop, eigenlijk. Ja, zo'n interface lijkt duur, maar kijk maar eens wat een beetje kwaliteits-monitors per stuk kosten.

Het hoeft overigens geen MOTU te zijn, hoor ;). Je kunt ook al vooruit met een leuke M-Audio of zo.
 
Origineel geplaatst door AcidCasual
iemand ervaring met de novation x station ?

http://www.novationmusic.com/product.asp?id=1&view=specs&Type=1&bArchive=False

Ja. Een erg fijne synth + controller + audio-interface. Goed klavier, goede sound. Geen problemen met installatie op Powerbook met Logic. Ik heb de 5-oktaafs uitvoering. Je krijgt er echter geen software bij. Dus je moet de sequencer etc. al hebben. Koppeling met specifieke software is soms best nog ingewikkeld (bv speciale environment nodig in Logic). De handleiding is echter redelijk goed, en de support per e-mail prima.

Als je zoekt in het forum op X-Station is er nog veel meer te lezen.
 
Back
Top