Yamaha Steinberg studio connections total recall ?

Backdrop

Synthesizer Patel
Lid sinds
29 augustus 2002
Berichten
1.080
Locatie
Utrecht
Het studioconnections project bestaat nu al een tijdje:
www.studioconnections.org
Persbericht

Kort samengevat komt het erop neer dat vanaf Cubase/Nuendo versie 3 er een optie is om via midi bulk dump de settings van je externe midi apparatuur met 1 druk op de knop in je project file te saven. Dit werkt naar volle tevredenheid met m'n 01V96; je krijgt bij het openen van een gesaved project een dialoog venster met de vraag of je een total recall wilt uitvoeren en klaar. Helaas worden er tot nu maar een paar Yamaha producten ondersteund: de mengpanelen, de motif's en de spx effecten. Nou bestaat er een generieke template om in principe elk apparaat dat op een bulk dump request reageert bij de total recall te integreren YAMAHA GTRC template . Ik heb geprobeerd om zo'n template voor de Waldorf Pulse te programmeren maar ben er tot nu toe nog niet in geslaagd. Heeft iemand geprobeerd om zo'n template voor een niet Yamaha synth te programmeren of weet iemand waar je meer templates kan vinden ?

Het zou echt fantastisch zijn als je met 1 druk op de knop je complete setup kan saven ! Nu kost dat nog ~30min om op elk apparaat apart een bulk dump te starten.
 
Laatst gewijzigd:
sorry dat ik deze naar boven haal

maar ik probeer het ook met me yamaha mw12

weet iemand of dat kan
 
Heb geen ervaring met dit concept, maar met midi requests/dumps des te meer. Waar gaat het fout?
 
ik heb toevallig vorige week hier voor het eerst mee zitten experimenteren.

Ik heb een template gemaakt om de mix settings van mijn Karma op te slaan.

Heeft wel flink wat uurtjes gekost om het werkend te krijgen. Nu lukt
het allemaal als de studio manager stand alone draait, maar als ik de studio manager
binnen cubase draai werkt het weer niet, helaas.

Wat is precies je vraag/probleem? In principe kan er best veel mee.
Je kunt templates maken voor een sound, of voor een hele bank bijvoorbeeld.
Er zitten ook een aantal leerzame templates bij het programma zelf
(o.a. voor yamaha motif, en dx7). Erg leerzaam.
 
mijn vraag is

wat met de Yamaha 0 1 v 96 in studio manager kan

kan dat ook met de yamaha mw12

ik wil de mixxer van cubase bedienen met me mw12
 
Laatst gewijzigd:
Als er geen OPT module is voor je mixer van Yamaha zelf, en je wilt er zelf een template
voor maken met GTRC, dan krijg je er geen user interface bij. Je kunt dan alleen
via sysex alle instellingen opvragen van je mixer en opslaan met je cubase project;
en bij het openen van je project ze weer automatisch terug zetten.
 
Back
Top