digitale mixer compatible

xlscarr

Nieuwkomer
Lid sinds
24 april 2006
Berichten
21
Locatie
Amsterdam
Hallo allemaal!

Ik ben al paar jaar bezig met muziek maken etc. maar ben opzoek naar nieuwe hardware.

Ik zoek een goede digitale mixer, die ook compatible is met de benodigde software (cubase/reason etc)
want wat ik wil: is de knoppen,schuiven etc, toelaten kennen aan effecten in de software, en dus ook tegelijk de volume regelen in de software etc(dus eigelijk een midi controller)
maar tevens wil ik hem dus ook gebruiken voor opname, dmv xlr aansluiting van mic, etc.

welke raden jullie me aan?
ik heb al even gekeken, en de tascam us428 lijkt me wel ok, en de goedkopere maar zoals ik al heb gelezen ook redelijk goed uit de test de behringer 2000 serie, ...

nou barst maar los,

alvast bedankt,

mvg kevin
 
Had je al gezocht op het forum?

Volgens mij zit je meer in de hoek van controllers/audio interface te zoeken dan digitale mixers.
De grens hiertussen is nogal grijs maar dat maakt het juist lastig.
 
Ik heb jarenlang een Roland VM3100 pro als mixer/controller gehad. Prima budged mixer met prima kwaliteit.

vm-3000pro.jpg

2e hands zie je ze tussen de 300 en de 400 euro voorbijvliegen op veiling-sites.


Kan je misschien iets meer vertellen over hoe je setup er verder uit ziet? (geluidskaart, sequencer, aantal en soort hardware instrumenten / effecten )
 
jah ik heb al een roland VM3100 gezien alleen was een normale versie, wat is eigelijk het verschil aan de normale en de pro, want volgens mij is het alleen de 20 ipv de 12 kanalen...

maar iemand zo'n roland vm 3100 in de aanbieding dan?

of eventueel iets vergelijkbaars...

nou ik ga weer verder beats fixen...


alvast bedankt
 
De pro heeft R-bus (een roland formaat wat alleen handig is als je andere apparaten hebt die R-bus ondersteunen)
Ook kan de de niet pro versie 2 mono of een stereo effect simultaan. de pro kan volgens mij 2 stereo
 
ok dus inprecipe, als je die mixer gewoon alleen gebruikt (voor mijn verhaal) dan heb je aan de standaart versie genoeg, behalve dan dat je misschien teweinig kanalen heb...
maar iig bedankt voor je antwoord...

is er eventueel dan nog een andere goede mixer die ik kan gebruiken, die aan mijn wensen voldoen?


kevin
 
lees even twee antwoorden van mij boven deze.

Dus even iets meer vertellen over je huidige setup en je toekomstige wensen. 300 euro voor een digimixer is niet veel, maar als deze naar twee jaar al niet meer voldoet is het wel een duurkoop.
 
jah mijn setup,

computer:
2.0 Ghz , 512 MB DDr etc etc
geluidskaart Creative Soundblaster 5.1
etc

mixer:
Behringer UB 1204 FX

Klavier:
Emu Xboard 49

mic:
MCA Sp1 (die ik weg moet hebben, kwaliteit van geluid valt tegen!)

geen officiele monitor boxen maar 2x Bose boxen

Reason/cubase - VTS etc - cooledit/sonar4



Mijn toekomstige veranderingen (voor redelijk budget):

digitale mixer, waarschijnlijk dan de Roland vm3100 (die vervangt dan eigelijk me geluidskaart)
klavier is ok, gebruik ik alleen voor melodieen etc intespelen
andere mic's : twijfels tussen MXL990 - Rode NT1 en heb gehoord dat de Behringer B1/C1 ook zeer goed zijn.
Monitor boxen



heb je nog andere adviezen dan?
 
Naja.. een digimixer icm een soundblaster live lijkt me al niet echt zinvol, daar de converters van je SB niet echt super zijn. SNR is ook niet echt geweldig.
Ook heb je geen digitale monitoren, dus al weer een reden waarom je net zo lief een analoog kan nemen (ditigaal analoog discussie buitenwegen gehouden).

Verder heb je niet erg veel gear en ben je ook niet van plan om deze in de nabije toekomst aan te schaffen.
Persoonlijk zou ik dan investeren in een goeie preamp voor die mics die je aan wil schaffen. Wellicht een budget geluidskaartje erbij met het een en ander aan inputs (1010lt ofzo) Dan heb je voorlopig geen mixer meer nodig, tenzij je van plan bent de faders van de mixer als controllers te gebruiken voor je cubase-mixer.

naja.. mij is gewoon niet helemaal duidelijk waarom je graag een digitale mixer wil.
 
Origineel geplaatst door xlscarr

digitale mixer, waarschijnlijk dan de Roland vm3100 (die vervangt dan eigelijk me geluidskaart)

Hoe ga je de audio van de vm3100 in je PC krijgen dan?

De grens is vaag tegenwoordig, maar er bestaan nog steeds twee verschillende soorten apparaten:
- de digitale mengtafel die ZELF zonder computer signalen kan eq'en, mixen etc, met als Extra mogelijkheid om beperkt Software aan te sturen
- de software controller met een X aantal inputs, waarbij de computer alle audio afhandeling doet
Ik zeg nog een keer: de grens wordt vager!

De VM3100 is duidelijk één van de eerste klasse. Deze heeft geen aansluiting die je direct op de PC aan kunt sluiten zonder geluidskaart.
Een Software Remote geeft meer controle over je software, maar bied niet de mogelijkheid om zonder PC je signalen te mixen.
 
jah sorry ik ben niet goed in het uitleggen van dingen... :S


Maar wat mijn bedoeling is, ipv me analoge mixer, wil ik dus een digitale mixer (waarmee ik dus me cubase etc)
De faders van de mixer als controllers gebruiken voor mijn cubase mixer, en gewoon me microfoon aansluiten op de digitale mixer (via xlr)

dat is eigelijk alles, dus ipv Behringer BCF 2000 & Behringer BCR 2000 die dus alleen de controller is, wil ik er ook een xlr aansluiting ophebben (dus eigelijk alles in een!)

en jep als ik een digitale mixer heb moeten er ook digitale monitoren bij

hopelijk is mijn verhaal nu wat beter??
 
TOEVOEGING::::


dus eigelijk een controller (voor me software)
maar dan ook met xlr / mic aansluiting...

want een controller die me wel aanstaat is : Behringer BCF2000 (gelezen op het forum dat hij ook wel goed presteerd etc)

alleen met dit kan ik me software aansturen
 
Kijk anders ook naar de tascam/m-audio dingetjes. Die kunnen ook wat jij hier beschrijft.
 
jah ik had al gekeken voor een tascam us428 , maar hoorde dat die niet helemaal 100% is?
maarjah iig bedantk voor de tip, ik kijk f rond op het net!8)
 
In wat voor segment valt zo'n D16XD van korg dan ??

Het is toch geen puur en alleen harddisk ??

Is het gewoon een digitale mixer ??
 
Back
Top