ASR-10 Rack

Chulukinat

Ouwe rot
Lid sinds
28 september 2004
Berichten
538
Locatie
Eindhoven
Ik ben al een tijdje op zoek naar ASR-10 rack maar die schijnen heel erg zeldzaam te zijn. Ik vraag me af of er wel veel in de omloop zijn. Zijn hier mensen die een ASR-10 rack hebben? Zoja hoeveel heb je ervoor betaald?
 
ik heb er ook lang naar gezocht en ze zijn er echt wel hoor, gewoon goed zoeken. ik heb ze gezien op ebay "nu kopen" voor €250,-.
Maar als je ff naar speurders.nl gaat dan zie je daar wel heel veel asr keys. OOK EEN 88 keys met gewogen toetsen! Ik had geboden en kon hem komen halen voor €400,- maar ik wou gewoon ff checken. Hij heeft hem nog wel volgens mij is pas 2 dagen geleden. Zou echt ff checken als ik jou was. peazls*D
 
ja die had ik al gezien ben een afspraak aan het maken met de beste man
 
zijn hier veel mensen met ervaring om equipment te bestellen via ebay. ik wil namelijk niet het risico nemen dat ik gescammed word natuurlijk ( of dat ik een apparaat thuis krijg waar vanalles mee mis is ) en daarom gebruik ik ebay eigenlijk alleen maar voor hele goedkope dingen.
ervaringen zijn welkom....
 
Heb m'n MPC60 van een Amerikaanse eBay-er gekocht en betaald met Western Union. Erg tricky dus...maar alles is goed gegaan. Na wat mailen vertrouwde ik de beste man wel. En ik kwam er ook nog achter dat hij is de pro music biz zit, en ik verwachtte niet echt dat zo'n gast je gaat naaien. Gewoon goed bij de feedback kijken en wat heen en weer mailen voordat je betaald, volgens mij hoef je je dan nergens zorgen over te maknen.
 
had die gast veel shit te koop staan? heb je zijn ebaynaam nog?? misschien wel handig om een lijst op synthforum te maken van mensen op ebay waarmee je goede ervaringen hebt, omdat op ebay iedereen met elkaar kan afspreken om elkaar goede feedback te geven.
 
Origineel geplaatst door Chulukinat
had die gast veel shit te koop staan? heb je zijn ebaynaam nog?? misschien wel handig om een lijst op synthforum te maken van mensen op ebay waarmee je goede ervaringen hebt, omdat op ebay iedereen met elkaar kan afspreken om elkaar goede feedback te geven.


Je kan toch op Ebay de Feedback bekijken????...Ik snap je niet...ik heb er een te koop dat weet je...ook nog in Eindhoven, je home town....maar ja...je hebt denk ik al een ASR-88 gekocht..
 
ik vertrouw die feedback op ebay ook niet want ik heb al vaak genoeg manieren gezien om van ebay een "geldmachine" te maken en hoor ook veel over fraude dus om te denken dat die feedback altijd eerlijk is vind ik een beetje naief.
ik weet ook wel dat je een asr-10 rack hebt maar ik vind 600 een belachelijke prijs eerlijk gezegd.
 
Origineel geplaatst door Chulukinat
ik vertrouw die feedback op ebay ook niet want ik heb al vaak genoeg manieren gezien om van ebay een "geldmachine" te maken en hoor ook veel over fraude dus om te denken dat die feedback altijd eerlijk is vind ik een beetje naief.
ik weet ook wel dat je een asr-10 rack hebt maar ik vind 600 een belachelijke prijs eerlijk gezegd.


Heb je mijn Feedback gelezen....die is echt goed hoor...Je kan door de feedback te checken best opmaken of een verkoper safe is...als ie een ASR10 verkoopt en hij heeft 345 feedback voor kinderkleding dan is er iets mis...Heeft ie de afgelopen tijd netjes verkocht en voornamelijk muziek shit dan is het wel ok....
600 is ook aan de hoge kant, ik heb 3 weken terug een ASR10 keys verkocht voor 575 zonder outputboard!!!!
Ik wil je wel matsen, als je hem "off Ebay koopt" kost ie 500...en dat is echt geen idote prijs...voor een fully expanded ASR10 rack....zelfs 600 is nog redelijk al is het wel aan de hogere kant...
 
kijk als ik een nederlandse ebay veiling zou winnen zou ik gewoon van te voren afspreken dat ik mijn spullen kom ophalen (zodat ik het ook kan testen). ik vertrouw jou ook wel maar vaak staat er veel goede feedback alleen zijn de prijzen zo laag dat ik het al niet vertrouw. maarja anyway... vind je het niet een beetje raar dat ik een asr-88 voor 450 euro kan kopen ( dat betekend dus 88 gewogen toetsen waardoor ik in principe mijn midicontroller van 250 euro zou kunnen verkopen ) dat ik dan 600 euro voor een rackversie ga betalen die zoiezo de sequencer mist en natuurlijk de toetsen waarmee ik dus ook weer pakweg 200 euro minder uitspaar. je zegt wel dat de prijs zo hoog is omdat er zoveel vraag naar is, maar waarom is hij dan nog steeds niet verkocht? kijk op dit moment heb ik nog geld en ik heb zeker wel intresse in een asr, maar kom dan met een verleidelijke aanbieding in plaats van de hoofdprijs te vragen. en ik geloof best dat ie heel netjes is en natuurlijk zijn die outputs een pré, maar ik vind het gewoon een beetje idioot als ik de keys versie met sequencer enzo dus overal voor minder zie staan dan wat je voor de rack versie vraagt. maarja haha genoeg geluld.... mocht je hem kwijt willen weet je wat te doen...
 
Origineel geplaatst door Chulukinat
kijk als ik een nederlandse ebay veiling zou winnen zou ik gewoon van te voren afspreken dat ik mijn spullen kom ophalen (zodat ik het ook kan testen). ik vertrouw jou ook wel maar vaak staat er veel goede feedback alleen zijn de prijzen zo laag dat ik het al niet vertrouw. maarja anyway... vind je het niet een beetje raar dat ik een asr-88 voor 450 euro kan kopen ( dat betekend dus 88 gewogen toetsen waardoor ik in principe mijn midicontroller van 250 euro zou kunnen verkopen ) dat ik dan 600 euro voor een rackversie ga betalen die zoiezo de sequencer mist en natuurlijk de toetsen waarmee ik dus ook weer pakweg 200 euro minder uitspaar. je zegt wel dat de prijs zo hoog is omdat er zoveel vraag naar is, maar waarom is hij dan nog steeds niet verkocht? kijk op dit moment heb ik nog geld en ik heb zeker wel intresse in een asr, maar kom dan met een verleidelijke aanbieding in plaats van de hoofdprijs te vragen. en ik geloof best dat ie heel netjes is en natuurlijk zijn die outputs een pré, maar ik vind het gewoon een beetje idioot als ik de keys versie met sequencer enzo dus overal voor minder zie staan dan wat je voor de rack versie vraagt. maarja haha genoeg geluld.... mocht je hem kwijt willen weet je wat te doen...


Als je de ASR88 kan kopen dan zou ik dat zeker doen...superbak...erg expressief...Ik snap je standpunt...
Het liefst verkoop ik de asr10 voor 250 eu aan je..Kom ik hem ook brengen want dat vind ik gezellig...Maar als ik dat doe breek ik mijn eigen standpunt af..en dat zou nadelig voor mij zijn...
:).....je hebt wel een goede smaak want die ASR is super muzikaal...laterssss
 
Eigen standpunt afbreken? Welnee, op grond van "voortschreidend inzicht" kom je gewoon tot de conclusie dat je vraagprijs te hoog is, en pas je deze aan. Simpel toch?
 
Origineel geplaatst door rodemannetje
Eigen standpunt afbreken? Welnee, op grond van "voortschreidend inzicht" kom je gewoon tot de conclusie dat je vraagprijs te hoog is, en pas je deze aan. Simpel toch?

Nee want ik wil hem niet voor minder verkopen...en ik heb er al 100 vanaf gedaan..
 
Precies. Maar dan gaat het niet om "het eigen standpunt afbreken", maar gewoon om het feit dat je er een bepaalde minimumprijs voor wilt hebben.
 
Origineel geplaatst door rodemannetje
Precies. Maar dan gaat het niet om "het eigen standpunt afbreken", maar gewoon om het feit dat je er een bepaalde minimumprijs voor wilt hebben.

Nou speling is er altijd...:)))
 
Je kan de rack versie wel voor rond de 300 vinden. Regelmatig verschillende sites bekijken en snel reageren.
650 is behoorlijk te duur mijn inziens.
 
De ASR-10 rekversie heeft gewoon een sequencer hoor. En na twee keyboardversies heb ik eindelijk een ASR die wel stabiel is. Ik moet er nog wel een keer luchtgaten in zagen, want dat ding is nog heter dan de toetsenversie. 450 zou ik een mooie prijs vinden, 600 is wat veel, maar ze worden zeldzamer en dan moet ervoor betaald worden.
 
ASR10rack

ASR10rack

Heb zelf ooit een ASR10 nieuw gekocht in een muziekzaak waar destijds Rob Papen werkte, hij had mij dat ding zo'n beetje aangesmeerd;-))
Was toen aan het twijfelen tussen een Ensoniq en een Akai 3xxx serie.
Probleem nu met Ensoniq gear is als het kapot gaat heb je een probleem.
Zwakke kant van de ASR10 is ook het display van de eerste series. daar vallen op den duur letters van weg.
Knoppen zijn ook niet van de beste kwaliteit. Het blijft Amerikaans, dus niet het meest hoogwaardige.....
Verder kan hij wel eens vastlopen en timestretching en dergelijke gaat tergent langzaam.
Verder heeft hij maar 16mb geheugen. Warm worden doet hij ook, het lijkt wel een verwarming waar je ook
nog geluid uit kunt halen. Ingebouwde Seq is leuk voor als standalone met sampler, verder heb je er eigenlijk niks aan.
De fx unit is van het type Dp2/4 alleen met minder parameters.
Het is gewoon een veel zeldzamere sampler als b.v. een akai en met een heel eigen geluid.
Heb hem zelf trouwens verkocht aan een Fransman voor veel geld.

Voor minder geld vind je bergen Akai Sxxxx series waarvoor je ook weer bergen sample cd's vind.
Maar ja, ieder zijn keus.
 
Re: ASR10rack

Re: ASR10rack

Origineel geplaatst door Don Cor(leon)e
verder heb je er eigenlijk niks aan.

Nou dat is echt onzin De grootste producers uit de Hip Hop (Neptunes etc) maken muziek met een ASR10 en wel om de volgende reden: Hij klinkt fantastisch...Een van de beter klinkende Sampler/Synth die je voor je geld kan kopen.
Het is ook eigenlijk een Synth met 16 MB wave geheugen..Het is geen Akai studio werkpaard maar een individueel instrument met bijzonder veel mogelijkheden....En de FX zijn gewoon goed en te programeren!!!!.....je kan er algorithmes in gooien en hij veranderd in een Resonatie filter....vet hoor....Tja constructie is berucht..al moet ik zeggen dat ik er nog geen last van heb gehad...Maar dat je er niets aan hebt is echt heel kort door de bocht...
 
Back
Top