midibox seq

ok sorry stond natuurlijk gewoon op de site ;-)

The LTC (LED/Thru/COM) module is a multi-purpose board which provides:

a MIDI IN LED driver
a MIDI OUT LED driver
a MIDI THRU port driver
a 2nd MIDI OUT port driver
a MIDIbox-to-COM port (see MIDIbox-to-COM page)
Mostly not all chips have to be mounted. Following two configurations are useful:

1) you want to monitor the MIDI In/Out activity with LEDs and you need a second MIDI Out and/or a MIDI Thru for a particular MIDI device (i.E for a second PC) - in this case the LTC module acts as a passive MIDI module with a Tx Input and a Rx Input. You have to stuff the two 74HC00 which drive the LEDs and the additional MIDI ports (beside of the resistors and capacitors)
 
Origineel geplaatst door pal
Ben benieuwd hoe het ervoor staat met jullie projecten!


Ik heb van de week de DIN en DOUT printen geëtst en geboord; en dat is ook zo'n beetje de status; werkende CORE met twee displays en nog niet geteste DIN en DOUTs dus.

Ik was van plan de geleverde frontplaat te gaan gebruiken, maar het bedrijf dat de knoppen voor de encoders levert die daarin passen heeft nog steeds niet gereageert, en de drukknoppen die daarin moeten heb ik nog nergens anders kunnen vinden dan bij Reichelt (en daar moet je voor minimaal 150 euro bestellen, handig voor knoppen van 85 cent). Dus de elektronica vordert gestaag, maar de behuizing gaat niet zo vlotjes...
 
hier ongeveer hetzelfde verhaal.. ik heb de ingewanden nu ongeveer af, heb alles op een plaat gemonteerd om 't eens even grondig te testen.. volgende week als ik alles werkend heb ga ik de behuizing fixen..

overigens werkt de electronica hier momenteel even niet, m'n lcd's doen gek en m'n din's met alles dat daarop is aangesloten werken ook niet mee.. en dat terwijl het voordat ik het gemonteerd heb allemaal gewoon wel netjes werkte.. vrij frustrerend, vooral omdat ik geen flauw idee heb waar't m in zit, maargoed.. hopelijk biedt t forum uitkomst.. :)
 
Woei,

net ook (eindelijk) de bestelling gedaan !
Printplaten met componenten in de usa, en lcd's in duitsland.
Ik ben benieuwd ! kan niet wachten tot die klaar is...

(al kom je er met alleen wachten niet, ik weet het:) )
 
Nou, ik heb besteld! nog niet alles maar een groot gedeelte.

Ik moet alleen nog een adapter, 2x40 lcd, drukknoppen, ledjes. Ltc board

YEEhhaa.. ben benieuwd!

Totaal zo'n 100 euro uitgegeven....(tot nu toe dan)
 
Hoe staat het ervoor met andere midibox sequence bouwers?

Ik sta op het punt om een frontplaat te bestellen, maar voor ik dat doe moet ik echt 300% zeker zijn dat mijn knoppen daarin gaan passen... (ze zijn namelijk niet bepaald goedkoop)
 
Welke knoppen heb je?

Vrij smalle, zodat je ze nog een beetje vast kunt pakken.

Dit is ongeveer de staat:
 

Attachments

  • seq.jpg
    seq.jpg
    76,2 KB · Bekeken: 56
dat ziet er zeker goed uit.. beter dan de mijne in ieder geval (die onderhand uit angst de boel totaal te verkloten even aan de kant ligt)

ik ga de manier waarop ik m'n knoppen heb vastgemaakt maar overdoen. heb het nu op een metalen plaat, maar dat buigt door en is nogal slordig.

ik zit me ook af te vragen: hoe hebben jullie je voltageregulators gekoeld? zijn daar koelblokken voor te koop? :)
de timing van mijn sequencer is totaal zoek en hij crasht na een kwartier, ik wijt het voorlopig aan mijn 7805..

ik zit me trouwens af te vragen, waar halen jullie je knoppen vandaan, en welk type momentschakelaar zou nou t meest stevig zijn? ik heb nu van die lange, maar het voelt alsof die zomaar de geest kunnen geven.

ik ben trouwens ook benieuwd of iemand nog een goedkoop adresje heeft voor van die illumimec schakelaars (met ledjes op/in de knop.)
 
Origineel geplaatst door gi_joe

ik ben trouwens ook benieuwd of iemand nog een goedkoop adresje heeft voor van die illumimec schakelaars (met ledjes op/in de knop.)

Knoppen zonder led bestellen, scheelt een euro of meer, en daar zelf led's van 8 cent inprikken. ;)
Heb ik ook gedaan.

QuadraSid_130705_1.jpg


Ik overweg trouwens mijn 80% finished mbsid te verkopen....
 
ik zit me ook af te vragen: hoe hebben jullie je voltageregulators gekoeld? zijn daar koelblokken voor te koop? :)

Ja, gewone TO-220 koelblokken.

de timing van mijn sequencer is totaal zoek en hij crasht na een kwartier, ik wijt het voorlopig aan mijn 7805.

Ik weet niet wat voor displays je gebruikt, maar die displays van Voti samen met de vijf printplaten kunnen niet samen op een 7805 en zeker niet op een ongekoelde. Zoveel stroom trekt ie niet.

ik zit me trouwens af te vragen, waar halen jullie je knoppen vandaan, en welk type momentschakelaar zou nou t meest stevig zijn? ik heb nu van die lange, maar het voelt alsof die zomaar de geest kunnen geven.

Ik had gekeken naar de "originele" schakelaars die Klose ook gebruikt, maar die zijn eigenlijk alleen in Duitsland bij Reichelt te krijgen (minimum order 150 euro). Ik heb ook twee setjes miniatuur printschakelaars liggen met het idee die te gebruiken (ik denk dat je dat bedoelt met "lange" schakelaars), maar dat leek me ook niks.
Ik heb nu onderstaande schakelaars voor paneelmontage van Futurlec. Die waren er ook in genoeg verschillende kleuren, wat ook niet bij alle schakelaars vanzelfsprekend was. Ik weet nog niet of ze goed zijn want ik heb ze nog niet geprobeerd.
 

Attachments

  • knoppen.jpg
    knoppen.jpg
    77,3 KB · Bekeken: 55
onacid:
ja.. zelf die leds erin prutsen zou ik niet zo erg vinden nog, maar dan nog heb ik geen idee waar je ze zonder led n beetje goedkoop krijgt. jij hebt dus wel die mecschakelaars? het idee dat daar gewoon doorzichtige dopjes bij te krijgen zijn spreekt me dus wel aan. :) ik heb ook al overwogen ze zelf te maken.. maar gelukkig ben ik daar niet aan begonnen..


etaoin:

heuh? dat zou natuurlijk goed kunnen, maar.. wat doe ik hieraan? (even in ogenschouw nemende dat ik nietzoveel sjoege van electronica heb dat ik hier zelf op zou kunnen zijn gekomen :)
moet ik mijn displays anders apart voeden, ofzo?

deze schakelaars heb ik nu trouwens: klik
opzich nix mis mee, maar er meot natuurlijk wel een leuk dopje op ofzo. maar gezien ik liefst verlichte schakelaars heb ik moet geloof ik maar opzoek naar van die mec dingen (of goedkope replica's ofzo.. )
 
heuh? dat zou natuurlijk goed kunnen, maar.. wat doe ik hieraan? (even in ogenschouw nemende dat ik nietzoveel sjoege van electronica heb dat ik hier zelf op zou kunnen zijn gekomen :)
moet ik mijn displays anders apart voeden, ofzo?

De displays die Voti verkoopt zijn redelijk oud en de backlight gebruikt erg veel stroom; 420mA. Dus twee displays op de core print levert je al een probleem op. Nog net niet voor de 7805, die kan 1A aan, maar moet dan wel al gekoeld worden, maar de BC337 die erop zit kan maar 800mA aan. Twee van deze displays daaruit voeden moet je dus eigenlijk niet doen. Die print is duidelijk bedoelt voor modernere displays die minder stroom gebruiken.

Daarnaast had ik zelf het probleem dat de backlights en het contrast van de displays niet hetzelfde waren. Dus ik heb een extra print gemaakt zodat ik ten eerste de backlights apart kan voeden en ten tweede het contrast van de twee displays apart kan regelen. Enige dat ik nu nog heb is dat ze net niet dezelfde kleur groen zijn. Maar ja, dat krijg je met goedkoop surplus spul...

deze schakelaars heb ik nu trouwens: klik

Daar heb ik inderdaad ook een zakje van liggen, maar die waren me iets te fragiel.
 
Origineel geplaatst door gi_joe
onacid:
ja.. zelf die leds erin prutsen zou ik niet zo erg vinden nog, maar dan nog heb ik geen idee waar je ze zonder led n beetje goedkoop krijgt. jij hebt dus wel die mecschakelaars? het idee dat daar gewoon doorzichtige dopjes bij te krijgen zijn spreekt me dus wel aan. :) ik heb ook al overwogen ze zelf te maken.. maar gelukkig ben ik daar niet aan begonnen..

Ik heb de bij DIL besteld, onderdeel van Display Electronics (zoek op MEC).

Multimec hoge printtoets, met led €2,04 en zonder led €1,09. Zoals je op het plaatje kunt zien, zitter er standaard al gaatjes voor de led-pootjes in de schakelaar.

03.54.2130.jpg


Volgens mij heeft Conrad ze ook in het assortiment... en misschien zelfs goedkoper.
 
Origineel geplaatst door etaoin
Vrij smalle, zodat je ze nog een beetje vast kunt pakken.

Dit is ongeveer de staat:

Waar heb jij die mega grootte "eilandjes"print vandaan dan ?
ik kan ze niet groter als 160 mm vinden en dan past die lcd er niet op...
 
Back
Top