midibox demo!

TraiZor

Ouwe rot
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
593
Locatie
Zevenaar
jawel, in elkaar gesoldeerd en wel heb ik er wat mee weten te produceren.
tis gewoon wat aan de knopjes pielen terwijl íe opneemt. tis een wat spacy achtig sequencje geworden, al zeg ik het zelf.

tis niet zo interessant maar is op zich wel geinig om te horen hoe een sequence tot stand komt.

http://www.multiscreen.net/muziek/midibox.mp3

2,7MB - en er zit een hoop ruis bij, zal 'm wel te zacht opgenomen hebben (tja.. het blijft hardware he - no offence =p)
 
Grappig.

Heb je net gePBt om te vragen of je was blijven hangen in die bak, maar hij doet het dus. Hoe zijn de ervaringen? Misschien ook wel leuk voor anderen om te horen......
 
Origineel geplaatst door draqoon
Grappig.

Heb je net gePBt om te vragen of je was blijven hangen in die bak, maar hij doet het dus. Hoe zijn de ervaringen? Misschien ook wel leuk voor anderen om te horen......

hehe ik deed rustig aan, 1 draadje per dag solderen ofzo *D

maare de sequencer is leuk om gewoon mee te pielen en sequencejes mee te maken als je geen inspiratie hebt ofzo. leuke drumsequencejes kan natuurlijk ook! 4 tegelijk kan je er afspelen, of chainen als je dat wilt.

voor de rest is het gewoon een midicontroller net als elke andere. Je kan echt aan elke knop elk midi commando hangen wat je maar wilt. volgens mij gaat deze verder dan de drehbank.
 
Pfewwww,

ik raak helemaal in trance van dat demootje....lekker veel variatie 8D .

Maareh, ik zit zelf ook te denken om een midi-box te bouwen maar had nog wel een paar vraagjes:

hoe heb je die PIC geflashed? Bij wie, voor hoeveel, en in hoeveel tijd?

Verder vroeg ik me af hoe betrouwbaar het apparaat is....heeft ie je al eens in de steek gelaten....of iets dergelijks (als je zorgvuldig hebt gewerkt...bedoel ik)?

En laatste vraag: zou je die 4 sequencer-patroontjes makkelijk kunnen triggeren met 4 knoppen? of kan je er maar 1 tegelijk in laden en triggeren onder "play"-knop?

Groeten,

Rutger

ps. Ik vind het toch wel een erg gaaaaf project! Ik denk dat ik maar een controller voor Cubase ga maken, en misschien iets om drawbars van Native Instruments B4 mee aan te sturen!!!
 
>hoe heb je die PIC geflashed? Bij wie, voor hoeveel, en in hoeveel tijd?

zo'n PIC flasher moet je zelf bouwen (is niet veel werk) en op je compoort aansluiten; zo gedaan.

>Verder vroeg ik me af hoe betrouwbaar het apparaat is....heeft ie je al eens in de steek gelaten....of iets dergelijks (als je zorgvuldig hebt gewerkt...bedoel ik)?

hmm daarvoor heb ik 'm nog niet lang genoeg gebruikt. maar voor zover heeft ie me nog niet in de steek gelaten.

>En laatste vraag: zou je die 4 sequencer-patroontjes makkelijk kunnen triggeren met 4 knoppen? of kan je er maar 1 tegelijk in laden en triggeren onder "play"-knop?

ik weet niet precies wat jij wilt gaan doen met die sequencer, voor live doeleinden misschien? maar daar is ie denk ik niet voor geschikt. omdat ie daar niet voor gemaakt is.
maar je kunt 4 sequences laten spelen tegelijkertijd, en volgens mij kan je die realtime stoppen/starten.
echter kun je geen sequences opslaan of laden..

>ps. Ik vind het toch wel een erg gaaaaf project! Ik denk dat ik maar een controller voor Cubase ga maken, en misschien iets om drawbars van Native Instruments B4 mee aan te sturen!!!

ja ik dacht er aan om nog zo'n bak te bouwen als ik de virus heb. dan maak ik die speciaal voor de virus met netjes tekst onder de knoppen in virus stijl en virus kleuren om gewoon lekker er wat realtime mee te kunnen kloten :)
maar dat komt later wel
 
Origineel geplaatst door nick nova
FOTO!

de bandkabels houdt het prinplaatje en de kartonnenplaat bij elkaar.. oftewel: de kast moet ik nog bouwen :) die foto komt nog wel.
 
Back
Top