Klein leed in de studio...

Thanks man, het hersteld goed, dus kan weer achter de PC zitten en kan me synth's weer zien en bedienen, enne Niel, Stevie Wonder ben ik niet maar geen wonderkind? ;):D

Ja,.. snap ik ook niet,. t is toch een heel wonder dat je met een duik je oog breekt op t water!:D
 
dat ik mijn monitors net verkocht heb en dezelfde dag ander zou kopen en die deal niet doorging en ik nu zonder monitors zit. Dat is wel redelijk kut.
 
Met een nummer beginnen met in je hoofd een idee van hoe het moet gaan klinken ingeveer qua sfeer, het goed vinden klinken, nog een geluidje erbij, klinkt ook lekker, nog een erbij , ook lekker, hmmm... met deze kick klinkt-ie nog lekkerder, oke, verder dan maar, dit geluid erbij.. wauw, klinkt echt goed.. hmmmmm zonder die snare komt dat andere geluidje nog beter uit, clap erbij dan...ook goed, maar die wil ik niet gelijk op tel 1 dus ff wachten maar, hee, als ik die bas weghaal op de eerste tel klint-ie ook wel lekker, eens even proberen met een synthbass ipv een electr. bas, jaaaa dat klinkt lekker..... Hoe klonk het ook al weer met de originele kick... oh, die is ook wel lekker, misschien toch wel beter.... eh.... shit, nou heb ik inmiddels 6 versies van hetzelfde nummer en geen van allen klinken ze zoals ik aanvankelijk in gedachten had....
 
je hardware setup helemaal over de kop halen om er zoveel mogelijk uit te halen, door gebrek aan kabels, mixer het jezelf nog moeilijker maken.
het gewenste wat je wou doen goed is gelukt en alle kabels weer wilt terug zetten zoals het was maar noooit weer voor elkaar krijgen..
bleek na een half uur dat 2 kabels er oorspronkelijk niet helemaal in, maar half in een mix in / sub out moest .............

en maar denken, waarom doet ie het nou niet, waarom doet ie het nou niet?
koptelefoon erbij, ja daar doet ie het wel, maar waarom zo dan niet pffff..

niet erg bevorderend voor het idee wat je wou uitwerken ..
 
Vol goede moed je studiootje induiken. Echt ZIN om muziek te maken.
Blijkt bij het opstarten van je pc windows een foutmelding te geven. Hey shit, nu doet mijn geluidskaart het ineens niet meer. Hmm, even opnieuw opstarten maar. Nu wordt je zin in muziek maken al ietsje minder. Opnieuw opgestart en op zoek naar een leuk geluidje. Hey, als ik nu mijn Juno2 eens even ga editten, daar heb ik nu echt eens zin in. Even EZalpha opstarten. Hmm... waarom heeft ie geen connectie met mijn Juno2??? Alle midikabeltjes zitten erin. Juno2 uit/aan, hey nu doet ie het wel. Hmm, het zal wel. Nou even lekker spelen. Shit, waarom kraakt het linker kanaal nu? Even aan het kabeltje frutten, ah, nu doet ie het wel. Shit man, weer een nieuw kabeltje kopen. Dikke sound, nu even een galm erop. Galmpje kiezen op mixer. Hè??? Doet het niet.... pffffff.... waaaaaaaaaaaaarom niet? Zin in muziek maken is intussen al gedaald tot een schamele 8%. Mengtafel maar even uit/aan dan. Hey, dat scheelt! Nu de Juno even aansturen vanuit de sequencer. Hey shit, het werkt niet... Hè??? Logic krijgt helemaal geen midi binnen...? Kutzooi, tering, tyfus..... PPPIEEEEEPPPPP!!!!!!! Dan maar even achter m'n rackje kruipen om die stomme Midiman USB kabeltje eruit te trekken en er weer in te stoppen. Hey, windows zegt 'ping', nu wordt midi ineens weer wel herkend. Pffffffffffff, gezeik allemaal de hele tijd. Nu heb ik echt geen zin meer om muziek te maken. Ik zet alles maar weer uit: Het gaat hem niet worden vandaag.........
 
Blijkbaar niemand meer problemen :D

Laatst nog even wisselspanning door een chippie laten gaan hehe
vond die niet zo heel leuk. POEF, rook en stank :D
 
Ja, gisteren weer zo'n fijne...

Compressor aangesloten via patchbay en een heeeeel lange multikabel, met van die color-coded jacks (en een mentaal schema van welk-kleurtje-ook-alweer-wat-was)...

Hee wat gek, als je de compressor op bypass zet (gaat er een indicatielampje branden) dan zie ik de compressor werken (Gain Reduction indicator, Gate LEDs) maar hoor je geen enkel verschil in geluid. Haal je de compressor uit bypass dan gaan alle lampies uit, en hoor je geen enkel geluid.

Hmm. Zou dat rode bypass lampje nou aan of juist uit moeten staan voor bypass? Niets in de handleiding...
Hmm. Met lampje aan doet hij tenminste nog iets... Misschien betekent lampje uit geen echte bypass maar 'standby' ofzo...?
Hmm. Maar waarom hoor ik dan geen enkel verschil qua processing als het lampje áán is, terwijl het ding volgens de GR-meter 20 dB staat weg te stampen. Ben ik soms doof geworden?

Conclusie; dat apparaat is kapot! Trek alle kabels maar los. Schroef maar uit het rack. Ach wat nou, het is 1 uur 's-nachts, dat kan best nog wel even.

Volgende ochtend vroeg; toch nog es proberen (hele nacht liggen broeden).
"Maar als ik nou de witte jackplug-waarvan-ik-dacht-dat-het de input-was en de rode jackplug-waarvan-ik-dacht-dat-het-de-output-was nou gewoon voor de grap één keertje verwissel?". Antwoord: dan werkt het gewoon wel.
Hmmm. Oh, wit was de output en rood was de input...? Oepsie.
Weet je wat? We schroeven alles gewoon weer terug in het rack... wàt een fijne hobby! :)

Waar is dat nou weer goed voor, dat in bypass apparaten ook 'verkeerd om' kunnen worden aangesloten en dat dan alles *lijkt* te werken (VU meters / LED chains en al) maar in feite dus toch niet!
Heb het wel vaker gezien, bijv. met Eventides en dus nu ook met 'n DBX compressor.
Altijd goed voor een kleine hartaanval als je dure apparaat 'niks meer doet' na het aansluiten...
 
Laatst gewijzigd:
:D hehe, herkenbaar ja.

Om even terug te komen op dat er geen hardware problemen zijn, die had ik dus een paar weken geleden wel. Harde schijf overleden na 4 jaar intensief werken. Zelfs als het goed spul is kan het gewoon stuk. Gelukkig nog bijna alle data kunnen redden via een omweg dus uiteindelijk weinig leed. Frisse start is af en toe ook wel eens goed (en een 5x grotere en 1,5 snellere hd :D)
 
Heb er gisteren een kwartier over gedaan om er achter te komen waarom ik helemaal geen geluid had tov een dag daarvoor toen alles nog prima werkte met exact dezelfde settings. .... kut oh ja.. ik had sinds kort een masterbuscompressor aangesloten op de inserts van m'n mengtafel mainbus..... masterbuscompressor aangezet... toen werkte het weer, dus.
 
Idem hiero. Geen geluid links. Paniekpaniek, is die mengtafel onder mijn ogen uit elkaar aan het vallen ofzo?

*te veel minuten later*

Door de koptelefoon weg te leggen per ongeluk een routingknopje op een ongebruikte bus ingeduwd...
 
een masteropname zoeken en tussen alle backups niet meer zien welke de uiteindelijke release is geworden toendertijd :D

Nah ja, dan maar een goeie uitzoeken en opnieuw masteren.

haja heb ik al enkele malen gehad - en dan vind ik vaak tien verschillende definitieve versies terug en weet ik niet meer wat nu echt de laatste was (en de laatste in de tijd is niet noodzakelijk de definitieve) :)
 
Afgelopen weekeinde onder het avondeten hoorde wen we een grote klap.
Ik naar boven rennen naar mijn hok/studio........zag ik een grote ravage .
Wat was er gebeurt..de stellingen met synthesizers aan de rechterkant van mijn hok/studio waren omgevallen op mijn synthesizers en gear aan de linkerkant ,en voorkant.

4 synths kapot [toetsen afgebroken, deuken]..wat rackapperatuur enzovoort.
Elektrisch nog niet alles gecontroleerd , maar aanslaggevoeligheid zal ook wel geleden hebben.
Alles maar afgekoppeld en ben nog aan het opruimen.

Oorzaak ..waarschijnlijk zijn de keilbouten uit de muur getrokken [ gasbeton]
Hele stukken muur zijn mee gekomen.
Ik denk dat deze blokken met de bouw [30 jaar oud] niet goed zijn toegemetseld , of met brokken zijn opgevuld.
En ik dacht dat alles wel erg goed vast zat met de bouten en het degelijke rack.

De eerste maanden denk ik dat ik de boel niet in orde heb , en er nog geen geluid uit mijn studio komt.
Dus ook geen diy projectjes van mijn kant hier op het forum .
Ik ben natuurlijk druk om de boel weer goed te krijgen

Kijken of ik nog wat kan verhalen bij de verzekering.
 
Back
Top