"leeftijd" emu samplers + midi controllable?

FreqJuggler

Stamgast
Lid sinds
28 januari 2005
Berichten
245
Ik heb na lang nadenken toch besloten om een emu sampler aan te schaffen. Het word of 64oo ultra of de 4xt ultra (beide met adat.)

Maar 2 dingen zitten me een beetje dwars:

1. Emu maakt de samplers allang niet meer en de meeste zijn toch wel een aantal jaar oud 2de hands. Hoeveel risico is er dat een 2de hands emu het begeeft na korte tijd? Is het de moeite waard?

2. Ik heb twee behringer bcf's, ik vraag me af of ik de volume van de aparte tracks ook in emu ZELF kan besturen met midi (en feedback)?



voor diegene die zich het afvragen:

Ik koop er 1 om met mijn mpc 1000 te gebruiken. Voor de filters, fx, outputs via adat enz. Naar mijn idee kan ik het perfect in mijn thuisstudio integreren. Dus liever geen opmerkingen van "waarom, je hebt toch al..." ajb. Thanx!:halleluja
 
Re: "leeftijd" emu samplers + midi controllable?

1. Emu maakt de samplers allang niet meer en de meeste zijn toch wel een aantal jaar oud 2de hands. Hoeveel risico is er dat een 2de hands emu het begeeft na korte tijd? Is het de moeite waard?

Ik denk dat dat wel meevalt. Ik zie weinig E-MU problemen voorbij komen in het reparatie-subforum. Zelfs geen slechte backlights e.d. waar de Akai's nog wel eens last van hebben. Uiteraard loop je altijd het risico dat als je 'm vandaag koopt dat ie het morgen niet meer doet. Maar ja, dat gebeurt ook altijd met apparaten die net 1 dag uit de garantie zijn...

2. Ik heb twee behringer bcf's, ik vraag me af of ik de volume van de aparte tracks ook in emu ZELF kan besturen met midi (en feedback)?

trackvolume is gewoon midi CC#7. Volgens mij ondersteunen vrijwel alle apparaten dat. Ik weet niet precies wat je bedoelt met feedback hier.
 
bedankt voor je reactie! met feedback bedoel ik dat als ik het volume in de emu sampler aanpas, dat dan mijn faders op me bcf mee gaan.
 
Met dei leeftijd van de EMU's zit het best wel snor hoor. Ik heb zelf een EIV uit 95 en een E6400 Classic uit 97 en beide toestellen werken nog als gesmeerd. De ULTRA-serie is nog wat 'jonger' ... zou me absoluut geen zorgen maken.

Voorts zijn alle parameters via CC's aan te sturen (doe dit zelf met een derde modulatiewiel van de keyboardmasters). Of je volumewijzigingen ook aan je Behringer kan laten doorgeven, weet ik niet (hangt eerder van de Behringer af denk ik). Maar ik weet wel dat wanneer je de EMU in MULTI-mode zet je een view hebt waarbij je alle 16 kanalen in één mixeroverzicht hebt. Je kan dan zien welk geluid er op een MIDI-kanaal aktief is, welk volume en welke paninstelling.

Vorige week stond hier van GrooveRon een E6400 ULTRA met 128 stemmen te koop (dus eigenlijk het equivalent van een EIV UTLRA). Kijk eens of ie nog te koop staat ;) .


Succes met de zoektocht :okdan:

:doei:
 
Korg EX T3

Korg EX T3

Hey Digimod,

Ben net nieuw hier en ik kwam onlangs een berichtvan jou tegen waarin je vermeld dat je een Korg T3 zocht. Zoek je die nog altijd, want ik heb er één te koop.
 
Back
Top