helpen en geholpen worden

Blueprint

Nieuwkomer
Lid sinds
22 februari 2006
Berichten
19
Hay,

tjah, ben al een tijdje op dit forum hier aan het rondkijken en vond het tijd dat ik me even ging voorstellen.
Ik ben dus afkomstig uit België en ben nu zo'n drietal jaar bezig met vooral recording en producing.

Heb mijn eigen uitgebouwde homestudio en qua producing maak ik vooral down tempo, elektro, trance, ...

Op die drie jaar heb ik natuurlijk enorm veel geleerd maar er zijn altijd wel dingen die je niet weet of tips die je kan gebruiken. Vandaar mijn registratie op die forum.
Ik hoop dan ook mensen te kunnen helpen met hun vragen en zelf geholpen te worden met mijn probleempjes...

Je kan meer info over mij vinden op mijn webstek: http://www.blueprintrecording.com

Groeten Blueprint
 
ja, de site is nog niet helemaal af, beetje per beetje.

Aangezien ik zelf actief (lees: spelend) muzikant ben, hecht ik veel belang aan akoestische instrumenten.
Je krijgt trouwens leuke resultaten als je die akoestische instrumenten gaat combineren met de electronische stuff.

In de nummers die ik maak, gebruik ik dit zeer veel...

groeten Blueprint
 
ik ben nu al enige tijd aan het uitzoeken hoe ik mijn sound kan maken, omdat ik naar een analoge tafel zou willen gaan.
Ben me serieus overal aan het informeren. Enige mensen hier die hier ervaring mee hebben en hun mening willen posten?

Wat ik zou willen doen en volgens mijn informatie die ik al gevonden heb is het ook mogelijk: Een 24 kanaals analoge tafel (trident 8t waarschijnlijk) binnenbrengen in Alesis HD-24. Alles daarin opnemen. Dan opnieuw binnenbrengen in de analoge tafel om na het opnemen alles te mixen. Opnieuw naar HD-24. De Alesis heeft een ethernet verbinding. Dus via ethernet de tracks in computer binnenslepen om de automatisatie te doen (in Pro Tools of Cubase). Wanneer de automatisatie is gedaan alles terug via HD-24 door de tafel sturen om eindmix te maken en te schrijven naar 1 stereo-track.

Ik ben nog niet ver genoeg in mijn zoektocht om ook te weten of het praktisch mogelijk is, maar als het werkt heb ik wel die analoge, vette sound die ik o zo graag zou willen.

groeten Blueprint
 
WELKOM! :okdan:
 
:)
 

Attachments

  • welkom-gr.gif
    welkom-gr.gif
    3,7 KB · Bekeken: 21
Origineel geplaatst door Blueprint
ik ben nu al enige tijd aan het uitzoeken hoe ik mijn sound kan maken, omdat ik naar een analoge tafel zou willen gaan.
Ben me serieus overal aan het informeren. Enige mensen hier die hier ervaring mee hebben en hun mening willen posten?

Wat ik zou willen doen en volgens mijn informatie die ik al gevonden heb is het ook mogelijk: Een 24 kanaals analoge tafel (trident 8t waarschijnlijk) binnenbrengen in Alesis HD-24. Alles daarin opnemen. Dan opnieuw binnenbrengen in de analoge tafel om na het opnemen alles te mixen. Opnieuw naar HD-24. De Alesis heeft een ethernet verbinding. Dus via ethernet de tracks in computer binnenslepen om de automatisatie te doen (in Pro Tools of Cubase). Wanneer de automatisatie is gedaan alles terug via HD-24 door de tafel sturen om eindmix te maken en te schrijven naar 1 stereo-track.

Ik ben nog niet ver genoeg in mijn zoektocht om ook te weten of het praktisch mogelijk is, maar als het werkt heb ik wel die analoge, vette sound die ik o zo graag zou willen.

groeten Blueprint

analoog rulezzzzzzzzzzzzz8)
 
Welkom!:biertje:
 
Back
Top