MPC1000 SYSTEM ERROR

Chulukinat

Ouwe rot
Lid sinds
28 september 2004
Berichten
538
Locatie
Eindhoven
k heb net een vette beat gemaakt op mn mpc 1000, wil ik hem opslaan maak ik een mapje aan op de interne harde schijf (die nieuw is en het normaal goed doet) en opeens zegt ie SYSTEM ERROR of DIRECTORY ERROR en ik probeer het nog een keer en nu blijft ie hangen bij het schermpje waar je de naam kan invoeren ! GVD! dit is me al een paar keer gebeurd toen ik bijvoorbeeld een sample had opgenomen en die apart wou opslaan terwijl ik een al opgeslagen beat geladen had. maar nu doet hij het zelfs bij een nieuwe beat die ik wil opslaan !!!! aaargh ik haat dit... ben best lang bezig geweest en eindelijk was ik tevreden en nu is alle moeite voor niks geweest! enige oplossingen? ik heb hem nog aan staan...
 
neem je midi ergens anders op op
dan hest de sequence nog he
 
kon ik hem nog maar afspelen... IK KAN NIKS! hij is gewoon blijven hangen
 
Ik denk dat resetten het enige is.

Wel irritant.. Heb je een hardware sequencer omdat windows met cubase 'zou kunnen crashen..' crashed je MPC..!! :stupid
 
precies ! en ik heb laatst al per ongeluk een compact flash met een maand aan beats geformatteerd omdat ik dacht dat ik mijn harde schijf formatteerde op mn 1000.
lekker gaat dat allemaal....heb hem nu al uitgezet. ik ga wel bij een maat van me op zijn mpc spelen die van mij heeft straf.
 
Is bekend probleem, staat een truukje voor op mpc-forums.com.
t is dus te omzeilen, weet alleen ff niet hoe :P
 
In het begin toen ik m'n MPC2000XL had heb ik dit ook eens een paar keren gehad, bij het saven loopt het beest vast en is resetten de enige oplossing... Alles kwijt... Sehr Khlote jawel. Raar maar waar heb ik het al heel lang niet meer gehad.
 
het is nu dus elke keer als ik een nieuw mapje probeer te maken op de HD van mijn mpc. van het weekend is wel een keer de stroom eraf gegaan toen mijn mpc aan stond. maar hij was nergens mee bezig. zou de harde schijf fucked zijn nu? zou ik terug kunnen ermee naar de winkel?
 
Yo check op mpc forums, daar staat een topic in de mpc 1000 sectie waar ze het over "new folder"bug hebben. Daar gaat mje probleem over. is een bug in het o.s. dank u akai...:bekdicht: hopelijk komt er snel een nieuwe os.
 
ik draai 2.10
 
Rustig, rustig.

Even een lullige vraag maar wel belangrijk...heb je die HD er zelf ingezet?
Is het een HD die door Akai wordt aanbevolen (is een lijstje van meen ik)?
 
Voila:

The following hard drives have been tested and approved for use in the MPC1000:

Fujitsu
Model: MHN2200AT

Seagate
Model: ST92011A

Toshiba
Model: MK4026GAX (40GB)
 
Ik had een hd schijf in een "fotoopslag"ding zitten. 40 gb en 2.5" ik heb hem erin gedaan en het werkt gewoon goed hoor. weet het merk niet eens ;). Wel een beetje lawaaig als ik laad en save maar goed het is volgens mij geen nieuwe schijf. :eureka:
 
de harde schijf heeft het gewoon gedaan hoor. misschien is het inderdaad zoals ik op mpcforums las mogelijk dat er iets is gebeurd toen ik mijn mpc even als externe HD heb gebruikt om wat files over te zetten. lijkt me nog raar maarja.... al mijn harde schijven fokken big time met me de laatste tijd!
 
Origineel geplaatst door Chulukinat
de harde schijf heeft het gewoon gedaan hoor. misschien is het inderdaad zoals ik op mpcforums las mogelijk dat er iets is gebeurd toen ik mijn mpc even als externe HD heb gebruikt om wat files over te zetten. lijkt me nog raar maarja.... al mijn harde schijven fokken big time met me de laatste tijd!

Hey gast heb jij je hdm 10 kit nu ook eindelijk binnen dan? hoelang al?
 
Back
Top