Monitoren ophangen.

Hallucinator

[Hardwarekind]
Lid sinds
2 juni 2005
Berichten
628
Locatie
Limboworld
Dag dag.


Wie heeft zijn of haar monitoren zwevend/opgehangen aan bijv. draaden, snoeren of kettingen oid?
Ik zit met een dilemma dat het tijdig misschien nodig wordt omdat ik een andere tafel ga kopen 48 kanalen en dus te weinig plaats heb om mn monitoren nog langs de tafel kwijt te kunnen.

Dus ik wou graag wat tips of iedeeen horen van mensen die dit ook hebben (meegemaakt).
Ook over hoe het bevestigt word en dergelijke.


Alvast bedankt.


Paul.
 
Hallucinator, ik kan je niet helpen, zit met dezelfde vraag dus haak hier even in omdat ik benieuwd ben naar de oplossingen van anderen.

Ik heb een zolder die ik ga verbouwd, en was van plan om 1 paar monitors aan het schuine dak te hangen. Mijn plan was in ieder geval om 2 ijzeren platen te gebruiken als bodem, deze moeten een beetje massa hebben. In de ijzeren platen wilde ik 4 gaten boren, en dit met stevig nylon touw te bevestigen aan het plafond. Met het idee dat ijzeren kettingen misschien trillingen beter overbrengen dan dan touw.

Zoiets:
 

Attachments

  • 1.gif
    1.gif
    12,4 KB · Bekeken: 115
wat een vriend van me wel heeft (geen monitors maar gewoon huiskamer boxen, wel fancy boxen)
opgehangen zoals beschreven in de plaatje van syntax terror en dan boven aan de touwen een stuk fietsband, tussen touw en plafon, om trillingen op te hangen
dat werkt in die situatie echt perfect je moet ze alleen geen slinger geven maar dat ben je denk niet van plan :)
maar dat rubber vangt echt nagenoeg alle trillingen weg
 
ik denk dat een fietsband minstens net zo sterk is als die stukken nylon touw :)
maar je begrijpt het punt denk ik 8>
anders haal je een stuk industrieel rubber ofzo
 
over het algemeen is het vrij beweeglijk ophangen aan draden/ kabels/ fietsbanden/ nylonkousen/ etc. een afradertje. Je box verplaatst lucht door de konusbewegingen. Wanneer die box niet op een stevige ondergrond staat zal hij zichzelf in beweging blazen (hoe miniem ook), met als gevolg een minder strak gelud.
 
Laatst gewijzigd:
heb ook al gezien dat monitor speakers op zo´n tv steun voor aan de muur stonden.
 
Origineel geplaatst door Hazes
over het algemeen is het vrij beweeglijk ophangen aan draden/ kabels/ fietsbanden/ nylonkousen/ etc. een afradertje. Je box verplaatsen lucht door de konusbewegingen. Wanneer die box niet op een stevige ondergrond staat zal hij zichzelf in beweging blazen (hoe miniem ook), met als gevolg een minder strak gelud.
Daar heb je een goed punt zeg! Da's eigenlijk wel heel logisch, ik zet ze op een stevige voet! Thanks!
Ik trek me maar ff terug uit de thread, Hallucinator stelde de vraag, niet ik..en ik heb mijn antwoord :okdan:
 
Ik haak ook aan hierzo! Wat leuk dat meerdere mensen dit probleem hebben. Ik zit ook een zolderkamer met schuindak en heb nu de boel op de grond staan en dat werkt gewoon niet, het geluid gaat zowat onder je door. Als ik op de grond ga liggen heb ik het beste geluid 8).

Zijn hier niet dingen voor de in shop te koop ofzo? En tsja, ben niet zo erg handig in dat soort materialen dus zelf maken zal ook wel een risico zijn...
 
Kijk HIER eens voor goed betaalbare en verstelbare stands :P
Wel rechts even doorklikken op consumentenproducten.
 
Misschien met draadeinden i.p.v. kabels?

4 slagankers in het plafond 4 draadeinden m12 (lekker dik) omlaag en daar een bevestigen op een plaat. baven de speaker
kan je nog versteviging geven d.m.v. 2 strips gekruisd te monteren....

die stands zien er wel een beetje ielig uit trouwens..
 
kan je niet beter je spiekers achter je mixer zetten (verhoogd)??
 
Bedankt voor alle reactie's en tips top!

Origineel geplaatst door grainshifter
kan je niet beter je spiekers achter je mixer zetten (verhoogd)??

Dit gaat niet omdat mn mixer dan veel te ver na voren komt en dan in de weg gaat zitten in loop paden.



Er moet ook nog een ''sweetspot'' gemaakt kunnen worden...., dus het is niet echt de bedoeling dat mn speakers recht na voren komen te staan.
 
Re: Monitoren ophangen.

Origineel geplaatst door Hallucinator
Dag dag.


Wie heeft zijn of haar monitoren zwevend/opgehangen aan bijv. draaden, snoeren of kettingen oid?
Ik zit met een dilemma dat het tijdig misschien nodig wordt omdat ik een andere tafel ga kopen 48 kanalen en dus te weinig plaats heb om mn monitoren nog langs de tafel kwijt te kunnen.

Dus ik wou graag wat tips of iedeeen horen van mensen die dit ook hebben (meegemaakt).
Ook over hoe het bevestigt word en dergelijke.


Alvast bedankt.


Paul.

Wat zijn het voor speakers die je op wil hangen? Passief of actief? Ik heb mijn passieve speakers met speciale beugels van Vogels aan de muur bevestigd. Moet je wel in je box kunnen (en willen!) schroeven, iets wat met een actieve box bij voorbaat al niet mogelijk is over het algemeen. De suggestie die gedaan werd hierboven om je speakers op van die tv-wandsteunen te zetten, vind ik persoonlijk ook wel een goede (mits je muur het toestaat natuurlijk)
 
Laatst gewijzigd:
Het gaat over aktieve monitoren ala Mackie HR824.


En neen, ik was niet van plan om daar ook maar iets van een schroef in te gaan knutselen.;)
 
Hier een voorbeeld van hoe ik onlangs mijn monitoren heb opgehangen.

opgehangendetail.jpg


opgehangentotaal.jpg


Een stoeptegel ophangen aan touw en de monitor vervolgens daar op plaatsen. Functioneert fantastisch.
 
Origineel geplaatst door Eraser127
heb ook al gezien dat monitor speakers op zo´n tv steun voor aan de muur stonden.

Ja, zijn monitor-steunen voor aan de muur niks? Als het van die zwenkarmen zijn kun je de monitors
makkelijk een beetje verplaasten.

In een oude rap-video clip en op sommige grote dance-event dvd's zag ik dat technics draaitafels allemaal
aan kettingen werden opgehangen. Best wel stoer.
Als je de kettingen niet loodrecht maar een beetje schuin ophangt, dan heb ke minder kans op teveel bewegen.
 
Origineel geplaatst door karstieman
Kijk HIER eens voor goed betaalbare en verstelbare stands :P
Wel rechts even doorklikken op consumentenproducten.

mischien leuk waneer je afmixed op speakers van 200 gram :D
lijkt mij nou niet echt deugdelijk. dan zijn cheap-ass keyboard stands nog beter.
 
Back
Top