[Gondwana] Danny en Hermax 2!

hermax

Ouwe rot
Lid sinds
22 april 2004
Berichten
2.268
Locatie
Haacht
Zo dan, na de voorlopige versie, zijn we dan hier met de 'definitieve'.
We hebben de mix gedaan, net zoals de opnames gebeurden: van op afstand. (consequent zijn we wel :D )
Zij die de vorige versie beluisterden zullen zeker merken dat er serieus rekening gehouden is met de opmerkingen uit de eerste draad. Maar ook Danny zelf heeft zich niet onbetuigd gelaten! Hij is veel beter dan ik in het afmixen en kon me na elke nieuwe 'voorlopige' mix, toch weer wijzen op nog meer 'foutjes'. Waarvoor dank! Ik heb er veel door bijgeleerd.

Druk op play
<embed src="http://www.hermax.herejezus.nl/rftos.mp3" autostart=false>

Of

Downloaden (rechts klikken, 'save as') hier

Wat er ook van is, wij zijn er allebei heel trots op. Niet alleen wat betreft het geluid, maar vooral op de manier waarop dit tot stand is gekomen. Met twee totaal verschillende studio's, op afstand.
We plannen in de toekomst zeker nog meer samen te doen.
 
Laatst gewijzigd:
Klinkt geweldig! ... En nu, uitbrengen deze track.. dit is echt een goeie introtrack voor bijv. zo'n reality soap op zo'n eiland! :okdan:
 
Release material met een grote R !!! :halleluja

Track is duidelijk af. Heel mooi gedaan allemaal. Dit moet je met gemak bij een elektronisch label onder kunnen brengen.

Enige opmerking die ik heb is de mix. maar dat is een kwestie van smaak denk ik, ikzelf zou de leads iets meer naar de voorgrond (in het begin) hebben gebracht en de bas wat minder nadrukkelijk (1 a 2 db zachter) in de mix gezet hebben. De bas staat nu snoeihard in de meeste gedeeltes van de track. Vermoedelijk omdat die bas afgestemd is op het einde van de track waar het absoluut klopt, echter in het begin staat die daardoor te hard naar mijn mening. Aan de andere kant kan de track het wel hebben, dus het is duidelijk een smaak kwestie :)

Einde van de track vind ik geweldig. Totaal onopvallend, maar magistraal gedaan.

het is jullie gelukt :) ik ben behoorlijk jaloers op jullie eindresultaat.
PETJE AF.

en nu blijven samenwerken, meer van dit soort tracks :{
 
Juist ja! Zo hoort dat! Om maar even bij het bovenstaande aan te sluiten: :halleluja

Iets met stukjes-vallen-plaats: opeens klopt het allemaal! De melodieën blijven beter hangen, aandacht verslapt niet, ontzettend goede geluiden: :okdan: (ter afwisseling). Ik ben het wel met Quifster eens dat de lead iets nadrukkerlijk zou mogen (wat mij betreft slaat dat op het geluid dat begint op 1:38 en dat van 3:24 en verder). Ik denk dat zijn 'probleem' met de bas dan ook meteen opgelost is.

Desalwelteplus: vette track! Het intro is geweldig, de finale spettert er lekker uit, goede geluiden, mooi stereobeeld, inderdaad sterk einde. En dat koorgeluid dat begint op 3:58: :{
 
:) ... leuke reakties :) Bedankt :koffie:

Fijn dat onze kreatie zo geapprecieerd wordt *D .

Over de opmerkingen:
De bas komt inderdaad nogal prominent naar voren (of dit te veel is kan ik moeilijk beoordelen op zo'n klein computerkoptelefoontje), maar ik weet niet echt of het storend is. Misschien moet daar nog wat aan gewerkt worden.
De lead dit meer naar voren zou moeten komen ... ik weet het niet zo echt. Ik ben een type dat graag werkt met een bepaald iets wat zachter te zetten zodat het overall effect grootser klinkt. Dit gaat zeker op voor de lead hier. Als je in het tweede deal de lead harder zet (heb dit in het begin zelf zo gedaan), dan klinkt het geheel veel minder symfonisch dan nu. De volumes van de verschillende komponenten die op dat moment spelen, hangen heel delicaat aan mekaar vast. Persoonlijk vind ik de mix zo juist goed, maar dat is natuurlijk smaakgebonden.

Ik wil hierbij toch wel enige dank aan Hermax betuigen. De compositie komt in de eerste plaats van hem (melodie, baslijn, structuur van het nummer, akkoorden en -progressies). Dit originele idee viel bij mij zó goed in de smaak, dat ik niet veel moeite had om er correcte geluiden bij te vinden en het stuk mee uit te bouwen tot wat het nu is geworden. Ook technisch ben ik erg tevreden over het tot stand komen van het resultaat. Een installatie op Cubase gebasseerd combineren met een installatie op hardwaresequencers was eigenlijk een sprong in het duister ... maar het geheel synchroniseerd toch prachtig.
Uiteindelijk is het resultaat iets wat écht van ons beiden komt ... met de beste dingen van ons beiden ... :erm: met misschien een gearlist die een beetje 'overdone' is (maar ja, ik ga er geen teostellen voor laten en Hermax ook niet, denk ik ;) ).

Eén ding staat vast: wanneer we beiden onze eigen projecten hebben afgewerkt, zal er waarschijnlijk een samenwerking komen voor meerdere nummers :) :) :)


Meerdere reakties mogen altijd :okdan:
 
tja, wat kan ik nog toevoegen aan het reeds eerder gegeven commentaar......slechts :halleluja


groet

Tom
 
Totaal niet iets wat wat normaal op zou zetten of kopen. Maar het irriteerd me ook niet..
Daarmee wil ik dus zeggen dat het als geen liefhebber van deze muziek goed te beluisteren is.

Technisch zit het zoveer ik daar uberhaubt een mening over mag hebben goed in elkaar.
 
ik ben ook niet bepaald een liefhebber van dit soort muziek, maar hij staat nu wel in mijn mp3 lijst. zegt genoeg :)

mooie track !:mexico:
 
zo zeg! die mag er staan hoor:halleluja tjonge

Hele mooie compositie!:halleluja

En danny? J
e hoort hier toch wel duidelijk de kracht van je studio (hoge bitrate helpt dus ;) )(komt toch allemaal uit jou apparatuur?) Anders is het een goede combinatie van. :eureka:

leg btw dit weekend laatste hand aan een nummer van gijs en mij.
 
Klinkt erg goed zeg. Doet me wel wat denken aan de latere werkjes van dhr Jarre.

Denk dat Danny graag wat meer bas erbij mixt. Maar dan houd je niet veel ruimte meer over voor andere onderdelen. Nu lijkt de track wat doffig omdat het laag de rest wegdrukt.
 
En danny? Je hoort hier toch wel duidelijk de kracht van je studio (hoge bitrate helpt dus ;) )(komt toch allemaal uit jou apparatuur?) Anders is het een goede combinatie van. :eureka:

Het is blijkbaar niet echt duidelijk ;) :

Stap 1 : Hermax bokst een compositie in mekaar met een flink aantal basisgeluiden en zet deze op audio CD met vermelding van het tempo in Cubase. Hierbij 'knipt' hij dit in stukken (intro - strofe - refrein - bridge - strofe - refrein)

Stap 2 : Ik sample deze aparte stukken in de E6400 en verbruik ongeveer 60% van het geheugen.

Stap 3 : Ik programmeer de sequencer om al die stukken achter mekaar af te spelen op hetzelfde tempo en waar nodig wordt de sample getimestretched om een vloeiend geheel te vormen.

Stap 4 : Ik zoek alle geluiden bij mekaar die ik denk nodig te hebben en begin sporen bij te programmeren in de hardwaresequencers. Hierbij maak ik ook een mix die in mijn oren goed klinkt. Wanneer ik tevreden ben, zet ik het geheel terug op audio CD: één maal in z'n geheel en daarna spoor per spoor met alleen de allereerste tel gemeenschappelijk (zodat Hermax het achteraf makkelijk kan syncen).

Stap 5 : CD wordt met de post naar Hermax gestuurd (= muzikale stilte totdat het ding bij hem is aangekomen).

Stap 6 : Hermax laat mijn tracks in Cubase in, synced alles aan zijn MIDI-sporen en maakt een voorlopige mix. Het resultaat hiervan was de 'voorlopige versie' die hiervoor reeds gepost werd en bekomentarieert werd.

Stap 7 : Hermax neemt deze opmerkingen ter harte en begint de basisgeluiden van in het begin te vervangen door definitieve geluiden. De opmerkingen worden bijgewerkt en in de dagen daarop worden telkens proefmixages aan mij doorgegeven. Samen hebben we naar een voor ons optimale mix gezocht en uiteindelijk is hetgeen hier staat het resultaat.

Het is dus geen resultaat uit mijn studio, noch een resultaat uit de studio van Hermax. Het is wel een resultaat van een intensieve samenwerking met flink wat werk langs beide kanten, heel veel mailtjes en auditiewerk ... en heeft geleid tot deze song waar ik gerust het label 'één van m'n hoogtepunten' op durf plakken ;) .

Zo ... voor wie het nog niet duidelijk is: nog maar eens herlezen, deze brok :) :) :) .

... enneeeh : leuk te merken dat jullie het ook geslaagd vinden :okdan:

:doei:
 
Origineel geplaatst door fuse
Klinkt erg goed zeg. Doet me wel wat denken aan de latere werkjes van dhr Jarre.

Denk dat Danny graag wat meer bas erbij mixt. Maar dan houd je niet veel ruimte meer over voor andere onderdelen. Nu lijkt de track wat doffig omdat het laag de rest wegdrukt.

:confused: Waarom denk je aan de zware bas onmiddellijk aan mij, Fuse ??? ;) .

Neen hoor, deze bas komt uit één van de synths van Hermax (weet niet meer juist welke).

:doei:
 
Back
Top