SOS over War of the Worlds

pjeut

Ouwe rot
Lid sinds
14 Maart 2003
Berichten
2.109
Locatie
Emmeloord
http://www.soundonsound.com/sos/aug05/articles/jeffwayne.htm]Leest de SOS van augustus 2005[/URL] ...


En raak ontgoocheld....

Het beroemd "OEOEOEOELLLLAAAHHH"-geluid komt niet uit een synthesizer. De programmeur met wie Jeff Wayne werkte had een synth die niet verder kwam dan tarzan: "OEOEOEAAAAHHH". uiteindelijk is de hulp van de gitarist met z'n talkbox er aan te pas gekomen om de 'LLLLLL" er tussen te krijgen, en voor wat meer smerigheid.

Tja, het album blijft mooi. mar ik kan me een thread herinneren waarin werd gerept over de Thunderchild, een speciaal "for the occasion" gemaakte synthesizer. Daar lees ik in dit stuk niets over terug.

Hoe dan ook. Leesvoer.
 
Pffffffffffffff..

Pffffffffffffff..

waarom krijg ik toch dat linkje niet goed....
 
:okdan:

Niks ontgoocheld, na foto's van een 2500 en Odyssey en tekst over een CS-80! (en sowieso over alles wat ze met synths gedaan hebben) Zie ook deze thread trouwens. Volgens mij is nog steeds niet zeker of de Thunderchild op het album gebruikt is of niet, maar het verband met de naam van de boot is in ieder geval toeval, want die had ook al die naam in het boek van H.G. Wells (voor een foto, zie hier).
 
Back
Top