mpc-60 mkI aangeschaft en zit met een paar vraagjes.

Origineel geplaatst door guido
heb eens iets gehoord dat we van 220 volt langzaam omhoog gaan naar 230 of 240 volt.
op nieuwe apparaten staat ook al 230 volt ( i.p.v. 220 volt ) op het bordje achterop.
mijn schakelaars staan dus op 240volt als die keuze er is. Wie weet hier meer van ?

Klopt... Dat heb ik bij natuurkunde ook al gehoord op de middelbare school... zo'n 10 jaar geleden nu. Had dat niet iets te maken met het rendement/verlies in de hoogspanningskabels?

Als je nu de stroom meet uit je stopcontact is dit ook al hoger dan 220 inderdaad...
Of het uitmaakt voor je gear weet ik niet... Als het gewoon werkt met de schakelaar op 240 kan dat vast geen kwaad toch?

iemand?
 
Ik weet niet waar je dat gehoort hebt dat pete rock de 3000 gebruikt
hij is van de SP1200 naar de MPC2000xl overgestapt
Heb hier ook nog zon filmpje dat je hem ziet choppen met een 2000xl
zelfs in een interview verteld hij erover hoe hij overgestapt is op de 2000xl
de 3000 gebruikte hij maar weinig vergeleken met zn SP, hij gebruikte die in combi
sinds hij die 2kxl heeft gebruikt hij die SP minder


Bij dat concert van hem en CL Smooth in de melkweg (2jaar geleden ofzo) had hij zn mpc2000xl meegenomen en draaide aan het einde van de show wat tracks daarvanaf
 
Pete Rock has long been known as a wily veteran of the E-mu SP-1200 sampler and drum machine (once referred to by Large Professor as having “the raw sound that just brings it home”), and to this day, he relies on that unit, along with an Akai MPC2000XL, to build his signature beats.
 
Back
Top