mpc-60 mkI aangeschaft en zit met een paar vraagjes.

Daredevil

Stamgast
Lid sinds
17 mei 2005
Berichten
376
Locatie
Purmerend
Ik heb dus een mpc-60 mkI overgekocht he.

*Krijg ik em, zit er geen stroomkabel bij...

Er moet dus een 2-polig stroomkabel op. (niet zo eentje met 3 pinnen, zoals
pc-kabels etc.)

Zijn deze nog te krijg?

Op conrad zie ik ze niet zo gauw.

*Op de achterkant zit een switch voor 220-240, waar moet het opstaan? 220 of 240v voor nederland?

*Ik las ergens (ergens) een tijd geleden over ben liebrand en dattie zei dat er een verschil was in
timing tussen mpc-60 mkI versie 1.00 en versie 2.00
Wie weet hier meer van, of heb ik dat ergens een keer zelf verzonnen?
(of was het versie 2.02 vs. 3.00 stereo? of mpc-60 mkI vs. mkII ?)
 
doet ie t wel? 8o)
maar oude printers hebben ook nog weleens van dat soort aansluitingen.. gleuf ik!?

www.eijlander.nl
 
Je moet die kabel alsnog even zien te krijgen dan van de verkoper.
Roland gebruikt hetzelfde principe, b.v. voor de TR 909, Juno 2, enz.
Ik zou niet weten waar je zo'n kabel kunt kopen........

220V is prima
 
Gefeliciteerd iig met de aankoop. Hoeveel heb je er voor betaald als ik vragen mag?

En deels offtopic, verschilt het Roger Linn eigenlijk heel erg met bijvoorbeeld het mpc 2000 en het XL OS?
 
qua timing dacht ik wel (mpc-60 I vs. 2000xl)
maar er schijnt ook een verschil te zitten tussen mpc-60 OS 1 en OS 2.02 ofzo.
(maar dat weet ik niet zeker)

Ik ga ff naar de electro boer na m,n werk. ff vragen of ze mischien niet zo'n kabel voor me hebben.
Hij ziet er optisch iig. heel mooi uit :)

PS. weet iemand toevallig of duitsland 240 ipv 220v netstroom gebruikt?
wacht ik zoek wel ff (luie fl... ben ik he?)

he? nu weet ik het niet meer:
kijk ik hier:

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=duitsland+240v+?&meta=

zie ik duitsland en nederland 230v. waar moet dat schakelaartje achterop mijn mpc-60 dan op staan? 220 of 240?
 
als je een mpc4000/2000 op dezelfde manier gebruikt als een mpc60/3000 is die even "strak" hoor :confused: al dat gezever over de strakke timing? een 2000/1000/4000 kan gewoon 100 x zoveel.. als er dan veel aan de gang is, is het logisch dat die dan af en toe wat minder stark loopt. stoch normaal?
anyway, een mpc is een mpc! de mpc60 klint alleen een beetje anders en heeft niet zoveel foefjes. in alle geval veel plezier ermee! als die werkt natuurlijk =(


En rammen op die pads!! 8~
 
precies wat Inland Empire zegt
ik heb met een 3000 en een 2000 de test gedaan wat betreft sequence en swing
Dezelfde sounds in de 3000 en de 2000 geladen en precies dezelfde sequence gemaakt en dat opgenomen in protools
en dat een aantal keer met verschillende swing settings
was gewoon geen verschil
Soundwise zit er ook een kleinbeetje verschil in maar vond dat verschil niet zo groot als sommigen proberen te zeggen
De 60 en de 3000 zijn kwa sequencing en swing ook hetzelfde
heb ik zelf niet getest tussen die 2
Misschien dat ik mn 4000 nog ga vergelijken met mn 3000
Maar ipv dat maak ik toch liever muziek
 
Got it.

Thanks.

Soms laat ik me meeslepen als velen er al zo over hebben zitten zevewren (timing dit timing dat etc.)
Is jullie nooit opgevallen dat pete-rock zijn tracks qua timing gewoon is veranderd?
Maargoed.

Er zit op de acterkant ook een nulmodem connector met rs-232c erop
waar dient dit voor? is dit scsi?
 
Trouwens, ik maakte tot nu toe beats met alleen een gesampelde bass/break of lowpassed bass (vaak een horror)

Ik zoek dius ook iets van een bass-bakkie, om bass toe te voegen aan me drums en beats.
Ik hoor dat die bass-synths best wel ok. zijn.
45 king gebruikt als het goed is bass-station of triton.
Wat is volgens jullie nog meer goed om te gebruiken?
Ik zoek een synth die een redelijk tot goede elektrische bass kan nabootsen (liefst heel goe dnatuurlijk)
Zijn er ook plugins?
Ik kan niet zo gauw een winkel binnen stappen hier in purmerend en vergelijken.
Er is hoogstens een gitaar winkeltje hier, geen bass-synths.

Welke bakken raden jullie aan? of anders?
 
nog even ter info, de oude oa. roland 2-pool stekkers worden ook gebruikt voor veel oude bandrecorders, dus op de rommelmarkt even goed opletten.
 
heb eens iets gehoord dat we van 220 volt langzaam omhoog gaan naar 230 of 240 volt.
op nieuwe apparaten staat ook al 230 volt ( i.p.v. 220 volt ) op het bordje achterop.
mijn schakelaars staan dus op 240volt als die keuze er is. Wie weet hier meer van ?
 
Ik heb een flinke tijd terug een E-Mu Proteus 2000 gekocht, eigenlijk voornamelijk voor de allround sounds die ik wel eens zou nodig hebben, zoals een e-bass die ook als een e-bass klinkt. Naast e-bass heeft ie ook upright bassen en natuurlijk synth bassen zoveel je wil. En ik vind dat de Proteus z'n werk heel goed doet. Daarnaast krijg je een hoop andere zeer bruikbare sounds erbij.

Deze module bestaat trouwens ook in keyboard versie, alleen zijn die een stuk zeldzamer dan de rackversie.

Maak je hiphop en wil je veel subbassen dan is het misschien beter om voor een Mo'phatt module te gaan, die heeft sounds die speciaal voor hiphop gemaakt zijn.

De Mo'phatt heeft trouwens wel 'slechts' de helft van het aantal presets dan dat een Proteus 2000 heeft (Mo'phatt heeft er 512, Proteus heeft er 1024).

Daarnaast kun je ook een Proteus kopen en hier de sounds van de Mo'phatt bij steken, of omgekeerd een Mo'phatt kopen en de sounds van de Proteus erin steken. Beide bakken zijn identiek behalve de kleur en de sounds die erin steken.
 
Pete Rocl was ook omgeschakeld van SP1200 naar mpc2000xl
 
Die kabels zijn nog nieuw te koop in de muziekwinkel.
Tenminste..hier in Tilburg kunnen ze nog gewoon gesteld worden bij roland.
 
Zo'n kabel heb ik hier nog over. Je mag hem overnemen voor de prijs die ik ervoor betaald heb €8,- (incl. verzendkosten)
 
Ik heb zojuist ff met feedback gebeld.
Kreeg de toetsen of technische dienst aan de lijn.
"Ja, ik heb er nog precies een liggen, moet alleen heel even kijken waar die ligt (rommel de rommel)"

hoeveel kost zoiets?
11 Euro

Boeven!.

verzendkosten? > "ehh. tot 5 kilo 5 euro."

Da's best wel veel voor een kabeltje.

my god! (sorry kon het niet laten)
 
Back
Top