Hiphop - Going to war

[AB]

You are better than me
Lid sinds
28 februari 2005
Berichten
21
Locatie
Leeuwarden
Hallo allemaal,

Laatst heb ik de tijd gevonden om een nummer in elkaar te knutselen, gemaakt met mijn XP-50, m'n Korg es mk2 en mijn pc. Nederlandstalige tekst, het gaat over het aanvechten van je problemen in je leven.

Ik post dit nummer omdat ik een vraag heb over de stemopname. Hij klinkt me te dof, te ver weg. Ik gebruik een Shure sm-58 die in mijn (goedkope) mengpaneeltje gaat. Dat gaat vervolgens weer naar de line in van mijn pc. Niet echt high-end materiaal dus :). Mijn vraag is kortweg: wat kan ik doen om de stemopnames te verbeteren. Moet ik een microfoonversterker aanschaffen (ben benieuwd naar de meerwaarde hiervan), een betere geluidskaart, of moet ik de stemopnames equalizen, bepaalde frequenties wegfilteren, noem het maar.

Ik weet niet of deze vraag makkelijk te beantwoorden is, er zijn veel zaken die invloed hebben. Maar alle tips zijn welkom!

De link naar het nummer:

http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=756951&t=8567

Ohja, al het overige commentaar op het nummer is natuurlijk ook welkom :)

Groeten!
Albrecht
 
http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=756951&t=8567

mijn ongezouten mening:

heavy lyrics hoor .
ik zou persoonlijk de coupletten wat lager inzingen om het wat dramatischer te maken en de refreintjes zo houden , krijg je ook meer contrast tussen je couplet en refrein .
voor de rest vinnik het geheel best aardig , maar een beetje saai . de vocalen hooren dit hele nummer te dragen en dat doet het niet altijd .
misschien helpt het als je je vocalen 2 x inzingt en links en rechts panned , (als je het goed doet) klinkt het een stuk breder en vetter.

succes & grtz
 
Laatst gewijzigd:
Het is een mooie boodschap.

Maar je legt je ziel niet echt in je rijm, het flowed niet zo.
De boodschap komt mentaal bij me over, maar ik voel het niet.
 
Hier en daar vette rhymes, maar zeker niet altijd...
Als ik jou was zou ik er veel naar luisteren en overal waar je "hobbels" voelt
sleutelen aan je tekst, proberen woorden en constructies te vinden die wel
werken. Het klinkt nu af en toe erg geforceerd.

Ik vraag me af of je volledig achter je tekst staat. Want je scheert veel wol
over één kam... Maar goed, het gaat om de muziek. Ik vind de track (afgezien
van de lyrics) wel lekker klinken, geen break, jammer, maar de strings werken
wel voor de sfeer...

Check je flow en ga door :dj:
 
Ik krijg de zelfde irritatie als bij zoveel NL hiphop.
Waarom is de rap zóóó monotoon??,het lijkt dan of er één noot door 't hele nr word ingedrukt.
Ik ben dan al snel verveeld met 't stem geluid.
Je kan toch zoveel meer met een stem in een rap(en nee ik bedoel geen zang)
Verder goede text.
Ik denk dat je met EQ op de stem je de boel wel wat meer naar voren kunt krijgen,laag eruit mid beetje erbij,niet te veel anders ga je spitten.
 
Back
Top