Prob-je, ASIO-overload (Creamware)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

FLOW

Ingeburgerd
Lid sinds
3 november 2001
Berichten
94
He,

Heb een klein probleempje met mijn Pulsar I en mijn nieuwe Compu, ik draai op moment een pulsar I SFP3.1 samen met Logic 5 op een Pentium IV 2.0 GHZ, ASUS P4B533, 512 MB DDR-RAM, Twee 7200 RPM elk 40 GB's HD's en Windows XP.

Je zou denken dat moet genoeg zijn om het hele zooitje soepel te laten draaien. Alles met Logic en VSTi's loopt als een tiet, maar zodra ik een ingeladen Creamware plugin opvraag, krijg ik een ASIO Overload, dit doet hij dus alleen maar bij Creamware Plugin's. dus het inladen van een plugin is geen probleem, en het afspelen ook niet, allleen als ik hem wil bekijken loopt Logic te flippen.
Iemand misschien een ideetje (Video Probje) ?????

Thanx

Greetz FLOW
 
het ziet er naar uit dat je het zelfde probleem heb als iemand die niet goed geprogrameerde VSTi's gebruikt ik zelf ben al eens tegen een aantal plugs aangelopen die een enorme CPU overload veroorzaken. mocht dit niet helpen kijk even naar het virtuele geheugen en probeer daar mee te spelen. verder kunnen deze problememn worden veroorzaakt als de partitie waar windows op staat te groot of te klein is de te adviseren grote licht tussen de 5 en 6 GB.
 
He Tron,

Maar VSTi's zijn niet het probleem, ik draai nu een project in Logic met 16 Native VSTi synth's, en 19 Effect Plugins, En het loopt allemaal supersoepel, het probleem zit bij de PULSAR I, als ik naast dit project, of in een nieuw project zonder al reeds ingeladen plugin's, PULSAR plug's draai dan geeft hij een ASIO-overload, het heeft dus te maken met de SWAP tussen die twee programma's, Want als ik PULSAR I in XTC-mode (dan maakt pulsar deel uit van Logic) draai geeft hij geen probleem, maar XTC-mode is weer op andere gebieden een beetje buggy, en dus wil ik PULSAR in Standard-mode draaien.

Ik hoop dat dit de boel wat meer verduidelijkt
 
Tron bedoelde dat dezelfde problemen die jij hebt ook op kunnen treden als je niet-goede VSTi 's gebruikt denk ik...

is de pulsar plug misschien in combinatie met andere factoren een te hoge cpu belasting?
 
Inprincipe draaien pulsar plug's op de DSP van de PULSAR geluidskaart, dus het kost geen CPU, en het laden van die plug's gaat prima, het probleem doet zich ook voor als ik een totaal leeg project gebruik, maar ik heb het vermoeden dat het een Video probleem zou kunnen zijn, want als ik de plug's open swap ik eigenlijk van het ene prog naar het andere. en dat kan hij niet aan.
 
ik heb op het Planetz-forum een keer iets vergelijkbaars gelezen en toen ging de beschuldigende vinger ook richting video...
vraagje: draai je in xtc-mode?
 
Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden, op planetZ.com heb ik in een andere post gezien dat ik de process-priority van Logic moest zetten naar Above-normal (dit kan alleen in XP) en ik moet zeggen, tot nu toe werkt het !!!

Bedankt voor jullie hulp.

Greetz FLOW
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top